در دیدار محمدپور با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان عنوان شد

وضعیت سرانه فضای مطالعه به هیچ وجه مورد قبول مردم فرهنگ دوست گیلان نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدپور با اشاره به وجود بیش از ۱۶ پروژه‌ عمرانی در حوزه کتابخانه های عمومی اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد پروژه های عمرانی در دست احداث و نیز کمبود اعتبارات عمرانی عملیات ساخت بسیاری از این پروژه ها عملا متوقف شده اند و با توجه به نیاز استان گیلان به افزایش سرانه فضای مطالعه این وضعیت به هیچ وجه مورد قبول مردم فرهنگ دوست استان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان عصر شنبه با محمدعلی محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو کرد.
ئخا-l.google.comامیر محمدپور در این دیدار با اشاره به وجود بیش از ۱۶ پروژه‌ عمرانی در حوزه کتابخانه های عمومی اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد پروژه های عمرانی در دست احداث و نیز کمبود اعتبارات عمرانی عملیات ساخت بسیاری از این پروژه ها عملا متوقف شده اند و با توجه به نیاز استان گیلان به افزایش سرانه فضای مطالعه این وضعیت به هیچ وجه مورد قبول مردم فرهنگ دوست استان نیست.
محمدپور با اشاره به رتبه۲۷ استان در سرانه فضای مطالعه، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث مورد بحث در رشد شاخصهای مطالعه، افزایش سرانه فضای مطالعه است که در صورت تامین اعتبار کافی این و تکمیل کتابخانه های در دست احداث این شاخص به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت که عملیات احداث آن از سال۸۲ آغاز و بیش از۱۴ سال متوقف بوده است، با پیگیریهای استاندار گیلان و نیز حمایتهای نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سفر هیات دولت به عنوان مهمترین مصوبه فرهنگی استان لحاظ و برای تکمیل آن مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان اضافه کرد با این مصوبه هیات دولت در استان گیلان و تخصیص به موقع اعتبار، کتابخانه مرکزی شهر رشت می بایست در سال ۹۵ به بهره برداری کامل برسد.
امیر محمدپور در بخش دیگیری از صحبتهای خود با اشاره به اجرای برنامه های تشویقی و جذب علاقمندان به مطالعه از اجرای طرح صبحانه با طعم کتاب بعنوان یکی از برنامه های این اداره کل برای معرفی کتابهای پرمخاطب به مسئولین استانی یاد کرد.
وی همچنین گفت: با هدف به اشتراک گزاری کتابهای خوانده شده توسط مردم و علاقمندان به مطالعه نخستین نشست کتاب خوان با حضور متولیان امر کتاب و علاقمندان به مطالعه و نیز اصحاب رسانه در روز۲۵ مرداماه سال جاری برگزار خواهد شد. محمدپور برگزاری نشست کتاب خوان را فرصتی برای گردهم آمدن علاقمندان به مطالعه عنوان کرد و گفت: در این روز همه دلسوزان کتاب برای احیای فرهنگ مطالعه استان گیلان حنgoogle.comضور خواهند داشت.
محمدپور همچنین با قدردانی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تخصیص اعتبار مناسب به کتابخانه های عمومی یادآور شد: در بسیاری از کتابخانه های عمومی مشکلات ناشی از کمبود تجهیزات حل شده است.
محمدعلی محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با قدردانی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در پیگیری موثر وضعیت کتایخانه های عمومی و نیز توجه به رشد شاخصهای مطالعه در استان ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار کافی در این حوزه بسیاری از مشکلات موجود در کمبود اعتبارات عمرانی مربوط به پروژه های در حال احداث استان بویژه کتابخانه مرکزی شهر رشت مرتفع شود.
گفتنی است در این دیدار معاون بودجه تنی چند از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور داشتند. در پایان این دیدار بر اساس ماده ۶قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حکم رئیس سازمان برنامه بودجه به عنوان عضو انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان با امضای استاندار گیلان به وی اعطا شد.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share