حاشیه نگاری خبرنگار دیارمیرزا از بازی جنجالی داماش گیلان و گیتی پسند اصفهان

از درخواست بی‌امان هواداران از بازیکنان برای ترک زمین تا داوری که کارت نداشت !

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازیکنان داماش که کاسه صبرشان از داوری ضعیف این بازی لبریز شده بود با داور کلنجار می رفتند.از سوی دیگر هواداران به صورت یکپارچه خواستار بیرون آمدن بازیکنان داماش از زمین بودند و بطری های آب معدنی و صندلی های شکسته به سمت زمین پرتاب می شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عصر پنجشنبه ۱۹ شهریور ورزشگاه پیر عضدی میزبان یکی دیگر از بازی های تیم داماش گیلان و در مقابل گیتی پسند اصفهان بود.(گزارش تصویری)

IMG_9712همه چیز تا قبل از سوت آغاز بازی عادی به نظر می رسید و هواداران داماش در انتظار سومین برد خانگی این تیم بودند.اما تنها چند دقیقه پس از سوت آغاز بازی اولین کرنر مسابقه که برای تیم گیتی پسند به وجود آمده بود با خروج اشتباه دروازه بان داماش منجر به دریافت گل اول بازی شد.

چند دقیقه ای از شوک گل اول نگذشته بود که یک توپ بسیار ساده از روی سر مجتبی فرزام پور می گذرد و بازیکن پشت سری او به سمت دروازه حمله می کند که با دخالت مصطفی حاجتی توپ و موقعیت از حریف گرفته می شود اما به یکباره داور در سوت خود به نشانه نقطه پنالتی می دمد و همگان را بر بهت و حیرت فرو می برد .نکته جالب اینجاست که داور مسابقه فراموش کرده بود تا کارت های زرد و قرمز را با خودش بیاورد تا یک کارت زرد به مجتبی فرزام پور نشان دهد و به همین دلیل از کمک خود تقاضای کارت زرد می کند !

بعد از این اتفاق, نوازش های تماشاگران علیه داور آغاز می شود و در هر صحنه ای که وی سوت می زد تماشگران از داور تقاضای نقطه پنالتی می کردند.

در این دیدار مجتبی فرزام پور و مهیار نوری دو جوانی که رهبری قلب دفاع داماش را برعهده داشتند چندان سر حال به نظر نمی رسیدند و اشتباهات زیادی را در طول بازی انجام می دادند تا در صحنه مشابه ای دیگر مجتبی فرزام پور باز هم از بازیکن روبه روی خود جا می ماند و با خطا و دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین روز بد خود را تکمیل می کند.

داماش ۱۰ نفره که به نظر می رسید در شوک دو گل خورده به سر می برد ناگهان با یک فرار عالی «حسن نجفی» در عمق دفاع حریف و با گذشتن از سد دروازه بان , شادی را به سکوهای پیر عضدی باز می گرداند و امید را در دل فوتبال دوستان رشتی زنده می کند.

اما حملات پیاپی داماشی ها در نیمه اول به جایی ختم نشد و بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به نفع گیتی پسند به پایان رسید.

از تهدید داماش به ترک بازی تا تلاش تماشاگران برای ورود به زمین و اشتباهات فجیع داوری

IMG_9845نیمه دوم بازی کامل تحت تاثیر سوت های اشتباه داور قرار گرفته بود و بازی جذابی از دو تیم شاهد نبودیم تا این که در دقیقه ۸۵ با حرکت حمید خدابنده لو به عمق دفاع گیتی پسند و سرنگون شدن وی ,محمد حیدری با یک بغل پای فنی توپ را روانه دروازه حریف اصفهانی می کند اما داور مسابقه در کمال تعجب حرکت خدابنده لو را فریب داور تشخیص دادمی دهد و گل داماش را مردود اعلام می کند.

سوت داور همانا و حمله تماشاگران و فشار برای ورود به زمین همانا ! بازیکنان داماش نیز که کاسه صبرشان از داوری ضعیف این بازی لبریز شده بود با داور کلنجار می رفتند.از سوی دیگر هواداران به صورت یکپارچه خواستار بیرون آمدن بازیکنان داماش از زمین بودند و حتی عده ای از هواداران توانستند به داخل زمین راه پیدا کنند اما با دخالت نیروی انتظامی و برخی لیدرها اوضاع خیلی زود کنترل شد.

همچنین کادر فنی و بازکنان به شدت به داوری اعتراض داشتند و در میانه زمین «حسام عرب »داور این مسابقه را احاطه کرده بودند و وی تنها کادر فنی داماش را تهدید می کرد که تمام این اتفاقات را و بلکه بیشتر از چیزی که به وجود آمده در پرونده ذکر و به فدراسیون گزارش خواهد کرد.

اشتباهات بحدی بود که حتی مسعود رهنما مدیر کل ورزش و جوانان گیلان که در جایگاه وی ای پی ورزشگاه عضدی نشسته بود به شدت عصبی شده و از نحوه داوری ضعیف این بازی به صورت مکرر اعتراض می کرد .

پس از این جنجال ها بازی برای حدود ۱۰ دقیقه متوقف شد اما داور در حرکت عجیب دیگری  هیچ وقت اضافه ای اعلام نکرد .تا این بازی پر تنش در نهایت با همان نتیجه ۲ بر ۱ به نفع گیتی پسند اصفهان به پایان برسد.

هواداران داماش که می دانستند این ۳ امتیاز را به نوعی داور به اصفهانی ها هدیه کرده است در پایان بازی در حرکتی زیبا به تشویق پسران شهر باران پرداختند.

خبرنگار:محمد جعفرزاده

Share