از گوشه کنار سیاست در گیلان

همه ی حواشی تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست گیلان/تائید اقدام قانونی شهرداری رشت در قطع درختان/چه کسانی از رشت به شورای مشورتی اصلاح طلبان استان راه یافتند/عکس یادگاری خبرنگاران فومنی با مطهری در صحن مجلس

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.


تائید اقدام قانونی شهرداری رشت در قطع درختان

kargarnia3358_resizeفارس نوشت:کارگرنیا به حواشی پیرامون قطع درختان که اخیراً در شهر رشت اتفاق افتاده است اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه در بخش حمل و نقل با مشکلاتی مواجه هستیم به همین منظور احداث خط ویژه اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفت.

واثق‌کارگرنیا افزود: برای احداث این پروژه و با توجه به اینکه خیابان‌های شهر رشت حدود ۴۰ سال است تعریض نشده‌اند قطع تعدادی از درختان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قطع درختان برخلاف میل باطنی ما انجام شد، گفت: قرار بود برای اجرای طرح راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس درختان بیشتری قطع شود اما با کار کارشناسی و مطالعات بیشتر از این اقدام جلوگیری شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: قطع درختان در گذشته نیز برای اجرای برخی از پروژه‌ها انجام شد ضمن اینکه این موضوع با مصوبه کمیسیون ماده ۷ که دو تن از پرسنل شهرداری و یک نفر از اعضای شورا در آن عضویت دارند بررسی و با اکثریت آرا مصوب شد.

وی افزود: این اقدام برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه خط ویژه اتوبوسرانی انجام شده و اینکه شهرداری رشت موظف است تا مطابق قانون دو برابر درختان قطع شده را به‌زودی در مکان مشخصی بکارد.

همه ی حواشی تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست گیلان پیش از ظهر امروز با حضور معاون سازمان محیط زیست کشور برگزار شد.

از جمله حواشی این مراسم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* محمدرضا برجی به دلیل پاره ای از مسائل در مراسم تودیع خود حضور نداشت.

*پس از پایان صحبت های محمدپور یکی از فعالان محیط زیستی گیلان عملکرد محمدرضا برجی را غیرقابل جبران خواند و از وی انتقاد شدیدی کرد که این موضوع با واکنش تعدادی از کارمندان محیط زیست گیلان همراه بود و محمدپور در واکنش به این انتقادات از تلاش های محمدرضا برجی تشکر کرد که این سخنان او با تشویق حضار همراه شد.

* حضور تعداد زیادی از کارمندان محیط زیست زنجان به بهمراه چند دسته گل در سالن معارفه از دیگر حواشی جالب توجه این مراسم بود.

*یکی از کارمندان محیط زیست زنجان اقدام به پخش روزنامه «مردم نو »استان زنجان در بین حاضرین در جلسه کرد.در روزنامه پخش شده دو نامه کارمندان محیط زیست زنجان و همچنین مدیرکل حوزه استانداری این استان مبنی بر درخواست ابقاء محمدپور در سمت مدیرکلی محیط زیست زنجان به چشم می خورد.

* یکی دیگر از حواشی این مراسم امضای طومار جلوگیری از احداث سد شفارود و لزوم توجه بیشتر به محیط زیست گیلان توسط مریم فرشچی معاون دریایی محیط زیست کشور بود.

چه کسانی از رشت به شورای مشورتی اصلاح طلبان استان راه یافتند

خبرآزاد نوشت:جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت جهت انتخاب ۵ نفر از اعضاء به شورای استان برگزار و از بین ۸نفر کاندیدا به ترتیب هرمز ربانی با ۱۲، احمد یوسفی با۱۱، سکینه خاتمی و فرهام زاهد با ۱۰ و کامران احمدیان با ۹ رای به شورای استان راه یافتند.همچنین احمدرمضانپور واحمدحسینی ۷ و محمد زالفی ۶ رای کسب نمودند.گفتنی است این ۵ نفر منتخب به همراه اسحاق راستی رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت به شورا استان راه یافتند.

عکس یادگاری خبرنگاران فومنی با مطهری در صحن مجلس

روز گذشته به دعوت مجلس شورای اسلامی و با پیگیری نماینده مردم فومن راهی بهارستان شدند.

به گزارش بهجت نیوز ؛ در این سفر یک روزه خبرنگاران و فعالان رسانه ای از رسانه های مکتوب و مجازی از جمله ۴دی ، ورس ، تسنیم ، فارس ، مشتی خبر ، گیل واژه و … حضور داشتند.

پس از ورود خبرنگاران ، ناصر عاشوری برای خوش امد گویی در میان جمع حاضر شد و بنا به درخواست تعدادی از افراد علی مطهری (نماینده جنجالی و پر سر و صدای مردم تهران در مجلس) را برای حضور میان خبرنگاران فومنی دعوت کرد.

IMG_1577

Share