حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجتماع مردم استان کردستان

پایه‌های آن میزی که مسئولان آمریکا از آن سخن می‌گویند،درهم شکسته است/منطقه‌ را از تروریست‌ها با وحدت و انسجام پاک خواهیم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در اجتماع مردم استان کردستان در استادیوم استقلال سنندج به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در اجتماع مردم استان کردستان در استادیوم استقلال سنندج به ایراد سخنرانی پرداخت.

rohani_9916مــهــمــتـــرین مــحور‌های ســـخنــان رئــــیـــس‌جـــمـهــور را در ادامـه می‌خــــوانــــیــد:

* کردستان سرزمین دلاورخیز فرهنگی، سرزمین پیروان رسول خدا(ص) و قرآن مجید، سرزمین پیروان امام صادق(ع) و سرزمین پیروان امام شافعی است. کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی، نمونه‌ای ماندگار از میهن دوستی ایران عزیز است.

* آن همه دلاوران بزرگی که در طول هشت سال دفاع مقدس، در این سرزمین ایستادگی کرده‌اند و در کنار مردم عزیز کردستان، پیشمرگان کرد مسلمان و همه دلاوران عزیز این سرزمین آباد و سرسبز و بیشه شیران کردی که همواره از سرزمین ایران دفاع کرده‌اند و شما دیده‌بان دقیق ایران زمین بودید.

* کردستان سرزمینی بوده که همواره رای به مردم‌سالاری و اعتدال داده است. کردستان سرزمینی است که در ۲۴ خرداد ماه ۹۲، با ۷۲ درصد رای مردم به مسیر اعتدال و تعامل حماسه‌ آفرید. مردم سرزمین کردستان به امید و مسیر تدبیر رای دادند. دولت همه توان خود را برای توسعه کردستان به کار خواهد گرفت.

* رئیس‌جمهور ایران خود با تمام جدیت مسائل کردستان را دنبال خواهد کرد.

* امروز، روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است. مردم ما بعد از ۱۲ سال مقاومت و ایستادگی، در میدان منطق، در میدان مذاکره، توانستند عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشند. دیپلمات‌ها، فرزندان رشید و قهرمان شما، در برابر ۶ کشور بزرگ و قدرتمند جهانی، به پیروزی تاریخی دست یافتند.

* چه کسی فکر می‌کرد، که همه قدرت‌ها بگویند، «ایران باید انرژی هسته‌ای نداشته باشد» اما شما ملت با مقاومت و ایستادگی‌تان جهان را در برابر ایران تسلیم بسازید. از انرژی هسته‌ای مهمتر، انرژی ملت بزرگ ایران است. شما ملت با قهرمانی‌تان، با انرژی بی پایان‌تان و ایستادگی‌تان  توانستید کاری کنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می‌کند که ایران تسلیم ناپذیر خواهد بود.

* اینکه وزیر خارجه آمریکا، در مجلس سنای آمریکا به صراحت می‌گوید ایرانیان را تهدید نکنید، این به‌معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران، در تمام مصاف‌ها از روز اول تا کنون همواره با اتکای خداوند در برابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است.

* آنچه ما به دست آوردیم نصرت خداوند بود، ایستادگی مردم با ایمان بود، انسجام و وحدت در تمام میان ملت ایران بود. ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد. شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگر هستند. ما پیرو قرآنی هستیم که گفته ما برادریم. اگر کسی می خواهد بین شیعه و سنی فرقی بگذارد، خطا کرده است. اگر کسی بخواهد بین ترک، کرد و فارس و بلوچ و عرب فرق بگذارد اشتباه کرده است. ما همه یک ملت هستیم و دست واحدیم و در برابر همه دشمنانمان ایران سرزمین همه ماست و کردستان به عنوان چشم سرزمین ایران است. کردستان دیده‌بان ایران بوده و هست پس چشم بصیر و بینای ملت ایران است.

* شما امروز می‌بینید با همت و ایستادگی و مقاومت شما، به حول قوه الهی ایران امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور در تمام منطقه است. ملت ایران نه‌تنها، از کردستانش حفاظت می‌کند، از بغداد و اربیل هم حفاظت می‌کند. اگر دولت ایران، نظام جمهوری اسلامی ایران و اگر مقاربین این سرزمین و دلاوران ایران نبودند، اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود اما ملت ایران پشتیبان همه ملت‌های مظلوم است.

*ما همانطور که از سنندج دفاع می‌کنیم از دهوک و اربیل و سلیمانیه و حتی در تمام منطقه هر سرزمینی که بخواهد مورد تجاوز قرار گیرد، ملت ما از آن مظلوم دفاع خواهند کرد.

* ما به حول و قوه الهی، منطقه‌مان را، عراق را و تمام این منطقه را از تروریست‌ها با وحدت و انسجام پاک خواهیم کرد. ما ملت بزرگی هستیم که نشان‌ دادیم پیچیده ترین و مهم‌ترین مسئله سیاسی جهان یعنی موضوع هسته‌ای را پای میز مذاکره حل و فصل کردیم. بنابراین قادریم سایر مسائل را هم در منطقه و جهان پای میز مذاکره و منطق حل و فصل کنیم.

* امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که به همه دنیا گفتیم با فشار، تهدید و تحریم نمی‌توانید ملت ایران را تسلیم کنید. بنابراین جهان در برابر خواست ملت ایران، عظمت ملت ایران، ایستادگی ملت ایران، یکبار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد.

* ما در ادامه راه، به خاطر وحدت ملتمان، به خاطر هدایت رهبر معظم انقلاب، ما به خوبی راه را ادامه خواهیم داد. البته طرف مقابل متاسفانه در سرزمین خود، مشکلات فراوان دارد و به خاطر مشکلات فراوان خود هست که گاهی در بیان حرف ها، دچار لغزش‌ها و خطا‌های نابه‌جا می‌شود. من به مسئولان دولت آمریکا و سیاسیون دولت آمریکا می‌گویم، تصمیم بگیرید در اتاق سیاسیتان خانه تکانی کنید؛ آن میزی که از آن حرف می‌زنید پایه‌های آن درهم شکسته است.

*برای ملت ایران همه جهانیان بدانند، یک راه وجود ندارد آن راه احترام، تکریم، تواضع و فروتنی در برابر ملت بزرگ ایران و حرف حق است. ما انشالله به راه و مسیر خود ادامه می‌دهیم تا همه زنجیر‌های تحریم را بگسریم. تا همه ظلم‌ها را از سر ملت برداریم و شرایطی را فراهم کنیم که مردم از تمام حقوق حقه خود در سطح منطقه و جهان به بهترین وجه استفاده کنند. تا شرایط برای مسیر توسعه و آبادانی و پیشرفت برای سراسر ایران و کردستان عزیز فراهم شود.

*بعد از این دوران باز هم اقتصاد مقاومتی را ادامه خواهیم داد. شرایطی را فراهم نخواهیم کرد که ایران سرزمین واردات کالاهای بیگانه باشد کاری خواهیم کرد که ایران سرزمین تولید و صادرات انواع کالا‌ها برای منطقه و جهان با همت و ایستادگی و انسجام شما مردم باشد.

* بابت خسارات مالی به هموطنان عزیز در کردستان به‌ویژه در شهرهای سقز و دیوان‌دره که در جریان سیلاب اخیر پیش آمد، اظهار تاسف می‌کنم. همانطور که در هیئت دولت اعلام کردم باید خود را برای پیش‌بینی‌های حوادث غیرمترقبه بهتر آماده کنیم و بهتر بتوانیم به مردم خبر دهیم قبل از این که حوادث ما را غافل‌گیر کند. درحال حاضر نیز باید همه توان را برای جبران خسارات به‌کار گیریم.

* تا نیمه سال ۹۵ ، نیروگاه برق‌آبی داریان با ظرفیت ۲۱۰ مگاوات به بهره‌برداری می‌رسد.

* امسال و اوایل سال اینده، ۶ هزار هکتار، ۵ هزار هکتار دیم و ۱ هزار هکتار بخش آبی عملیاتی می‌شود. توسعه طرح ماهیان سردآبی که بتواند به اشتغال مردم کمک کند، درحالی که مردم از بیکاری در این استان در رنج هستند.

* در زمینه سلامت دولت یازدهم قدم‌های بسیار مهمی در طرح تحول سلامت برداشته است. در این سفر به مردم اعلام می‌شود با ۲۰ میلیارد تومان اختصاص اعتبار، بیمارستان سقز تکمیل خواهد شد. همچنین در بیمارستان مریوان با فروش آن و اختصاص آن، یک بیمارستان در مریوان آغاز خواهد شد.

* بیمارستان کوثر نیز جزو مواردی است که در سفر مقام معظم رهبری بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی، باقی مانده آن تکمیل خواهد شد تا مردم از سلامت بهتری و از امکانات بیشتری در زمینه سلامت برخوردار شوند.

* ۱۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه های استان و دانشکده‌های صنعت و معدن و منابع طبیعی اختصاص داده شده است. همچنین بخشی از اشتغال استان از طریق توسعه گردشگری باید تامین شود.

* برای اجرایی و عملیاتی شدن همه طرح‌های وزارت صنعت اقدام خواهیم کرد. تسهیلات ریالی و ارزی برای سرمایه در گردش واحد ها و توسعه اکتشاف معادن و نیز تکمیل واحد‌های صنعتی اعطاء خواهد شد.

*برای کردستان در این سفر، اجرای ۳۱ طرح و پروژه مهم و بزرگ با اعتبار ۸۸۰ میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد. همه این ۳۱ طرح و پروژه در سال‌های ۹۴ و ۹۵، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

/تسنیم

Share