مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خبرداد

اجرای ۴۵۰ برنامه بمناسبت هفته دفاع مقدس در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از اجرای ۴۵۰ فعالیت اصلی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ فعالیت شاخص هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا,مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از اجرای ۴۵۰ فعالیت اصلی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ فعالیت شاخص هستند.

photo_2015-05-26_13-02-34 رسول جلائی در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد ،از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این شورا در حوزه تبیین فرهنگ دفاع مقدس فعالیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از اهداف مورد توجه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صرفا توسعه فعالیت‌های مربوط در امر دفاع مقدس نیست بلکه بدنبال ساماندهی کارها در این حوزه هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان مشارکت جهت هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری را از دیگر اهداف این شورا عنوان کرد و افزود: آسیب‌شناسی در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت از جمله فعالیت‌‌هایی است که باید در این شورا به آن پرداخته شود.

جلائی با بیان اینکه این شورا از کمیته‌های هفت‌گانه تخصصی تشکیل شده است، گفت: جلسات شورای هماهنگی هر دو ماه یکبار و جلسات کمیته ها نیز هر ۲۰ روز یکبار انجام خواهد شد تا خوراک مباحث برای جلسه شورا فراهم شود.

وی با بیان اینکه استاندار به عنوان رییس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، گفت: کمیته آموزش با مسئولیت دانشگاه گیلان، کمیته ادبی، هنری و نمایش با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای دفاع مقدس با مسئولیت صداوسیما، کمیته فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس با مسئولیت شهرداری رشت، کمیته راهیان نور با مسئولیت سپاه قدس گیلان، کمیته پیشکسوتان جهاد و مقاومت با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و کمیته زنان و دفاع مقدس با مسئولیت حوزه امور بانوان استانداری است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس یکی از موضوعات محوری کشور ماست.

جلائی، از اجرای ۴۵۰ فعالیت اصلی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ فعالیت شاخص هستند.

وی برگزاری رژه نیروهای مسلح، رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب دفاع مقدس، افتتاح گلزار شهدا، رونمایی از یادمان ۷ شهید در دانشگاه چمران، طرح جهادی دیداری با ایثارگان، تجلیل از دانش‌آموزان فعال در اردوهای راهیان‌نور، اختتامیه جشنواره استانی عکس و فیلم بسیح، پیاده‌روی خانوادگی، نکوهداشت فرماندهان شهید با محوریت شهید نامجو، یادواره شهدای تبلیغ، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، همایش بازکاوی عملیات ثامن‌الائمه و … را از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس بیان کرد.

Share