مسئول ستاد عفاف و حجاب سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه ستاد عفاف و حجاب سازمان صنعت ،معدن ،تجارت استان گیلان ظهر دیروز با حضور بهرام شیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ، شهرام اسدپور رئیس گروه نوسازی و تحول اداری ، جهانگیر بنی مهد مسئول امور فرهنگی و کلیه اعضاء تشکیل شد .  بهرام شیری معاون […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه ستاد عفاف و حجاب سازمان صنعت ،معدن ،تجارت استان گیلان ظهر دیروز با حضور بهرام شیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ، شهرام اسدپور رئیس گروه نوسازی و تحول اداری ، جهانگیر بنی مهد مسئول امور فرهنگی و کلیه اعضاء تشکیل شد .
szevftqo بهرام شیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی موضوع حجاب را امری ضروری دانست و تصریح کرد: حجاب بهترین ارزش برای انسان است.
وی با بیان اینکه نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است، اظهار داشت: اسلام در بدو پیدایش، زنان را از اسارت فرهنگ جاهلی نجات داد و قدر و منزلت و شخصیت انسانی از دست رفته آنان را در فرهنگ جاهلی مرد سالار احیا کرد. هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، قرب به خداوند است که به وسیله‌ی تزکیه نفس و تقوا به دست می‎آید.

در ادامه شهرام اسدپور رئیس گروه نوسازی و تحول اداری طی سخنانی اظهار داشت : در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد و در خصوص اجرای دستورالعمل ۱۰ گانه درون سازمانی ترویج فرهنگ عفاف وحجاب ارسالی از سوی وزارت متبوع و استانداری گیلان و تلاش خواهران عضو ستاد در جهت بهبود بخشیدن ستاد توضیحاتی ارائه کرد.

جهانگیر بنی مهد مسئول امور فرهنگی نیز در این نشست ضمن تشکر ازشرکت خواهران ، با اشاره به آیات ۹ و۱۰ سوره الشمس اظهار داشت:عفاف وحجاب در جامعه دچار محرومیت است. زنان ایران در نابرابری فرهنگی به سر می برند . اولین قدم پرداختن به مطالعه رفتارهای فرهنگی زنان در جامعه و قدم بعدی قراردادن نتایج بدست آمده در اختیار همکاران سازمان است . در پایان این جلسه پس از بحث وگفتگو ، اعضا پیشنهادات و نقطه نظرات خود را ارائه نمودند.
فرهنگ سازی موضوع عفاف و حجاب در جامعه و خانواده، اجرای کاربردی دستورالعمل ۱۰ گانه ترویج فرهنگ وحجاب ، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب، مقاله نویسی، کتابخوانی ، تهیه بسته های آموزشی با محتوای عفاف وحجاب ، برگزاری نمایشگاه فرهنگی حجاب با ارائه الگوهای مناسب اسلامی ، ایرانی ، فعال نمودن لینک عفاف وحجاب در پورتال سازمان، برگزاری جلسه مشترک با ستاد اقامه نماز ، شورای امربه معروف ونهی ازمنکر سازمان ، تهیه یک نشریه دیواری در خصوص عفاف و حجاب تا دهه فجر انقلاب اسلامی ، هماهنگی با مراکز فرهنگی چون ارشاد اسلامی و برگزاری کلاسهای رایگان و یا نیم بها در خصوص آموزش قران و آموزش عفاف وحجاب از جمله پیشنهادات ارائه شده در جلسه ستاد عفاف و حجاب سازمان صنعت ،معدن ،تجارت استان گیلان بود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه مریم عاشورزاده به عنوان مسئول ستاد عفاف و حجاب سازمان صنعت ،معدن ،تجارت استان گیلان معرفی شد.

Share