دیارمیرزا گزارش می دهد

از حملات سازماندهی شده به هیات فوتبال گیلان تا اشتباه استراتژیک آقای مدیرکل

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انتخابات هیات فوتبال گیلان موجب شده تا برخی جریان های سیاسی از قدرت و نفوذ رسانه ای خود استفاده کرده تا با حملات سازماندهی شده به رئیس و مجموعه هیات فوتبال گیلان حرکت خزنده ای برای کسب کرسی ریاست هیات فوتبال داشته باشند تا با در اختیار گرفتن این مجموعه ,روند موفقیت آمیز خود را در ادامه کسب کرسی ریاست هیات های ورزشی گیلان تکمیل نمایند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حضور افراد سیاسی در راس هیئت ها و تیم های ورزشی طی سالیان گذشته ضربه های جبران ناپذیری به ورزش کشور وارد کرده است.
در حالیکه شخص رئیس جمهور روحانی بارها تاکید کرده اند که باید «سایه سیاست از سر ورزش کوتاه شود» اما متاسفانه این مسئله در مقام عمل چندان نمود عینی پیدا نکرده و همچنان از ورزش در سال برگزاری انتخابات استفاده  ابزاری شده و روز به روز به دامنه حضور سیاسیون در ورزش افزوده می شود.

حملات سازماندهی شده به مدیران هیات فوتبال

۱m2ظرفیت بالای فوتبال و تماشاگران میلیونی آن موجب شده که این ورزش همواره مورد علاقه سیاسیون و غیر ورزشی ها قرار گیرد و به همین دلیل در چند سال اخیر شاهد این هستیم که برخی چهره ها با مطرح کردن خود به نام سرمایه گذار یک شبه وارد گود شده اند و برای خود وجهه ای ساخته اند که نمونه اخیر آن ماجرای خرید دو تیم پرطرفدار داماش و ملوان است.
اما سیاسیون و غیر ورزشی ها همواره از ظرفیت بالای مردمی ورزش برای رسیدن به اهداف جناحی خود استفاده ابزاری نموده اند تا جائیکه این موضوع گلایه های نمایندگان مجلس و شخص وزیر را در پی داشته است اما تاکنون اقدامات موثری برای قطع دست نفوذ سیاسون انجام نگرفته است.

بر این اساس انتخابات هیات فوتبال گیلان موجب شده تا برخی جریان های سیاسی از قدرت و نفوذ رسانه ای خود استفاده کرده تا با حملات سازماندهی شده به رئیس و مجموعه هیات فوتبال گیلان حرکت خزنده ای برای کسب کرسی ریاست هیات فوتبال داشته باشند تا با در اختیار گرفتن این مجموعه ,روند موفقیت آمیز خود را در ادامه کسب کرسی ریاست هیات های ورزشی گیلان تکمیل نمایند.
درحالی که تنها چند روز به برگزاری انتخابات هیات فوتبال گیلان باقی مانده است به دامنه تخریب ها افزوده می شود تا جایی که یک روزنامه گیلان, مدیران فعلی هیات فوتبال را «چماقداری» می نامد که اتوبوسی وارد فضای فوتبال شده و در ادامه آنها را وابسته به دولت «فریب و نیرنگ!!!» خطاب می کند که این نوع گفتار یادآور اظهارات برخی جریانات سیاسی پس از انتخابات ۸۸ است !

اشتباه استراتژیک مدیرکل ورزش و جوانان

درحالیکه مسعود رهنما سال گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران صراحتا اظهار کرده بود«در تلاشم تا دست سیاسیون را از ورزش استان کوتاه کنم » اما مواضع و رفتارهای چند وقت اخیر نشان می دهد که وی نه تنها در انجام این وعده خود موفق نبوده است بلکه در مراسم معارفه سرپرست غیرورزشی یک هیات برای او سنگ تمام می گذارد و در این راه حتی متوسل به سابقه سازی ورزشی برای وی می شود که این مساله موجبات تعجب جامعه ورزشی استان را فراهم می آورد.

اما بار دیگر به ماجرای انتخابات هیات فوتبال گیلان بر می گردیم.چندی پیش یکی از خبرنویسان غیربومی یکی از رسانه ها که تعلق سیاسی ,کاری و فکری او به یکی از کاندیداهای ریاست هیات فوتبال گیلان برای همگان مشخص است طی مطلبی از مدیرکل ورزش و جوانان گیلان می خواهد تا زمان برگزاری انتخابات سرپرست جدیدی برای هیات فوتبال انتخاب کند.بلافاصله پس از انتشار این خواسته مسعود رهنما در نامه ای به علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران بهروز عباسی مشاور عالی خود را تا زمان برگزاری مجمع به عنوان «سرپرست هیات فوتبال گیلان» معرفی می کند.
اما تنها یک روز پس از ارسال نامه علی کفاشیان پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان گیلان را نمی پذیرد تا بار دیگر نشان دهد در پس لبخندهای همیشگی او زیرکی خاصی نهفته است.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نامه به مسعود رهنما می گوید:«با استناد به ماده ۱۹ بند ۹ در صورت فوت، ازکارافتادگی، غیبت غیر موجه بیش از دوماه استعفا و یا برکناری رئیس هیات، نائب رئیس یا سرپرست موقت می تواند مسئولیت هیات را بعهده بگیرد، لذا هیات فعلی آن استان مشمول ماده فوق نمی باشد. بنابراین تا برگزاری مجمع انتخابات آقای قربانعلی الماسخاله مسئولیت هیات را عهده دار خواهد بود.»

عملکرد علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی تهران ,تبریز ,فارس و سایر استان ها بخوبی نشان داده که وی نسبت به انتخابات روسای هیات فوتبال حساسیت بالایی دارد و اجازه کوچکترین دخالتی به دولتی ها و افرادی خارج از مجموعه فوتبال را نمی دهد بنابراین با توجه به اینکه واکنش کفاشیان قابل پیش بینی بود می توانیم این نامه آقای مدیرکل را اشتباهی کاملا استراتژیک بدانیم.

جامعه ورزش گیلان از مسعود رهنما به عنوان یک چهره کاملا ورزشی که وارد عرصه مدیریتی شده انتظار دارد منافع ورزش را ارجح بر سایر امور بداند و به جای اینکه خواسته یا ناخواسته وارد بازی سیاسی برخی جریانات شود ,تلاش کند تا ریاست برخی هیات های ورزشی که از مدیران غیرورزشی و غیرمتخصص و بعضا غیربومی بهره می گیرند پس گرفته و به اهل فن سپرده شود.

سینا هوشمند

tel final1

 

Share