امیر پورناصرانی

از وکیل الدوله های دیروز تا منتقدان امروز

از وکیل الدوله های دیروز تا منتقدان امروز مدتی است برخی از نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب برخی از همکاران و همسنگران خود را به نماینده دولت بودن متهم کرده و این عمل یعنی دفاع و پشتیبانی از دولت را برای آنان عیب و ایراد دانسته و با رسانه ای کردن این موضوع، درصدد تضعیف […]

از وکیل الدوله های دیروز تا منتقدان امروز
۱-۱۹۵-۵۰۰x333-300x180مدتی است برخی از نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب برخی از همکاران و همسنگران خود را به نماینده دولت بودن متهم کرده و این عمل یعنی دفاع و پشتیبانی از دولت را برای آنان عیب و ایراد دانسته و با رسانه ای کردن این موضوع، درصدد تضعیف تخریب نمایندگان حامی دولت برآمده و باتوجه به در پیش بودن انتخابات شورای اسلامی به تصفیه حساب با رقبای خود می پردازند.

در اینکه همه مسئولان در نظام اسلامی باید همدل و همراه هم باشند و به یکدیگر در انجام مأموریتها و وظایفشان کمک کنند، شکی نیست و نیز اینکه در نظام ما بیشترین بار بر دوش دولتمردان و قوه مجریه قرار دارد هم تردیدی وجود ندارد. لذا نمایندگان محترم مجلس اگر در حمایت از خدمات و اقدامات شایسته و تصمیمات صحیح دولت حمایت کنند، نباید مورد سئوال، تمسخر و تضعیف واقع شوند.

البته ناگفته نماند که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به همان نسبتی که موظف به حمایت و همراهی دولت هستند، به همان نسبت نیز باید بر حسن اجرای قوانین توسط دولتمردان نظارت و اشراف داشته باشند و در مواقع لزوم کژی ها و انحرافات احتمالی را نیز تذکر داده و حتی در صورت ضرورت از قدرت قانونی«استیضاح» نیز استفاده نمایند.

تا اینجا بحثی نسیت. بحث از آنجا آغاز می شود که برخی از نماینده های کنونی که در دولتهای نهم و دهم نیز بار نمایندگی مردم را بر دوش می کشیدند و در برابر آنهمه قانون گریزی و قانون ستیزی دولت قبلی سکوت همراه با تأیید و حمایت داشتند و هرگز در مقام انتقاد از عملکردهای آنچنانی دولت قبلی، خودی نشان ندادند و به معنای واقعی کلمه«وکیل الدوله» بودند، امروز برخی از نمایندگان حامی دولت یازدهم را به باد استهزاء و انتقاد گرفته و مدعی اند که برخی نمایندگان در مجلس وکیل دولت اند نه وکیل ملت!؟

تردیدی نیست که دولت یازدهم وارث خرابی ها و نابسامانی های زیادی از دولت قبل بوده و از آغاز تاکنون، به طور شبانه روزی در تلاش است تا از بار مشکلات کشور بکاهد و تهدیدها و تحریه ها و سوء تدبیرها را کاهش داده و برطرف کند. لذا همه باید از چنین دولتی حمایت و پشتیبانی کنند. چه وکلای ملت و چه اقشار مردم.

امیر پورناصرانی – ندای کشاورز

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share