بهارمست در نشست هم اندیشی تشریح طرح محله محوری:

مشکلات رشت مجموعه ای از مشکلات کوچک است/روسای نواحی مطالبه گر باشند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بهارمست مشکلات شهر را مجموعه ای از مشکلات کوچک دانست و اضافه کرد:مشکلات شهر بزرگ است اما یک مشکل بزرگ نیست بلکه در رشت با مجموعه ای از مشکلات کوچک رو به رو هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با توجه به افتتاح ۵ سرای محله طی روزهای آینده توسط شهرداری رشت نشست هم اندیشی معاونان شهرداری با شهرداران مناطق و مدیران نواحی برگزار شد.

مشکلات رشت مجموعه ای از مشکلات کوچک است/روسای نواحی مطالبه گر باشند

baharmastبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,در این نشست علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه با افتتاح سرای محله شهروندان شاهد ارائه خدمات جدید خواهند بود , گفت:از مدیران نواحی به عنوان نوک پیکان خدمات رسانی به مردم خواهشمندم که روحیه مطالبه گری داشته باشند و نسبت به اتفاقات ناحیه حساسیت به خرج دهند.
وی با تاکید به اینکه شهرداران نواحی باید مطالبات خود را به گوش مدیران فرادستی خود برسانند اظهار کرد:شما باید از این طریق شهرداران مناطق , معاونت های شهرداری و در نهایت شهردار رشت را تحت فشار قرار دهید.
وی بر لزوم حساسیت به خرج دادن نسبت به مسائل به ظاهر کم اهمیت نظیر تعویض جداول یا رنگ آمیزی آنها تاکید کرد و گفت:به هیچ وجه نباید از کنار این مسائل به سادگی گذشت.
بهارمست بر لزوم تقویت سخت افزاری شهرداری نواحی تاکید کرد و یادآور شد:هم اکنون بحث نظافت شهری به پیمانکاران واگذار شده است و مدیران نواحی باید به دقت عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشند و مطالبه گر باشند تا آنها وظایف خود را به درستی انجام دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه در گذشته روسای نواحی مشکلات شهر را می دیدند اما فاقد امکانات لازم برای آسفالت و مرمت بودند گفت:در این خصوص مشاور گرفته شده تا پس از این پیمانکار در اختیار مدیران نواحی برای تعمیر و نگهداری باشد.

بهارمست بر لزوم مشارکت شهروندان در حل مشکلات اشاره کرد و با اشاره به تشکیل یک گروه در فضای مجازی توسط شهروندان گفت:متاسفانه عملکرد مدیران شهرداری در گذشته موجب شده که سطح انتظارات مردم به شدت پایین بیاید و این موضوع اصلا خوب نیست.
وی با بیان اینکه هم اکنون فرصت خدمت بهتر به مردم فراهم شده است تصریح کرد:می توانیم اعتماد مردم به شهرداری را باز گردانیم و روسای نواحی در بازگرداندن این اعتماد نقش مهمی دارند.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت با باین اینکه همواره بهانه برای انجام ندان کارها زیاد است , گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما این است که اصل کار و خدمت اهمیت خود را از دست می دهد.اینکه برای انجام نشدن کارها به دنبال مقصر بگردیم و بگوییم که وظیفه دیگران بوده دردی را دوا نمی کند و ما باید همواره به دنبال باز کردن گره ها باشیم.

بهارمست با ابراز خرسندی از حضور خود در شهرداری گفت:شهرداری جایی است که در آن می توانید فرصت خدمت کردن به مردم را پیدا کنید و دین خود را به شهروندان ادا نمایید.به قول یکی از دوستان مردم از بدو تولد تا بعد از مرگ از شهرداری طلب خدمات می کنند.

وی مشکلات شهر را مجموعه ای از مشکلات کوچک دانست و اضافه کرد:مشکلات شهر بزرگ است اما یک مشکل بزرگ نیست بلکه در رشت با مجموعه ای از مشکلات کوچک رو به رو هستیم.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت به برخی مخالفت ها هنگام اجرای طرح جمع آوری داربست ها یا ساماندهی تابلوها اشاره کرد و گفت:در آن هنگام که مشغول اجرای این کارها بودیم عده ای می گفتند « حالا تمام مشکلات شهر حل شده و شهرداری به دنبال جمع آوری داربست و برداشتن تابلوها است» باید بدانیم همین مشکلات کوچک است که سبب بروز مشکلات بزرگ می شوند.

بهارمست کار در حوزه خدمات شهری را تنش زا دانست و در پایان بار دیگر بر لزوم حساسیت روسای نواحی به اتفاقات پیرامونی آنها تاکید و گفت:بی تفاوتی خطرناک است.

میرحق جو خبرداد:مناقصه ۴۰۰ هزارتن آسفالت

میرحق جو معاون عمرانی شهرداری رشت در این نشست به فراهم آمدن مقدمات ۴۰ پروژه در حوزه جمع آوری آب های سطحی در دو ماه گذشته اشاره کرد و گفت:این مساله یکی از مشکلات بزرگ مردم است.
وی به برگزاری مناقصه ۴۰۰ هزارتن آسفالت اشاره کرد و افزود:حضور قدرتمندانه شهرداران مناطق سبب افزایش خدمت به شهروندان شده است.

جمشیدپور:معاون حمل و نقل و ترافیک از این به بعد به مباحث کلان ورود می کند

جمشیدپور افزایش تعامل بین مردم , هویت بخشی و ترویج دوستی را از نتایج اجرای طرح سرای محلات دانست و با اشاره به افزایش مسئولیت روسای نواحی گفت:در فاز اول سیاستگذاری ها توسط شهرداری صورت گرفته اما در فاز بعدی روسای نواحی اعلام نظر خواهند کرد.
وی به کوچک سازی معاونت حمل و نقل و ترافیک و برون سپاری کارها به شهرداری مناطق اشاره کرد و افزود:از این به بعد در معاونت حمل و نقل به مسائل کلان نظیر هوشمندسازی مرکز کنترل ترافیک,پارکومتر و…خواهیم پرداخت و کارهایی نظیر پل عابرپیاده , خط کشی معابر, پارکینگ و…به شهرداری منطقه سپرده می شوند.

جمشیدپور از انتخاب مشاور معین برای انجام پروژه ها خبر داد و افزود:مطالعات جامع ترافیک مناطق پس از بررسی در معاونت تصویب و برای اجرا ابلاغ خواهند شد.

Share