توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت

همایش ملی عمران و معماری با رویکرد توسعه پایدار در شهرستان شفت برگزار شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در همایش ملی عمران و معماری با رویکرد توسعه پایدار در شهرستان شفت اظهار داشت: توسعه پایدار یکی از مباحث و موضوعات مطرح شده در محافل سیاسی ،اجتماعی و علمی می باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در همایش ملی عمران و معماری با رویکرد توسعه پایدار در شهرستان شفت اظهار داشت: توسعه پایدار یکی از مباحث و موضوعات مطرح شده در محافل سیاسی ،اجتماعی و علمی می باشد.farhangnews_125114-353574-1430920286

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت،مجتبی ملکی چوبری امروز در همایش ملی عمران و معماری با رویکرد توسعه پایدار که به مدت یک روز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت برگزار شد گفت: این سومین کنفرانس ملی پیاپی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شفت و فومن است.

ملکی دانشگاه آزاد را از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی و ثمره خون شهدا دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد در سال ۶۱ با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایتهای امام (ره) تشکیل شد و امروز  این شجره طیبه و درخت تنومند به بار نشسته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزاری چنین همایشی را حاصل برکات دانشگاه آزاد خواند و عنوان کرد: بنده امیدوارم با جمع آوری تولیدات مقاله ای و هم افزایی گامی موثر در توسعه آموزش عالی در شهر و استان برداریم.

ملکی چوبری اذعان کرد: ایده این کنفرانس توسط شورای پژوهشی دانشگاه آزاد مطرح شد.

وی با بیان اینکه چنین کنفرانسی نیازمند استاندارد های لازم است گفت: شاید امروز کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

مجتبی ملکی اظهار کرد: این کنفرانس حاصل حمایتهای نماینده شهرستان ، فرماندار ،سازمانها و نهادها مرتبط ،معاونت پژوهشی دانشگاه واحد فومن و شفت،راه و شهر سازی گیلان،میراث فرهنگی استان ،دفتر آموزش و پژوهش استان و دانشگاهای آزاد اسلامی استان گیلان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی رشت و لشت نشاء و لاهیجان و … می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه با تلاشهای انجام شده ۲۵۰ مقاله از سراسر کشور و خارج از کشور دریافت و ۱۳۰ مقاله توسط هیئت داوران بررسی شد که از این میان ۶۰ تا ۷۰ مقاله قابلیت ارائه در این کنفرانس را دارا هستند تصریح کرد: امروز ۵ مقاله اجرا می شود.

وی از برگزاری این کنفرانس هم زمان در دیگر دانشگاه ها خبر داد و گفت: توسعه پایدار یکی از مباحث و موضوعاتی است که در محافل اجتماعی و سیاسی و علمی مطرح است.

رئیس دانشگاه آزاد مهمترین مسئله ای را که جوامع علمی ما را می رنجاند عدم توجه به یافته های علمی دانست و همچنین افزود: توسعه پایدار یعنی اینکه احتیاجات نسل حاضر به شکلی تنظیم گردد که باعث نابودی امکانات  و واجبات نسل آینده نشود به معنا که با توسعه پایدار ،با زمین و محل زندگی خود به گونه ای برخورد کنیم که سهمی برای نسل آینده باقی بماند.

Share