ابتکار ارزشمند قاضی خوش ذوق شمالی از «بی بی سی» سر درآورد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از «سلام گنبد»، نزدیک به یک ماه پیش بود که عباس مختاری مدیر زندان گنبدکاووس با اعلام خبری نگاه رسانه‌های داخلی را متوجه گنبدکاووس و اقدام جالب توجه یک قاضی گنبدی کرد. مختاری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های گلستان گفت: یکی از قضات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از «سلام گنبد»، نزدیک به یک ماه پیش بود که عباس مختاری مدیر زندان گنبدکاووس با اعلام خبری نگاه رسانه‌های داخلی را متوجه گنبدکاووس و اقدام جالب توجه یک قاضی گنبدی کرد.

مختاری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های گلستان گفت: یکی از قضات حوزه قضایی گنبدکاووس برخی از مجرمین جرائم سبک را با استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس محکوم به خرید کتاب به جای مجازات حبس می نماید.

با اعلام این خبر، خبرگزاری مرکز رسانه قوه قضاییه گفتگویی مفصل با سید قاسم نقی زاده موسوی قاضی دادگستری و رییس شعبه دوم دادگاه کیفری ۲ شهرستان گنبدکاووس، ترتیب داد و جزییات بیشتری از این اقدام نادر مشخص شد. میزان نوشت: «قاضی خوش ذوق گنبدی در طرحی ابتکاری برخی از مجرمان جرائم سبک را با استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس به خرید کتاب محکوم می‌کند و ابتکار عمل این قاضی موجب خرید بیش از هزار و هفتصد جلد کتاب برای زندان شده است.»

در حالی که روز گذشته چندین خبرگزاری‌ و پایگاه‌ خبری مطرح کشور مانند ایرنا و عصر ایران به این خبر پرداختند، شب گذشته رسانه دولتی بریتانیا (بی بی سی) در بخش “از میان خبرها”ی خود این خبر را بازنشر کرد.

لازم به ذکر است که طرح «خرید کتاب به عنوان جایگزین مجازات حبس»، یکی از ۵ طرح گنبدکاووس برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سال گذشته بود.

در این طرح آمده است: «با استناد به قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ در خصوص هزینه کردن محکومیت ریالی در امور عام‌المنفعه، به منظور تجهیز کتابخانه‌های زندان و مراکز انتظامی و عام‌المنفعه، محکوم به کتاب‌فروشی‌ها معرفی می‌شود و کتاب‌های خریداری شده با مُهر وقف نامه تحویل زندان، کلانتری یا مراکز دیگر می‌شود. هدف از این طرح، رونق کار کتاب‌فروشی‌ها، غنی‌سازی کتابخانه‌های مراکز مذکور و آگاهی از عوارض جرم و بازدارندگی از ارتکاب به جرم است.»

گنبدکاووس در نهایت در این جشنواره در میان سه شهر برگزیده پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.

BBC-GonbadCourt-2

Share