در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان مطرح شد

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان به طرح‌های نیمه‌تمام گیلان/بی‌رغبتی هنرمندان گیلانی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پیگیری اختصاص یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های نیمه‌تمام در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پیگیری اختصاص یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های نیمه‌تمام در این استان خبر داد.
۷۸۲۷۲۰علی منتظری  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به اینکه تخصیص تسهیلات به طرح‌های صنعتی استان از سه منبع در حال پیگیری است، اظهار کرد: تعدادی از طرح‌ها در سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به گیلان ارائه شده‌است.

وی ادامه داد: تعدادی از طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی گیلان از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود و یک‌سری از طرح‌ها استانی است.

منتظری به ارجاع طرح‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: مبلغ سرمایه در گردش واحدهای صنعتی گیلان بزرگ است و از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک‌های عامل در مرکز معرفی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در مورد طرح‌های نیمه‌تمام تاکنون نتوانستیم تسهیلاتی دریافت کنیم، تصریح کرد: پیگیر پرداخت یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در مورد سرمایه‌های ثابت به واحدهای صنعتی گیلان هستیم.

وی از معرفی ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی گیلان به بانک‌های عامل خبر داد و بیان کرد: ۸۰۰ میلیون یورو برای تسهیلات طرح‌های ایجادی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

*بی‌رغبتی هنرمندان گیلانی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در جلسه مذکور به بی‌رغبتی هنرمندان صنایع دستی و فرش‌باف استان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: به دلیل نرخ سود بالا هنرمندان علاقه‌ای به دریافت تسهیلات اشتغالزایی ندارند.

رضا علیزاده با بیان اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی برای هنرمندان گیلان دارای جذابیت است، افزود: تسهیلات صندوق مذکور چهار درصد است و هنرمندان پیگیر دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی هستند.

*پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی گیلان

مدیر شعب بانک سپه گیلان نیز در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال به طرح‌های کشاورزی در استان خبر داد و اظهار کرد: چهار برابر منابع ابلاغی را پذیرش کردیم.

اسدالله خودستانی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلان از محل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: مبلغ ۲۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات از محل بند «و» تبصره پنج در تعهد بانک سپه بود و تعداد ۷۶ پرونده را پذیرفته و مصوب کردیم و تاکنون ۱۳ میلیارد ریال پرداخت شده و تسهیلات باقی‌مانده در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون ریال در مورد مشاغل خانگی سال ۹۳ تکلیف داشتیم، تصریح کرد: تسهیلات مذکور پرداخت شده‌است.

/فارس

Share