رئیس هیأت نجات غریق و غواصی گیلان

کمبود امکانات پزشکی جان منجی غریق را در انزلی گرفت/پیش بینی می شود آمار غریق ها در روزهای آینده بیشتر شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان گفت: کمبود امکانات اولیه احیا، جان ناجی غریق را پس از انجام عملیات نجات و رساندن غریق به ساحل گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ,رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان گفت: کمبود امکانات اولیه احیا، جان ناجی غریق را پس از انجام عملیات نجات و رساندن غریق به ساحل گرفت.

DSCN1423سیروس صداقت کیش بیان کرد: نیما وسایلی منجی غریق ساحل غازیان، پس از اینکه جان مسافری را که با اقدام در منطقه ممنوعه شنا، در حال غرق شدن بود را نجات داد، بعد از رسیدن به ساحل و به دلیل کمبود امکانات اولیه احیاء، جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این منجی سابقه همکاری دو ساله با هیأت نجات غریق شهرستان بندر انزلی را داشت، افزود: متاسفانه علیرغم اینکه بارها به افراد هشدار داده شده که از شناکردن در مناطق ممنوعه پرهیز کنند اما، عدم توجه به هشدارها این بار باعث از دست رفتن جان ناجی غریق شد.

صداقت کیش همچنین به کمبود امکانات لازم برای عملیات احیای غریق اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل از دست رفتن این ناجی غریق، نبود امکانات اولیه برای ناجیان غریق است به طوری که برای حدود ۲۰۰ نفر ناجی، تعداد ۳۰ «بویه نجات» و ۱۰ چتر وجود دارد.

 رئیس هیأت نجات غریق و غواصی گیلان با بیان اینکه عدم پرداخت به موقع حقوق منجیان غریق باعث سلب انگیزه از آنان شده ادامه داد: ۶۰۰ نفر ناجی غریق در هیأت نجات غریق استان عضو هستند اما شرایط نامناسب پرداخت ها باعث شده که تمایل و انگیزه این ناجیان برای همکاری به شدت کاهش یابد.

وی با اشاره به ضرورت و الزامی بودن حضور ارگان های ۹ گانه در طرح های ساحلی گفت: با وجود اینکه در آمارها کاهش ۶۰ درصدی غریق اعلام می شود اما پیش بینی می شود که وضعیت آمار غریق ها در روزهای آینده بیشتر شود.

صداقت کیش تاکید کرد: متاسفانه منجیان غریق سربازانی هستند که در خط مقدم جبهه، بدون هیچ گونه سلاحی در حال انجام وظیفه اند.

Share