خزر همچنان قربانی می گیرد

نخستین قربانی خزر در آستارا پس از دو تابستان بدون غریق رقم خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از دو تابستان متوالی، دریای خزر در شهرستان مرزی بندر آستارا نخستین قربانی خود را گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از دو تابستان متوالی، دریای خزر در شهرستان مرزی بندر آستارا نخستین قربانی خود را گرفت.

۴۵۷۸۹حسین انزابی رئیس هیأت نجات غریق شهرستان مرزی بندر آستارا درخصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: این حادثه عصر دیروز (جمعه ۲ مردادماه)، در پی بی احتیاطی سه نفر جوان اهل اردبیل که با اصول و فنون شنا آشنا نبودند و برای شنا از یک کنده درخت جهت حرکت به قسمت‌های عمیق دریا استفاده می‌کردند، رخ داد.

وی ادامه داد: این افراد بدون توجه به علایم و تابلوهای منطقه شنا ممنوع و هشدارهای همیار پلیس در ساعات مواج دریا، در دهانه رودخانه مرداب شنا می‌کردند که دو نفر از این افراد کنده درخت را رها کرده و به سمت ساحل باز می‌گردند و نفر سوم با استفاده از این وسیله به سمت عمیق دریا حرکت می‌کند که متأسفانه دست وی از این کنده رها شده و به درون آب فرو می‌رود.

انزابی توضیح داد: ناجیان غریق مستقر در مناطق خطرآفرین پس از آگاهی از موضوع در حداقل‌ترین زمان، عملیات نجات و احیا را با موفقیت انجام می‌دهند که پس از رسیدن آمبولانس و انتقال غریق به مرکز اورژانس شهرستان، علیرغم همه تلاش پزشکان جوان مجرد و ۲۷ ساله اردبیلی جان خود را از دست می‌دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از دستور کاهش تعداد ناجیان غریق در سواحل خطرآفرین و نقاط کور شهرستان با توجه به موقعیت گردشگری و توریست‌پذیر بودن آستارا و ورود تعداد کثیری گردشگر از اقصی نقاط کشور به این منطقه انتقاد کرد و افزود: شهرستان آستارا در دو تابستان گذشته هیچ غریقی را در دریای خزر نداشته است و متأسفانه این جوان نخستین غریق شهرستان در دو سال گذشته است.

/ایسنا

Share