وزیر آموزش و پرورش:

ناکافی بودن انگیزه، نیاز به مهارت و شایستگی از چالش‌های فرهنگیان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌هایی که معلمان با آن مواجه هستند، گفت: ناکافی بودن انگیزه، نیاز به مهارت و شایستگی از چالش‌های فرهنگیان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌هایی که معلمان با آن مواجه هستند، گفت: ناکافی بودن انگیزه، نیاز به مهارت و شایستگی از چالش‌هfani26)ای فرهنگیان است.

در سومین روز از سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که در برج میلاد در حال برگزاری است، با تبریک به مناسبت موفقیت تیم هسته‌ای در مذاکرات ۱+۵، اظهار کرد: این تفاهم برای مردم کشور و دنیا برکت دارد.

وی خطاب به آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی افزود: امروز در خدمت تعداد ۷۵۰ نفر از روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر کشور هستیم و آنان لایه اجرای مدیریت را در آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این سه روز توفیق پیدا کرده‌ایم در قالب کارگروه‌های تخصصی، نظرات همکاران را در موضوعات مختلف آموزش و پرورش دریافت کنیم و در جلسات عمومی از جمله سند تحول نظام آموزش و پرورش و نقشه راه، رتبه‌ بندی معلمان و زمینه‌سازی و آماده‌سازی برای بازگشایی مدارس در مهر ماه ۹۴ به بحث و گفتگو بگذاریم.

فانی بیان کرد: آموزش و پرورش در ۱۵۰ هزار مدرسه با تلاش یک میلیون فرهنگی، رسالت بزرگ فرهنگ سازی و تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: تلاش‌های معلمان و همکاران ما در سطح کشور مثال‌زدنی است، اما این نیروی انسانی امروز با چالش‌هایی نیز مواجه هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ناکافی بودن انگیزه و نیاز به مهارت و شایستگی معلمان، موضوع اصلی منابع انسانی است که در طول برنامه ششم توسعه مورد عنایت دولت و مجلس و بزرگان کشور بیش از پیش قرار گرفته است.

فانی با بیان اینکه پژوهش و پژوهشسراهای دانش‌آموزی توسعه یافته است، گفت: ترویج فرهنگ گفتگو و کتابخوانی از برنامه‌ها و سیاستگذاری‌هایی است که در راستای تحقق بیانات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مورد توجه ما قرار گرفته است.

/مهر

Share