نماینده مردم آستارا در مجلس:

توهین نماینده اردبیل هیچ تاثیری بر شخصیت و منزلت فرماندار آستارا نمی‌گذارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم گیلان و اردبیل نماد عینی همدلی و همزبانی هستند، گفت: نماینده اردبیل حق مداخله در امور آستارا را ندارد و این اقدام قانونی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم گیلان و اردبیل نماد عینی همدلی و همزبانی هستند، گفت: نماینده اردبیل حق مداخله در امور آستارا را ندارد و این اقدام قانونی نیست.naeimi

صفر نعیمی‌رز از سخنان توهین‌آمیز روز گذشته مصطفی افضلی‌فرد دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل در زمینه اقدام فرماندار آستارا در نصب تابلوی خوشامدگویی و یادمان شهدا و تابلوی بخشداری و دهیاری در داخل حوزه تقسیمات سیاسی گیلان و آستارا در روستای «ونه بین» با عنوان «فرماندار آستارا باید تنبیه شود»، انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در آستارا اشرافیت کامل بر حوزه جغرافیایی و سیاسی شهرستان دارد و پیگیری وی در مباحث منطقه و وحدت بین مسئولان قابل تحسین است و انتقاد و توهین نماینده استان اردبیل هیچ تاثیری بر شخصیت، منزلت و شأن فرماندار آستارا نمی‌گذارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه حساب اظهارات یک فرد از مردم جداست، گفت: مردم شریف استان اردبیل دارای سابقه دیرین تمدنی و مذهبی هستند و با همدلی و وحدت تعامل بسیار مناسب فرهنگی و قوم و خویشی با مردم عزیز آستارا و گیلان دارند.

وی با اشاره به اینکه «ونه‌بین» و «حیران» در حوزه بخش مرکزی شهرستان آستارا قرار دارد و جزو تقسیمات گیلان است، ادامه داد: بسیاری از اهالی استان اردبیل نیز در آنجا ساکن هستند و عملاً هیچ اختلاف و حساسیتی در این زمینه وجود ندارد.

نعیمی‌رز گفت: بسیاری از اهالی استان اردبیل در بازار و بنگاه‌های اقتصادی آستارا به کسب و تجارت مشغول هستند و امکانات بندری و گمرکی و مواصلاتی شهرستان آستارا زمینه رونق تجارت و صادرات بسیاری از صنایع استان اردبیل را فراهم کرده و همنوایی و همدلی کاملی بین مردم و منطقه برقرار است.

نایب رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از مداخله‌جویی و اظهارنظرهای غیرمنطقی برخی از نمایندگان استان اردبیل در امور شهرستان آستارا، خاطرنشان کرد: به نمایندگان اردبیل توصیه می‌کنم نسبت به مطالعه جغرافیای حوزه انتخابیه خود اقدام نکنند.

وی افزود: نباید مصالح شخصی و منفعت فردی را بر منافع ملی و وحدت و همدلی بین دو استان ترجیح داد.

نعیمی‌رز یادآور شد: مردم شهرستان‌های گیلان و اردبیل در طول سال‌های متمادی با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و نماد عینی همدلی و همزبانی هستند.

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی را به عنوان شعار سال بیان فرموده‌اند، متذکر شد: تاکنون شاهد هیچ تنش بین مردم دو استان نبوده‌ایم و باید به امور مردم رسیدگی شود و اظهارنظرها به صورت منطقی و در چارچوب قانون باشد.

/فارس

 

Share