سرمربی جدید داماش گیلان:

مشکل فوتبال گیلان نداشتن منابع اقتصادی پایدار است/امیدمان به تمرینات انفرادی و غیرت بازیکنان است/باید از آبرو و اعتبارمان دفاع کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرمربی جدید داماش گیلان گفت: امیدمان در مجموع به تمریناتی است که بازیکنان بصورت انفرادی انجام داده بودند و همچنین غیرت و همیت بالایشان ،وگرنه در شرایط عادی دست کم شش هفته نیاز بود تا تمرینات بدنسازی داشته باشیم و بازیکنان به شرایط بازی برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عصر دیروز کنفرانس مطبوعاتی سرمربی داماش گیلان با حضور خبرنگاران برگزار شد.۳

سایت هواداران باشگاه داماش نوشت: در این جلسه که به بهانه معارفه سرمربی جدید داماش برگزار گردید ،آقایان سراوانی و قلی زاده نیز حضور داشتند.
در ابتدای جلسه مجید جهانپور دقایقی برای خبرنگاران سخنرانی کرد و گفت: در گذشته هم دست کم برای سه بار از سوی باشگاه داماش دعوت به همکاری شده بودند که هر بار بنا به دلایلی شرایط این دعوت را رد کردند.
وی سپس با طرح پرسشی در مورد اینکه چرا این بار حاضر شد هدایت داماش را بر عهده بگیرد عنوان داشت که در شرایط فعلی فقط خودش در صورت عدم نتیجه گیری لطمه خواهد دید و تیمش می تواند به موفقیت دست یابد . وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد که بعد از بررسی کارخانه خریدار داماش – فولاد لوشان – متوجه شد که این کارخانه یکی از ده کارخانه برتر دنیا است و تنها کارخانه خاور میانه است که در ساخت سازه های فلزی فعالیت دارد.
وی مشکل فوتبال گیلان را نداشتن منابع اقتصادی پایدار عنوان داشت و با بیان اینکه در گذشته هم دوبار پگاه گیلان به لیگ برتر صعود کرد ولی بدلیل بی پولی قید تیم داری را زد.
وی سپس از سختی های کار گفت و رو به خبرنگاران اظهار کرد:تیم بدنسازی ای نداشته و می داند که صبر هواداران نیز کم تر شده است ولی با تمام این تفاسیر آمده  که کیفیت تیم را ارتقا ببخشد چون می داند در تیم «شهرش» پتانسیل بالایی نهفته است.

بعد از این جمله سوالات خبرنگاران نیز شروع شد. اولین سوال توسط خبرنگار صدا و سیما پرسیده شد که چه پلن و برنامه ای برای اولین بازی تان در لیگ یک دارید؟
جهانپور در پاسخ بیان داشت: ابتدا باید ببینیم در چه نقطه ای ایستاده ایم و پتانسیل مان به چه اندازه است؟ بنده هنوز حتی وارد زمین هم نشده ام و امروز برای اولین بار وارد مستطیل سبز خواهم شد. البته با کمک همکارانم که همگی مورد تایید بنده هستند تیم را جمع و جور کردیم.
این را بدانید که بنا به دلایلی مجبور بودیم تنها با سی دقیقه نگاه کردن بازی دوستانه ،بازیکن جذب کنیم ؛در شرایط عادی بنده دست کم باید یک هفته یک بازیکن را در تمرینات و بازی ها زیر نظر می گرفتم تا در مورد جذبش نظر بدهم ولی مجبور بودیم بدلیل فرصت محدودی که داشتیم که این کار را انجام دهیم.
امیدمان در مجموع به تمریناتی است که بازیکنان بصورت انفرادی انجام داده بودند و همچنین غیرت و همیت بالایشان ،وگرنه در شرایط عادی دست کم شش هفته نیاز بود تا تمرینات بدنسازی داشته باشیم و بازیکنان به شرایط بازی برسند. با همه این ها اگر حمایت لجستیکی و مالی خوبی از تیم صورت گیرد بنده به آینده امیدوارم ولو اینکه تا این لحظه باشگاه هنوز از قید و بندهایش فارغ نشده است و نتوانسته است به شرایط خوبی برسد.

سوال بعدی در مورد دستیاران استاد جهانپور و همچنین دورنمایش در این فصل بود ؟
وی عنوان داشتن: هدف ارتقا فوتبال مان است ولی با این تفاسیر یک سوم میانی جدول می تواند نتیجه خوبی برای مان باشد.
سپس در مورد دستیارانش اعلام داشت که مرغوب هماهنگ کننده خواهد بود و سایر کادر فنی نیز به قوت خود خواهند ماند. مرتضی ابراهیمی ،مازیار ربیعی فر ،مهرزاد خیراندیش و منصور قربانی دیگر اعضای کادر مان را تشکیل خواهند داد.
وی با تمجید از مرغوب بیان کرد : وی از نظر مادی و معنوی در این سال ها لطمه بسیاری خورده است و تنها انگیزه اش از ماندن ،خدمت به فوتبال شهرش است.
جهانپور ضمن تشکر از عوامل فعلی باشگاه فلاش بکی به سال گذشته زدند و از کادر فنی و مدیریتی فصل پیش تشکر نمودند که توانستند سهمیه لیگ یک داماش را حفظ کنند.

سوال بعدی در مورد این بود که آیا نفر جدیدی به کادر اضافه خواهد شد ؟
وی پاسخ داد: یک نفر به کادر فنی فعلی اضافه خواهد شد اما زمان اضافه شدن بستگی به عملکرد دستیاران فعلی وی خواهد داشت.

او همچنین در مورد دیر تشکیل شدن تیم و نداشتن بدنسازی اینگونه پاسخ داد که در گذشته نیز دو بار چنین شرایطی را با استقلال شهرداری رشت و پگاه گیلان تجربه کرده است. آماده سازی تیم ظرایفی را می طلبد که بنده فوت و فنش را به خوبی میدانم. گاهی مجبوری برای بدست آوردن آمادگی ،نتیجه را قربانی کنی و ۵۰ % ریسک از دست دادن نتیجه در چنین شرایطی وجود دارد. به هر روی در چنین برزخی باید تیم را آماده کنیم و از آبرو و اعتبارمان دفاع کنیم.

جهانپور با بیان اینکه کم تر از ۵ % در بستن تیم نقش داشته است اعلام داشت: تنها نیازها را به همکاران اعلام داشته است. زمان بسیار محدود بود و بالاجبار اختیاراتم را به افرادی که مورد وثوق بنده بودند تفویض نمودم. ممکن است در جذب بازیکنان بویژه غیر بومی ها خطا هم داشته باشیم که با توجه به کم بودن زمان قابل پیش بینی است.

وی در مورد اینکه آیا در جام حذفی شرکت می کنید گفت: با اطلاعات لحظه ای که تا به الان دارم خیر! در جام حذفی شرکت نمیکنیم.

سوال دیگر در مورد شناخت وی از باقی تیم های لیگ یکی بود؟
جهانپور با بیان اینکه پخش بازی های لیگ محدود تر از لیگ برتر است گفت که احتمالا به همین دلیل دیرتر شناخت کامل از سایر تیم ها پیدا کنیم.

سوال بعدی در مورد بحث آنالیز بود و اینکه در فصول اخیر سرمربیان داماشی اعتقاد چندانی به آنالیزور نداشتند؟
جهانپور با بیان اینکه هم بطور سنتی و هم مدرن به آنالیز حریفان خواهد پرداخت اعلام داشت: در گذشته نیز به طور مثال نرم افزاری آلمانی به نام «مستر کوچ» را خریداری کرده بود و در اختیار همکارانش قرار داده بودند تا بتوانند به صورت علمی به بحث آنالیز بپردازند.

سوال بعدی در مورد نحوه جذب بازیکنان احتمالی بعدی بود و اینکه آیا این بار دخالت می کند و یا باز هم اختیاراتش را تفویض خواهد کرد؟
جهانپور با بیان اینکه از این به بعد فرصت کافی در اختیار خواهد داشت عنوان نمود که حتما بازیکنان بعدی با نظر خودش جذب تیم خواهند شد.

از حاشیه های این جلسه بخش پایانی اش بود که خبرنگاران رو به خبرنگار صدا و سیما عنوان داشتند که به چه دلیل اسم داماش را نام جعلی «شهر باران» در خبرها می آورند که پاسخ خانم خبرنگار جالب بود. وی عنوان کرد که نام شهر باران با تاکید هیات فوتبال در خبرها آورده می شود.هیات فوتبال به آنها گفته است اگر نام داماش در خبرها آورده شود بدهی های مالی اجازه حضور این تیم در مسابقات را نمی دهد.

در انتهای این جلسه ،احمدی سراوانی مدیر روابط عمومی داماش  گفت: بزودی کنفرانسی با حضور آقای محمودی مدیر عامل باشگاه داماش برگزار خواهد شد و ایشان پیرامون نام باشگاه توضیحاتی را ارائه خواهند داد.

Share