ندیمی:لاریجانی به مصلحت نظام می اندیشد

مخالفان رییس مجلس سه دسته هستند/عده ای ریشه در دولت احمدی نژاد دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ندیمی در پاسخ به این سئوال که دلیل حمله به لاریجانی و اهانت به رئیس مجلس چیست؟، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد، مخالفان به سه دلیل به دکتر لاریجانی اعتراض دارند و در واقع سه دسته هستند. عده ای از این معترضان در دولت گذشته ریشه دارند و دلیل مخالفتشان، داستان های فی مابین دولت قبل و آقای لاریجانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لاهیجان در مجلس می گوید: «دو، دو» گفتن در خلال سخنرانی کسی در مجلس به معنای «هو کردن» اوسnadimi_9261 (3)ت.

ابوذر ندیمی درباره دلیل حمله برخی اعضای تندرو طیف پایداری در مجلس به رئیس پارلمان اظهار کرد: سه نکته اساسی در کارکرد نمایندگی مجلس مطرح است که اولین آن «رعایت اخلاق» است.

وی افزد: نماینده مجلس طبق قوانین، انتظارات مردم و همچنین تعاریفی که امام(ره) و رهبری از شخصیت نماینده داشته اند، باید الگو باشد. بنابراین بیان هر جمله و کلمه ای که در دایره اخلاق نگنجد، خلاف است.

ندیمی با بیان اینکه مولفه دیگر نمایندگی توجه به قانون است، یادآورشد: همانطور که شان مجلس مهم است، شان ریاست مجلس نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که حتما باید از سوی نمایندگان حفظ شود.

 وی مولفه دیگر نمایندگی را افکارعمومی عنوان کرد و گفت: از دیدگاه افکار عمومی رفتارهای تند، افراطی و اهانت آمیز قابل قبول نیست. مردم حتی به رؤسای جمهور سابق نیز احترام می گذارند. چون آن ها ۸ سال رئیس جمهور بوده اند و کسی نمی تواند دوره مسئولیت آن ها را انکار کند.

ندیمی با بیان اینکه نقد روش ها و رویکردها، با رعایت احترام و انصاف پذیرفتنی است، تصریح کرد: اما نقد روش ها دلیلی برای فحاشی و هتاکی نیست و از این رو، قرآن نیز به صراحت دادن لقب زشت به یکدیگر را نهی می کند و می فرماید یکدیگر را مورد تمسخر قرار ندهید. بنابراین اینگونه رفتارهای افراطی به منزله خروج از دین، اخلاق، پارلمان و افکارعمومی و همچنین عدول از فرمایشات رهبری است که همواره صریحا این گونه رفتارها را نهی می کنند.

وی با ذکر مثالی از مشی و روش رهبر انقلاب در حمایت از تیم مذاکره گننده کشورمان خاطرنشان کرد: درباره القابی که عده ای به تیم هسته ای دادند، دیدیم که رهبری عکس آن را فرموده و گفتند این ها خائن نیستند بلکه امین، غیور، شجاع و متدین هم هستند.

وی تاکید کرد: ما باید یاد بگیریم به یکدیگر احترام بگذاریم هر چند ممکن است افکار هم را قبول نداشته باشیم.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت همچنین در پاسخ به سوالی که به سخنان رهبری در دیدار نمایندگان اشاره داشت که درباره به کار بردن دو -دو های بی مورد در مجلس تذکر داده بودند اما بعضا هنوز این رویه از سوی برخی نمایندگان مشاهده می شود، تصریح کرد: ما باید بتوانیم این «دو، دو گفتن ها» را در مجلس مدیریت کنیم. ما در رای گیری‌ها ممکن است بگوییم ۲ یا ۴ که آن جا مفهوم خودش را دارد و به معنی اظهار نظر مخالف یا موافق است. اما اگر نسبت به حرف یا نطق کسی «دو، دو» کنیم به مفهوم «هو کردن» اوست که زشت ترین کار است و ملت این را از نمایندگان مجلس برنمی تابند. چون مجلس، خانه ملت است و صداها و افکار مختلف در آن وجود دارد و هرکس حق دارد، نظر خودش را اعلام کند. ما تک صدایی نداریم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم. هر چند که معنای احترام، اطاعت کردن هم نیست و ممکن است هر کس نظر خودش را داشته باشد.

ندیمی در پاسخ به این سئوال که دلیل حمله به لاریجانی و اهانت به رئیس مجلس چیست؟، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد، مخالفان به سه دلیل به دکتر لاریجانی اعتراض دارند و در واقع سه دسته هستند. عده ای از این معترضان در دولت گذشته ریشه دارند و دلیل مخالفتشان، داستان های فی مابین دولت قبل و آقای لاریجانی است. علت مخالفت دسته ای دیگر نیز کدخدامنشی هایی است که آقای لاریجانی در جریان رویدادهای داخلی و خارجی به نفع نظام می کند. به عنوان نمونه به دلیل اشرافی که وی به پرونده هسته ای داشته و تقریبا در همه این سال ها چه در جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی و چه در جایگاه ریاست ۷ ساله خود بر قوه مقننه، به ایشان می گویند که کدخدامنشی نکنید و طرف ما باشید.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دسته سوم مخالفان و مشکلی که آن ها با رئیس فعلی مجلس دارند، این است که آقای لاریجانی بیشتر به مصلحت نظام می اندیشد. اما این آقایان به دنبال منفعت حزبی هستند که جایگاهی ندارد. چون زمانی که همه چیز را از دیدگاه حزبی نگاه کنیم، تنگ نظری پیدا می شود. هر نماینده بر اساس سوگندی که در مراسم تحلیف یاد کرده، باید حافظ مصالح، منافع و حقوق ملی باشد. بنابراین وظیفه ما حفظ مصالح حزبی نیست، بلکه حفظ مصالح ملی است. آقای لاریجانی بسیاری از هزینه هایی که می دهد از این منظر است وگرنه موضع مخالف گرفتن، کار ساده ای است. بنابراین، سه گانه ای که در مخالفت با آقای لاریجانی شکل گرفته از دیدگاه وقوف، مصلحت اندیشی و سابقه وی درحفظ منافع نظام است.

/خبر آنلاین

Share