کشف شبیه‌ترین سیاره به زمین دانشمندان را متحیر کرد + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دانشمندان ناسا به تازگی شبیه‌ترین سیاره به کره زمین به نام Kepler -452b را کشف کرده‌اندکه احتمال دارد مناسب برای زندگی انسان‌ها باشد. گفتنی است، این سیاره به دور یک سیاره به نام G2-type در حال چرخش است و حالتی شبیه به سیاره زمین دارد. این سیاره تنها ۶۰ […]

این سیاره تنها ۶۰ درصد در قطر بزرگتر از سیاره زمین است و حدود یک هزار و ۴۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد و در صورت فلکی Cyghus قرار دارد.

سیارهx
از جمله خصوصیات منحصر به فرد این سیاره اندازه به کره زمین ، دریافت میزان یکسانی از نور خورشید و اندازه طول سال شمسی به دلیل یک دور چرخش به دور خورشید خود است.

کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که آیا این سیاره می تواند پذیرای زندگی انسان‌ها باشد یا خیر اما احتمال می‌دهند در صورت انتقال گیاه به این سیاره آنها زنده مانده و به رشد خود ادامه خواهند داد.

سیاره۲x
پژوهشگران ناسا، Kepler -452b را شبیه‌ترین دوقلوی سیاره‌ای کشف شده تا به حال کره زمین دانسته‌اند

همچنین ستاره‌ای که این سیاره به دور آن می‌چرخد شباهت کم نظیری با خورشید منظومه شمسی دارد.

خورشید سیاره کپلر در حدود ۶ میلیون سال سن دارد و حدود یک و پنج دهم بیلیون سال از خورشید منظومه شمسی پیرتر است.

پروفسور دانیل براون کارشناس نجوم دانشگاه ناتینگهام ترنت علت جذاب بودن این کشف را دریافت همان میزان طیف و شدت نوری از خورشید آن منظومه بر سیاره Kepler -452b مانند کره زمین و خورشید دانسته است.

کارشناسان جنس پوشش سطح این سیاره را صخره‌ای مانند کره زمین می‌دانند و اعتقاد دارند درمرکز آن فلز سرب وجود دارد.

کارشناسان هنوز نمی‌دانند که آیا این سیاره دارای اقیانوس‌های شناور در سطح خود و یا قاره‌های به هم پیوسته مانند کره زمین است و یا پوسته خارجی متفاوتی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهند امکان دارد میلیاردها ستاره در کهکشان راه شیری با سیارات قابل سکونت برای زندگی انسان‌ها وجود داشته باشند که هنوز شناسایی نشده‌آند و جرم ترکیب آنها ناشناخته مانده است.

نتایج تحقیق در خصوص Kepler -452b در مجله نجوم به چاپ رسیده است.

کارشناسان در عین حال اعتقاد دارند امکان دارد تمام آب روی سطح این سیاره به خاطر تابش طولانی مدت خورشید خود تبخیر شده و از بین رفته باشد.

کارشناسان امیدوار هستند با این کشف علاوه بر شناسایی یک خانه جدید برای سکونت انسان‌ها به موارد احتمالی وجود حیات بیگانه به جز کره زمین دست یابند.

در سال ۲۰۱۷ ناسا قصد دارد یک ماموریت جدید برای شناخت سیارات فراخورشیدی راه‌اندازی کند.