معاون سازمان محیط زیست کشور در جلسه معارفه مدیرکل محیط زیست گیلان:

موضوع پسماند جزو اولویت های محیط زیست است/صد سال نسبت به دریاها غافل بودیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرشچی عنوان کرد: به علت بودجه کم باید به اولویت ها بپردازیم و رسیدگی به موضوع پسماند جزو اولویت های ما است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم معارفه مدیرکل محیط زیست گیلان صبح امروز در رشت برگزار و قربانعلی محمدپور به عنوان مدیرکل جدیدمحیط زیست گیلان معرفی شد.IMG_3709

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور در این مراسم با بیان اینکه آقای برجی به دلیل مشکلاتی در این مراسم حضور ندارد گفت: همیشه انسان ها را در دو مرحله می توان شناخت یک مورد در زندگی و یک مورد در سفر است که بنده افتخار حضور در کنار آقای برجی در یک سفر خارج از کشور را داشتم و چیزهای زیادی از ایشان یاد گرفتم.برجی در این مدت زحمت های زیادی کشید.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور در ادامه اظهار داشت: پس از ورود به سالن تعدادی از دسته گل های اهدایی همکارانمان از زنجان که برای آقای محمدپور آورده اند را دیدم اما نمی دانم این دوستان خوشحال بودند که شما از زنجان رفته اید یا اینکه به شما علاقه مندند! (تشویق محمدپور توسط زنجانی های حاضر در جلسه)
پروین فرشچی با بیان اینکه برنامه چهارم و پنجم توسعه در حوزه محیط زیست موفق نبودند گفت: در برنامه ششم سعی شد که از استانها کمک بگیریم و موفق شدیم برنامه توسعه دریایی را برنامه اولین بار در تاریخ تنظیم کنیم که اقدام ملی محافظت از دریاهای کشور ،ایجاد و تدوین قوانین مربوط به سواحل و آب های ساحلی از جمله آنهاست.
وی اظهار کرد: در سال گذشته از لحاظ بودجه با سیلی صورتمان را سرخ نگه داشته ایم و امسال دستور ۵۰ درصد صرفه جویی داده شده است .بنابراین باید نهادها به همدیگر کمک کنند و مشکلات را حل نمایند.به علت بودجه کم باید به اولویت ها بپردازیم و رسیدگی به موضوع پسماند جزو اولویت های ما است.

فرشچی در خصوص انتقال آب دریا خزر به سایر نقاط گفت: این مسئله از همه جوانب مهم است و مسئولین و متخصصانی که در این زمینه فعالیت می کنند باید جوانب کار را در نظر بگیرند و تصمیمات درستی صورت بگیرد تا به مشکلات جدی برخود نکنیم.
فرشچی در پایان اظهار داشت: صد سال نسبت به دریاهای کشور غفلت داشتیم و هم اکنون باید جبران کنیم همانطور که ۷۰ درصد برنامه های توسعه ای ما برای استان های ساحلی است.

در پایان صحبت های خانم فرشچی یکی از محیط بانان گفت: پسماند مشکل اصلی استان گیلان نیست بلکه برداشت نامناسب از بستر رودخانه ها و جنگل ها مشکل اصلی استان گیلان است که این صحبت ها با تشویق حضار مواجه شد.

 
Share