چند فعال سیاسی و مطبوعاتی آزاد شدند

برخی گزارش‌ها از عفو و کاهش مدت حبس تعدادی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی حکایت دارد. فرارو با اعلام این خبر نوشت: گفته می‌شود احمد زیدآبادی و علیرضا بهشتی شیرازی، به همراه تنی چند از زندانیان روز پنجشنبه یکم مردادماه آزاد شدند. مهدیه محمدی گرگانی، همسر احمد زیدآبادی در فیس‌بوک خود نوشت: «احمد زیدآبادی برای […]

برخی گزارش‌ها از عفو و کاهش مدت حبس تعدادی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی حکایت دارد.

zendan فرارو با اعلام این خبر نوشت: گفته می‌شود احمد زیدآبادی و علیرضا بهشتی شیرازی، به همراه تنی چند از زندانیان روز پنجشنبه یکم مردادماه آزاد شدند.

مهدیه محمدی گرگانی، همسر احمد زیدآبادی در فیس‌بوک خود نوشت: «احمد زیدآبادی برای مرخصی پنچ روزه از گناباد به تهران آمده بود و امروز به ما اطلاع دادند که او آزاد است.»

هرچند پس از انتشار این خبر تردیدهایی درباره آن مطرح شده است اما برخی گزارش‌ها هم از احتمال کاهش دوره تبعید زیدآبادی حکایت می‌کند.

همچنین تعدادی از زندانیان شامگاه چهارشنبه به عنوان مشمولان عفو عید فطر از زندان اوین آزاد شدند. برخی از این زندانیان در آستانه پایان دوران محکومیت خود بودند.

از جمله این افراد، علیرضا بهشتی شیرازی است که از سال ۸۸ در زندان بود و به طور عادی حدود یک ماه دیگر محکومیت وی به پایان می‌رسید.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی، ۱۵ نفر از زندانیان شامل عفو یا تخفیف مجازات شدند که از این تعداد ۱۱ زندانی از بندهای ۸، ۳۵۰ و نسوان زندان اوین آزاد شدند و مدت محکومیت چهار تن دیگر نیز کاهش یافت.

علی ذاکری، ندا مستقیمی، نادر جانی، مهدی تدینی، مهدی دولتی، رهام برکچی‌زاده از جمله آزادشدگان هستند.

Share