جعفرزاده نماینده رشت در جمع خبرنگاران:

نماینده مستقلی هستم/انتشار نامه غیراخلاقی و زشت بود/ابطال مجوز انتقال زمین شهرک صنعتی/از ارشاد گیلان و وزارت ارشاد گله مندم/لزوم احترام به جایگاه شورای نگهبان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده بیکاری جوانان و مشکلات محیط زیستی را دو معضل بزرگ استان دانست و گفت:برای حل این مشکلات نیازمند وفاق و همدلی هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز برگزار شد.(گزارش تصویری)

نماینده مردم رشت در ابتدای این جلسه گفت: به تازگی سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد که حاصل اختلاف افکنی آمریکا و انگلیس بود را پشت سر گذاشتیم و باید از این تجربه تاریخی استفاده کنیم و از هر اختلافی که به کشور خسارت وارد می کند پرهیز نماییم.

با بررسی برجام در مجلس مخالفم

jafarzade_5778جعفرزاده در خصوص دلیل مخالفت خود با بررسی برجام در مجلس گفت:برجام در شورای عالی امنیت ملی بررسی شده و این شورا زیر نظر مقام معظم رهبری است.
عضو کمیسیون برنامه ,بودجه و محاسبات با بیان اینکه مجلس در بررسی برجام تنها دو گزینه رد یا تائید آن را پیش رو خواهد داشت گفت: در پارلمان دیگر کشورها بررسی برجام انجام نشده است.مگر می شود توافقی که ۱۲ سال روی آن بحث شده را در مجلس رد کرد.
جعفرزاده اظهارات خود را کارشناسی شده و بر اساس اعتقادات خود دانست و افزود: اگر هم بخواهیم صرفا تنها یک مهر تائید زیر آن بزنیم این مساله خنده دار خواهد بود.

انتشار نامه غیراخلاقی و زشت بود/به هر اظهار نظری پاسخ نمی دهم

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به برخی سخنرانی های انجام شده علیه خود اشاره کرد و گفت:چندی پیش یکی از مسئولان که دارای جایگاه حقوقی بود علیه من سخنانی اظهار کرد و بنده پاسخ ایشان را مکتوب دادم و علاقه ای به رسانه ای کردن این مساله نداشتم و اگر علاقه مند به رسانه ای کردن نامه بودم ابزار آن برای بنده فراهم بود اما از آنجایی که رونوشت این نامه خطاب به یکی از مراجع ارسال شده بود توسط برخی افراد کار زشت و غیراخلاقی صورت گرفت و آن نامه را رسانه ای کردند.

جعفرزاده اضافه کرد:برخی افراد که اساسا نظامی نبوده اند به آنها لقب سردار می دهند و به نظرم اظهارات این افراد اساسا نیازی به جوابیه و پاسخگویی ندارد و بنده پاسخ آنها را نمی دهم و البته نهادهای مربوطه باید این مساله را پیگیری کنند و به او پاسخ دهند.

همه باید به دولت کمک کنند

عضو کمیسیون برنامه ,بودجه و محاسبات در ادامه سخنان خود به مشکلات دولت اشاره کرد و با بیان اینکه شرایط دولت مناسب نیست, اظهار داشت: بودجه عمرانی دولت امسال ۵۱ هزار میلیارد تومان بوده و هم اکنون خزانه خالی است.۸۸ درصد منابع به هزینه ای جاری اختصاص یافته است و به دلیل تحریم سوئیفت حتی یک دلار هم ایران نمی تواند گردش مالی داشته باشد. بنابراین در چنین فضایی همه باید به دولت کمک کنند.

محیط زیست و بیکاری دو مشکل استان/ابطال مجوز انتقال زمین شهرک صنعتی

jafarzade_5885به گزارش خبرنگار دیارمیرزاجعفرزاده بیکاری جوانان و مشکلات محیط زیستی را دو معضل بزرگ استان دانست و گفت:برای حل این مشکلات نیازمند وفاق و همدلی هستیم و طرح مباحث اختلاف انگیز روند کار را کند می کند.
وی افزود: تالاب انزلی, تالاب پیربازار و مرکز دفن زباله سراوان از مشکلات استان هستند و مردم سراوان حقیقتا در رنج هستند.خوشبختانه اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و همه باید با جدید پیگیر حل مشکلات باشند.

جعفرزاده ادامه داد:علی رغم همه اقدامات خوب انجام شده در بحث اشتغال هنوز مشکلاتی داریم.بنا داشتند ۷۰۰ هکار از زمین های شهرک صنعتی سپیدرود رشت را جدا کنند که بنده پای کار آمدم و مجوز ابطال این انتقال را از هیات دولت گرفتم.

تنها از یک سایت شکایت کرده ام

نماینده مردم رشت با بیان اینکه در دوران نمایندگی خود تنها از یک سایت شکایت کرده است , گفت:یکی از رسانه های کشوری وارد زندگی شخصی من شده و خبر کذبی منتشر کرده بود که توسط دو رسانه استانی بازنشر شد.
وی ادامه داد: بعد از جلسه ای که با مسئولان آن رسانه مرکزی داشتم و مستندانی که ارائه شد , آنها پذیرفتند که اشتباه کرده اند و بعد از آن تکذیبیه خبر را به همراه عذرخواهی منتشر کردند و یکی از سایت های استانی نیز آن تکذیبیه را منتشر کرد. اما دیگر سایت استانی اصرار بر عدم انتشار تکذبیه داشت و همین الان هم از انها تقاضایی جز این ندارم که تکذیبیه را منتشر کنند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه برخی رسانه ها وارد فضای تخریبی و غیر اخلاقی می شوند ,گفت: از آنجایی که نمی خواهم وارد حاشیه شوم سکوت من ادامه خواهد داشت.

از ارشاد گیلان و وزارت ارشاد گله مندم

jafarzade_5888نماینده مردم شهرستان رشت با بیان اینکه از «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان» و«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»گلایه مند هستم تصریح کرد: از ارشاد گیلان به دلیل عدم نظارت کافی گلایه مند هستم.وجود دو مرکز خلاف قانون به دلیل عدم نظارت ارشاد می تواند باعث خدشه دار شدن جامعه رسانه ای گیلان شود و از وزارت ارشاد بابت کندی در حمایت از رسانه های استانی گلایه مندم.

جعفرزاده به لزوم تکریم خبرنگاران توسط دادگستری و قوه قضائیه تاکید کرد و گفت:خبرنگاران قاتل و جانی نیستند و باید احترام آنها حفظ شود.
نماینده مردم رشت با بیان اینکه مشکلات خبرنگاران با بسیج مدیران استانی باید حل شود گفت:کسی که می خواهد قلم بزند نیازمند آرامش است و در هیمن راستا طرح صیانت از جایگاه خبرنگاران در مجلس در حال بررسی است.

عضو کمیسیون برنامه ,بودجه و محاسبات حل مشکلات خبرنگاران را نیازمند ورود دستگاه های متولی دولتی و غیردولتی دانست و افزود:زمانی به توسعه دست می بایم که مجموعه رسانه ای قوی و قدرتمند داشته باشیم که بدون دغدغه بتوانند در فضایی آرام به نقد و بررسی امور بپردازند.

برخی همکاران من هر شب افطاری می دادند

نماینده مردم رشت در واکنش به حاشیه سازی ها در رابطه با مراسم افطاری برگزار شده گفت:برای مراسم افطاری هیچگونه تبلیغاتی صورت نگرفت و حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر از مردم آن شب در مراسم حضور پیدا کردند و حتی عده ای بدون خوردن افطاری برگشتند اما برخی نشسته اند و حساب و کتاب کرده اند که پول این مراسم از کجا آمده در حالی که یکی از همکاران من که همسو با نظرات و عقاید آنهاست هر شب افطاری می داد اما کسی حساب و کتاب نکرد.

وی با بیان اینکه اگر دنبال مادیات بود نماینده مجلس نمی شد گفت:آماده ام تا میزان دارایی خودم و بستگان درجه یک در انتهای دوره نماینده مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مستقلی هستم/نطق برخی همکاران من را نمایندگان تهرانی می نویسند

IMG_5830جعفرزاده در ادامه سخنان خود گفت:در طول دوران نمایندگی من تنها یکی از بستگان من پست گرفت و می توانید از آقای استاندار و سایر نمایندگان بپرسید که در این زمینه خود من چقدر ورود کرده ام!

وی با اشاره به اینکه بیان برخی مطالب توسط برخی سایت ها فقط بهانه گیری است; گفت: آدم مستقلی هستم و هر چقدر مرا تخریب کنند و به من حمله ور شوند , تسلیم نخواهم شد.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه «نماینده مستقی است» گفت:بعضی از همکاران من در مجلس متاسفانه سرباز برخی نمایندگان تهرانی هستند و علت اینکه در نطق های خود تپق می زنند برای این است که نوشته خودشان نیست و نمایندگان تهرانی که خود را برتر از دیگران می دانند آنها را نوشته اند و به نمایندگان شهرستانی دیکته می کنند.

لزوم احترام به جایگاه شورای نگهبان

جعفرزاده خاطرنشان کرد: کمتر از ۷ ماه به برگزاری انتخابات مجلس زمان باقی مانده است و نباید با برخی اظهارات کشور را وارد فضای تنش کنیم.همه ی ما خاطره تلخ انتخابات ۸۸ را در ذهن داریم.

وی بر لزوم حفظ شان و جایگاه شورای نگهبان تاکید کرد و گفت: اظهارات تنش زا و ایجاد بداخلافی مفید نیست.

راضی به جابه جایی مدیر یک مدرسه بودند تا استیضاح را پس بگیرند

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه ,بودجه و محاسبات به مخالفت خود نسبت به استیضاح وزیر آموزش و پروش اشاره کرد و گفت:دغدغه استیضاح کنندگان حل معیشت و مشکلات فرهنگیان نبود.
وی اضافه کرد: ای کاش فیلم نشست صبح نمایندگان استیضاح کننده با فانی و دولت پخش میشد و آن موقع شما می فهمیدید که چگونه عده ای نمایندگان برای رسیدن به اهداف منطقه ای خود راضی به جابه جایی مدیر یک مدرسه بودند تا استیضاح خود را پس بگیرند.

جعفرزاده با بیان اینکه استیضاح وزرا مشکلات مردم را حل نمی کند, گفت: دغدغه اصلی مردم اشتغال است و اهتمام همه باید به این مساله باشد.

نظر نماینده رشت درمورد گزارش بهبود فضای کار و کاهش نرخ بیکاری

IMG_5769عضو کمیسیون برنامه ,بودجه و محاسبات به برخی اظهارنظرها در خصوص آمار اشتغال استان اشاره کرد و در این زمینه گفت:گزارش بهبود فضای کسب و کار توسط مرکز پژوهش های مجلس ارائه می شود در آنجا هیچ کس قدرت لابی گری ندارد.
جعفرزاده با بیان اینکه ۳۱۲ واحد اقتصادی بر اساس ۱۲ شاخص فنی پاسخگوی سوالات هستند اضافه کرد:در دوره ای مرکز پژوهش های مجلس رتبه گیلان در فضای کسب و کار را ۲۴ کشور اعلام می کرد اما حالا که طی ۴ فصل اخیر رتبه اول کشور را به دست آورده ایم چگونه است که برخی این گزارش را زیر سوال می برند؟!

وی در ادامه گزارش مرکز پژوهش های مجلس در زمینه فضای کسب و کار را در ایجاد فضای روانی مناسب بر روی سرمایه گذاران مفید دانست.

جعفرزاده وظایف نمایندگان را قانون گذاری , نظارت و حمایت دانست و افزود:در دوره ای طبق اعلام مرکز آمار, گیلان بدترین نرخ بیکاری را داشت اما امروز همان مرکز از کاهش نرخ بیکاری استان گیلان خبر می دهد اما قبول دارم که کاهش نرخ بیکاری در گیلان محسوس نیست و به دلیل ناقص بودن زیرساخت ها نرخ بیکاری خصوصا در بین فارغ التحصیلان بالاست.

وی اضافه کرد:در دوره ای تنها راه آهن ایران در رشت و انزلی بود اما امروز همه راه آهن دارند به جز گیلان !
جعفرزاده با بیان اینکه در دو سال گذشته چندین واحد صنعتی بزرگ در گیلان راه اندازی شده است تصریح کرد:هم اکنون ۱۷۰ واحد صنعتی فعال داریم اما حجم مشکلات زیاد است.

کاهش تورم زمانی ارزشمند است که خروج از رکود داشته باشیم

IMG_5864به گزارش خبرنگار دیارمیرزا نماینده مردم شهرستان رشت اضافه کرد:هم اکنون کاهش تورم اتفاق افتاده اما خروج از رکود نداشته ایم چون دولت برنامه ی خروج از رکود را اجرایی نکرده است و حتی بانک ها از ارائه تسهیلات خُرد خودداری می کنند.
عضو کمیسیون برنامه ,بودجه و محاسبات تصریح کرد:کاهش نرخ تورم زمانی ارزشمند است که خروج از رکود داشه باشم.تورم یک رقمی بدون خروج از رکود ارزشمند نیست.
وی بر لزوم تکمیل احداث سدهای شفارود و پلرود و همچنین راه آهن گیلان تاکید کرد و گفت:باید از آب شیرین و انتقال آن به دریای خزر جلوگیری شود.
نماینده مردم رشت بر لزوم تقیوت صنایع قطعه سازی استان گیلان تاکید کرد و گفت:با ایجاد کارخانه مونتاژ ایران خودرو به دلیل سابقه بد این طرح در مشهد و تهران مخالف هستم.
وی عدم اجرای میدان نفتی سردارجنگل رودسر را اشتباه تاکتیکی وزارت نفت دانست و گفت: پتروشیمی رودبار جزو مصوبات دولت است و با توجه به جدیت استاندار و نمایندگان گیلان مطمئنا به نتیجه می رسد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی هیچ طرحی در مجلس قابلیت تصویب و اجرایی شدن را ندارد گفت:در سال جاری بین ۲۲ الی ۲۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع و به تبع آن کسری بودجه خواهیم داشت.

نماینده مردم رشت در پایان ایجاد فضای همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان را لازمه حل مشکلات استان دانست.

 
Share