معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در بندر انزلی:

معدن پیش‌ران اقتصاد مقاومتی است/تحقق ۵۰ درصدی درآمدهای معدنی ۳ ماه نخست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقق ۵۰ درصدی درآمدهای معدنی سه ماه نخست امسال در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقق ۵۰ درصدی درآمدهای معدنی سه ماه نخست امسال در کشور خبر داد.photo_2015-07-29_15-15-02

علی یزدانی بعد از ظهر امروز در سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ایران با اشاره به وجود هشت هزار اتحادیه صنفی در کشور اظهار کرد: تشکل‌هایی قوی هستند که از نظر ساختاری و تخصصی بر مبنای قانون تشکیل شده باشند.

وی فعالیت سازمان نظام مهندسی معدن را با محوریت انفال عنوان کرد و افزود: تشکل مذکور در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور باید فعالیت بیشتری داشته باشد.

یزدانی به سیاست‌های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی، تعالی فرهنگی و توسعه دانش‌فنآورانه از محورهای سیاست ابلاغی مذکور است.

معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر فعالیت اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های معدنی، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی را باید رسالتی مهم تلقی کرد.

وی با بیان اینکه از ۳۰ ماده در قانون نظام مهندسی تعداد ۲۰ ماده در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: نقش دولت در صیانت از دولت حائز اهمیت است.

یزدانی به گذشت ۱۵ سال از تصویب قانون نظام مهندسی معدن در کشور اشاره کرد و یادآور شد: چهار دوره در حوزه نظارت و سیاست‌گذاری بر منابع طبیعی کشور می‌گذرد و در آستانه دوره پنجم هستیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیش‌بینی بودجه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل درآمدهای معدنی کشور، خاطرنشان کرد: سهم نظام مهندسی معدن از بودجه مذکور ۴۵ میلیارد تومان است و در سه ماه نخست سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است.

وی از تحقق ۵۰ درصدی درآمدهای معدنی سه ماه نخست امسال در کشور خبر داد و اظهار کرد: تمام وصولی‌ها به حساب سازمان نظام مهندسی معدن واریز می‌شود.

یزدانی بخش معدن را پیش‌ران اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: نهاد مردمی سازمان نظام مهندسی معدن در کنار معادن است.

معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بر پرهیز از نگرش‌های محلی و منطقه‌ای در تشکیل سازمان نظام مهندسی در استان‌ها تاکید کرد و افزود: ارتقای سهم معدن و صنایع معدنی در افزایش تولید ناخالص معدنی، صادرات معدنی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی تاثیرگذار است.

وی خواستار استفاده از فضای رسانه‌ای برای گسترش سازمان نظام مهندسی معدن شد و تصریح کرد: حفظ و افزایش بهره‌وری باید اولویت برنامه‌های سازمان نظام مهندسی باشد.

یزدانی ترویج اصول فنی مهندسی، وضع مقررات، فراهم کردن زمینه همکاری سازمان نظام مهندسی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و ایجاد زمینه مشارکت تشکل‌های حرفه‌ای را از جمله برنامه‌های سازمان نظام مهندسی معدن اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش معدن را ثروت خدادادی دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخش معدن به‌خوبی مدیریت، نظارت و استخراج شود از قوی‌ترین منابعی است که می‌تواند در کشور تولید ثروت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مشکل توسعه بخش معدن با توسعه ساختارهای دولتی برطرف نمی‌شود، گفت: توسعه بخش معدن نیازمند تعامل و همکاری سازمان نظام مهندسی معدن است.

وی به صادرات ۱۷۰ میلیون دلاری سنگ‌های معدنی ایران در دو سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در مدت مذکور ترکیه با وجود داشتن یک نوع سنگ معدنی ۱۰ برابر ایران صادرات داشته است.

سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران امروز و هفتم مرداد ماه جاری در دهکده ساحلی بندر انزلی در حال برگزاری است.

/فارس

Share