در جلسه کارگروه بهداشت و پسماند شهرستان شفت عنوان شد

آتش کشیدن کاه و کلش به علت عدم نظارت کافی دهیاران است/معرفی ۲۰ نفر از متخلفان آتش زدن کاه و کلش به دادگاه/نسبت به عدم اجرای مصوبات حساس هستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمودی به آتش کشیدن کاه و کلش را به علت نظارت ناکافی دهیاران دانست و تصریح کرد: شب ها گزارشات به آتش کشیدن کاه و کلش به دست ما می رسد اما وقتی بخشدار با دهیار تماس می گیرد,دهیار در دسترس نیست.

photo_2015-09-16_09-08-18اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر حیدر محمودی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت در جلسه کارگروه بهداشت و درمان و کارگروه پسماند شهرستان که با حضور فرماندار و رئیس محیط زیست , شهرداران, دهیاران , بخشداران و اعضای کارگروه برگزار شد,اظهار کرد: در ۵ ماه اول امسال یک هزار و ۵۲۴ بازدید و ۹۰۰ مرحله کلر سنجی شبکه آب شهری انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت ,حیدر محمودی از کشف مواد فاسد غیر بهداشتی و تعطیلی مراکز توزیع آنها خبر داد و گفت: جلسات متعدد آموزشی برای کاهش بیماری ها برگزار شده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان شفت با بیان اینکه بعضی از ادارات مصوبات کارگروه بهداشت و پسماند را اجرائی نمی کنند,گفت:مشارکت ادارات و مردم مهم است.

وی عمده هدف این کارگروه را سلامت جامعه خواند و اظهار نمود: به مقوله سلامت کمترتوجه می شود و موضوع سلامت محروم و مظلوم واقع شده است.

آتش کشیدن کاه و کلش به علت عدم نظارت کافی دهیاران است/نسبت به عدم اجرای مصوبات حساس هستم

فرماندار شهرستان شفت نیز در این جلسه گفت:این دو کار گروه «بهداشت و درمان و پسماند» به علت وابستگی به مقوله آموزش مهم است.

یونس محمودی رعایت بهداشت را مهم خواند و گفت: خانه های بهداشت باید مشکلات مردم را رصد کنند.

محمودی تاکید کرد: مصوبات هر دو گروه بدون سهل انگاری به اجراء گذاشته شود.

فرماندار شفت اضافه کرد؛ دبیران کارگروه مجاز هستند اگر مسئولان در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید از باب غفلت توجه نکنند به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شوند.

محمودی ادارات را مهمترین نقش آفرینان تقویت نظام سلامت دانست و تاکید کرد:نسبت به عدم اجرای مصوبات حساس هستم و برخورد می کنم.

فرماندار شفت پسماند را خط قرمز استاندار دانست و گفت:هنگام حضور استاندار در شهرستان اولین مدیری که فرا می خوانیم رئیس محیط زیست است.

محمودی به آتش کشیدن کاه و کلش را به علت نظارت ناکافی دهیاران دانست و تصریح کرد: شب ها گزارشات به آتش کشیدن کاه و کلش به دست ما می رسد اما وقتی بخشدار با دهیار تماس می گیرد,دهیار در دسترس نیست.

یونس محمودی از دهیاران خواست تا با دبیر خانه پسماند تعامل کافی داشته باشند و طرح جامع پسماند را مطالعه و بانک اطلاعات خود را تکمیل کنند .

وی از شهرداریها خواست تا محل استقرار کیوسک جمع آوری و تفکیک زباله با رنگ های شاد و متنوع تزئین شود و تا پایان اسفند تفکیک زباله در شهرستان به ۱۰۰ درصد برسد.
به گفته وی خوشبختانه با همکاری اداره محیط زیست شهرستان وضعیت پسماند در شهر شفت از صفر درصد به ۴۹.۵ درصد رسیده است.

۲۰ نفر از متخلفان آتش زدن کاه و کلش به دادگاه معرفی شدند

رئیس محیط زیست شهرستان شفت نیز در این جلسه گفت: امسال ۲۰ نفر به خاطر آتش زدن کاه و کلش به دادگاه معرفی شده اند.

علی فرهی تکرمی همچنین خواستار آموزش تفکیک زباله به دانش آموزان در مدارس و با حضور کارشناسان مربوطه شد.

Share