استاندار در آیین افتتاح پروژه های عمرانی بندر انزلی:

ابراز رضایت استاندار از توسعه زیرساخت های مخابراتی در گیلان/سرمایه گذاری در گیلان هزینه نیست/متولیان دریا باید در جهت حفظ جان گردشگران تلاش کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در آیین افتتاح پروژه های عمرانی هفته ی دولت در شهرستان بندرانزلی با اشاره به بهره برداری از ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه مخابراتی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون گفت : در توسعه ی زیر ساختهای مخابراتی در گیلان در دولت تدبیر و امید اقدامات مثتبی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در آیین افتتاح پروژه های عمرانی هفته ی دولت در شهرستان بندرانزلی با اشاره به بهره برداری از ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه مخابراتی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون گفت : در توسعه ی زیر ساختهای مخابراتی در گیلان در دولت تدبیر و امید اقدامات مثتبی انجام شده است.

najafi_6507دکتر نجفی در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سرسعادت حضرت علی بن موسی الرضا و گرامیداشت یاد و خاطره ی شهیدان رجائی و باهنر و هفته ی دولت اظهار داشت : این شهیدان بزرگوار اسوه ی اخلاص و تقوا بودند و تمامی وجود و زندگیشان را وقف اسلام و انقلاب کردند.

استاندار گیلان با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در طی دو سال گذشته تصریح کرد : دولت تدبیر و امید در روزهای آغازین کار خود با سختی های زیادی مواجه بود و بیش از ۱۳۰۰ پروژه نیمه کاره در استان  وجود داشت؛ این در حالی بود که قیمت نفت به پایین ترین نرخ خود تنزل پیدا کرده بود و فروش نفت نیز کاهش یافته بود.

وی افزود : در این شرایط دولت با صرفه جویی و اولویت بندی افتتاح پروژه های عمرانی با پیشرفت بالا توانست بخشی از طرح های نیمه تمام را به اتمام برساند.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح پروژه موج شکن و اسکله ی بندرانزلی اظهار داشت : به منظور اجرای این پروژه ها ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته که انشاءا… طی هفته ی آتی با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد افتتاح این پروژه های مهم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در گیلان هزینه نیست بلکه سرمایه برای کل نظام و کشور است، اظهار داشت : به هر میزان که در این استان سرمایه گذاری شود چندین برابر آن بازگشت سرمایه خواهد داشت و بندرانزلی از این قاعده مستثنی نیست.

استاندار گیلان با اشاره به اتمام اجرای پروژه ی راه آهن قزوین- رشت در سال ۹۵ اظهار داشت : انشاء ا… ادامه این راه آهن به انزلی و آستارا صورت خواهد پذیرفت و هم اکنون کار بخش رشت- انزلی در سه فاز آغاز گردیده است.

وی با بیان اینکه پروژه های عظیمی در منطقه آزاد انزلی در حال شکل گیری است ، گفت : اجرای اسکله بندر کاسپین از جمله مهمترین این پروژه ها به شمار می رود.

استاندار گیلان بر لزوم بهره گیری هر چه بیشتر از سواحل و ظرفیت های دریا اشاره کرد و افزود : متأسفانه در طی سالیان گذشته در بهره گیری از این نعمت خدادادی غفلت شده و باید با نگاه دریا محور در جهت توسعه و شکوفایی استان بهره گیریم و بندرانزلی در این راستا از پتناسیل بسیار بالایی برخوردار است.

وی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را از جمله برنامه های مهم در دستور کار استان دانست.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم حفاظت از جان انسان ها و شناگران در تمامی ساعات شبانه روز تأکید کرد و افزود : البته توصیه ما به مسافران و گردشگران عزیز این است که در ساعت تعیین شده در طرح های سالم سازی دریا به شنا بپردازند چون ما به تعداد تک تک گردشگران نمی توانیم غریق نجات در دریاها مستقر کنیم.

وی تأکید کرد : متولیان دریا باید در جهت حفظ جان گردشگران در دریا و توسعه طرح های سالم سازی تلاش کنند.

استاندار گیلان با اشاره به عقب ماندگی ۱۲ تا ۱۴ درصدی استان در بخش آبرسانی روستایی نسبت به متوسط کشوری در ابتدای دولت اظهار داشت : اکنون با تلاش های صورت گرفته این عقب ماندگی به کمتر از ۵ درصد کاهش یافته و قطعاً از متوسط کشوری پیشی خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه ضریب تلفن ثابت در استان ۴۳ درصد است در حالی که این رقم در متوسط کشوری ۳۷ درصد می باشد اظهار داشت : در بخش تلفن همراه نیز ضریب آن در گیلان ۸۹ درصد و در متوسط کشوری این آمار ۸۱ درصد است.

وی با اشاره به افتتاح ۳۵ میلیارد تومان پروژه مخابرات در استان اظهار داشت : از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه مخابراتی در گیلان افتتاح شد.

Share