در جلسه رفع موانع گاز رسانی به روستاهای شهرستان فومن عنوان شد

پروژه گاز رسانی به روستاها سیاسی نیست/آغاز کلنگ زنی پروژه در هفته دولت با حضور استاندار

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناصر عاشوری گفت:پروژه های گازرسانی نباید سیاسی شود.کاری کنید همه ی مردم از نعمت گاز برخوردار شوند و آنگاه خودشان به هرکسی دوست دارند در انتخابات رای می دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه رفع موانع گاز رسانی به روستاهای شهرستان فومن با حضور فرماندار شهرستان و نماینده مردم فومن و شفت در مجلس برگزار شد.

پروژه گازرسانی به روستاهای فومن و شفت سیاسی نیست

photo_2015-08-18_22-41-31به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,در جلسه رفع موانع گاز رسانی به روستاهای شهرستان فومن در جمع اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و پیمانکار پروژه با اشاره به اینکه  ۹۰ درصد تامین اعتبار انجام شده است گفت: وظیفه شوراها و دهیاران رفع مشکلات محلی است و باید مسیرها برای پیمانکاران باز باشد و روستاییان مانع لوله گذاری نشوند.
نماینده مردم فومن و شفت تصریح کرد:در ۳۰ سال گذشته ۵۰ درصد روستاها با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار گاز رسانی شده و ما امسال ۵۰ درصد روستاها را در ۸ ماه با۴۵ میلیارد تومان اعتبار گاز رسانی می کنیم.
عاشوری خاطر نشان کرد: مردم ما سیاسی هستند و فکر می کنند که این پروژه از سال ۹۱ تا امروز انجام نشده و حالا که نزدیک انتخابات مجلس است به فکر گاز رسانی افتاده اند در حالی که مملکت پول نداشت و همه چیز تعطیل بود.
وی افزود:سهمیه استان گیلان بیش از ۳۰۰ روستا است که سهم روستاهای شهرستان فومن و شفت ۱۰۰ روستا است.
نماینده مردم فومن و شفت وظیفه دهیاران را بر اساس نقشه پیمانکاران باز کردن مسیر و معبرها خواند و گفت:در این خصوص مسئولین ذینفع نیستند بلکه این خود مردم هستند که با گازرسانی خانه و زمین های آنها ارزش افزوده پیدا می کند.

وی تصریح کرد:مقدمات پروژه گاز رسانی به روستاهای قلعه رودخان در حال اتمام است و اگر همکاریهای لازم انجام گیرد ظرف شش ماه آینده روستاهای منطقه قلعه رودخان گازدار می شوند.
عاشوری همکاری ادارات همچون راه و منابع طبیعی را لازم دانست و گفت:نیاز به آمادگی کامل و تعامل و همکاری صد در صدی ادارات و مسئولین برای به اتمام رسیدن پروژه لازم است.
وی به گاز رسانی بیمارستان فومن در دوره پنجم نمایندگی خود اشاره کرد و گفت: با شکایت کشاورزی از پیمانکار و مانع تراشی ،پروژه ۷ سال طول کشید و پیمانکار مبلغ ۲۵ میلیون تومان از شرکت گاز خسارت گرفت.

ناصر عاشوری گفت:پروژه های گازرسانی نباید سیاسی شود.کاری کنید همه ی مردم از نعمت گاز برخوردار شوند و آنگاه خودشان به هرکسی دوست دارند در انتخابات رای می دهند.

وی تصریح کرد:قوانین اعتباری پروژه گازرسانی یکساله است و فقط تا پایان ۲۵ اسفند سال جاری زمان داریم از این فرصت بی نظیر استفاده کنیم.

وی اخرین خوشه شهرستان فومن را در گسکره اعلام و گفت: در اولین روز از هفته دولت با حضور استاندار گیلان کلنگ این پروژه زده می شود.

در اجرای پروژه گازرسانی نباید موانع محلی ایجاد شود

فرماندار فومن در این جلسه گفت:با تلاش و پیگیری مستمر و همت والای مسئولان به خصوص نماینده شهرستان جناب عاشوری شاهد اجرائی شدن پروژه ها هستیم و دهیاران و شوراها بازوان اجرائی دستگاه های اجرایی هستند.
میر شمس مومنی زاده پروژه گاز رسانی را در راس پروژه های اجرایی فومن دانست و گفت:این پروژه با حجم بالا و با سرعت در حال انجام است و در هفته دولت مراسم کلنگ زنی با حضور استاندار گیلان برگزار می شود و با توجه به برنامه ریزی ها ۹۰ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی همکاری دهیاران و شوراها و مردم را در اجرای این کار بزرگ ضروری خواند وتصریح کرد: از هر جهت که به این پروژه نگاه شود باید از نماینده شهرستان قدردانی صورت گیرد.
وی افزود: در آغاز فعالیت ام در فرمانداری, اولویت مردم « گاز »بود که این مساله امروز با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس مرتفع  و نگرانی انها رفع شد.نشاط و شادمانی مردم باعث مسرت و خوشحالی ماست.
وی تاکید کرد:باید تلاش شود در جریان کار به مانع برخورد نکنیم و پروژه بخاطر موانع در اجراء به خصوص موانع محلی تعطیل نشود.

مومنی زاده در پایان با تشکر از پیمانکاران پروژه پاز آنها خواست که پروژه گازرسانی را با سرعت و جدیت و دقت تمام دنبال کنند.

Share