رییس کل دادگستری استان گیلان مطرح کرد:

نگرانی از رشد فزاینده طلاق/برای توسعه استان نیاز به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه داریم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کل دادگستری استان گیلان در ارتباط با استخراج شن و ماسه از بستر رودخانه سپیدرود گفت :استخراج شن و ماسه یکی از راه های بردست آوردن مصالح است که اگر این کار در برخی نقاط صورت نگیرد می تواند خطر آفرین باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد سیاوش پور در نشست خبری که مناسبت روز خبرنگار برگزار  شده بود پویایی و نشاط و فعالیت در یک جامعه را مدیون عملکرد رسانه ها و مطبوعات دانست و افزود:مطبوعات در توسعه نقش اساسی و بی بدیل دارند.

نگرانی از رشد فزاینده طلاق

۲۰۱۵۰۳۱۰۱۸۱۳۲۷_siavash_5788سیاوش پور آمار طلاق در استان و کشور را نگران کننده دانست و افزود :در جامعه اسلامی و دین ما طلاق عملی بد و مزمت شده است و علت بخش قابل توجه ای از افزایش این امر ناپسند تاثیرات فرهنگ اجنبی و تهاجمی است که بافت خانواده ها و باورهای دینی را تحت شعاع قرار داده است.

وی یکی دیگر از دلایل جدایی زوجین را پایین بودن آستانه تحمل برشمرد و اضافه کرد :متاسفانه برخی از زوجین می خواهند راه صد ساله را یک شبه بپیمایند که عمدتا با شکست رو به رو می شوند و به راحتی زندگی مشترک خود را نابود می کنند.

کاندیداها و مسولین در انتخابات باید در مسیر قانون حرکت کنند

سیاوش پور در بخشی دیگر از سخنانش به انتخابات پیش رو در اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و گفت :انتخابات یک پدیده اجتماعی و سیاسی است و مردم کشور خود را در آِینده سیاسی و اجتماعی سهیم می دانند و به همین دلیل در این امر مشارکت می کنند.

وی با بیان این که مردم و کاندیداها و مسولین باید در مسیر قانون حرکت کنند گفت : آن جایی که پیش بینی شود تخلفی صورت گرفته است قوه قضاییه و سایر دستگاهای نظارتی باید ورود کنند و تذکر بدهند.

برای توسعه استان نیاز به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه داریم

این مقام مسوول استان گیلان را استانی مستعد توسعه برشمرد و تصریح کرد :برای توسعه استان و فعالیت های زیر بنایی نیاز به مصالح داریم. متاسفانه در گیلان به هر منطقه ای برای استخراج مصالح که رجوع می کنیم یا با جنگل یا رودخانه و یا دشت مواجه می شویم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان همچنین در ارتباط با استخراج شن و ماسه از بستر رودخانه سپیدرود گفت :استخراج شن و ماسه یکی از راه های بردست آوردن مصالح است که اگر این کار در برخی نقاط صورت نگیرد می تواند خطر آفرین باشد.اما برداشت بیش از حد آن هر فعالیت دیگری باعث ضرر می شود مانند و این که برخی افراد به استخراج شن و ماسه دست می زنند امر غیر طبیعی به شمار نمی آِید.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران با اهدای یک جلد «نهج الفصاحه» قدردانی شد.

Share