جعفرزاده اعلام کرد:

لزوم تجدیدنظر دولت در نحوه اجرای هدفمندی/پیش بینی کسری ۲۰ هزار میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر کسری ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت در اثر پرداخت بدون حساب و کتاب یارانه نقدی به مردم، گفت: تعجیل در اصلاح نظام پرداخت از سوی دولت ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر کسری ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت در اثر پرداخت بدون حساب و کتاب یارانه نقدی به مردم، گفت: تعجیل در اصلاح نظام پرداخت از سوی دولت ضرورتی انکارناپذیر است.۲۰۱۵۰۲۰۱۱۵۳۸۴۲_jafarzade-865

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر کسری ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت در اثر پرداخت بدون حساب و کتاب یارانه نقدی به مردم،گفت: در ابتدای اجرای بحث هدفمندی دولت ۶ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان از خزانه قرض گرفت و اکنون نیز با توجه به کسری اعتبار موجود دولت نمی تواند ماهیانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار میلیارد تومان یارانه بدهد.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد: پیش بینی ما این است که دولت در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری اعتبارخواهد داشت و فراموش نکنیم که از ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه تا ۳ ماهه اول سال جاری دولت تنها توانست ۲۰ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص دهد.

 دولت با کمبود اعتبار کنترلی بر منابع پولی ندارد

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: دولتی که دچار کسری اعتبار بوده و این کمبود نیز قابل توجه است نمی تواند مدیریتی بر منابع پولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید پول کشور با پرداخت بدون حساب و کتاب یارانه نقدی به مردم هرز برود، تصریح کرد: پرداخت یارانه نقدی به این دلیل که در گذشته منابع مالی کشور این گونه خرج می شده اشتباه محض است.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد:دولت موظف است همسو با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر به شیوه منطقی و معقول نسبت به اصلاح روند پرداخت یارانه نقدی اقدام کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر زمانی نیست که ما بخواهیم یارانه را بدون حساب و کتاب و به همه پرداخت کنیم چراکه ما درحال حاضر نفت ۱۴۰ دلار نمی فروشیم.

این نماینده مردم درمجلس نهم، گفت: پیش بینی ما این است که ما حداقل حدود ۲۰ تا ۲۵ هزارمیلیارد تومان در هزینه‌های جاری با توجه به شیوه کنونی پرداخت یارانه نقدی کاهش داشته باشیم.

 دولت باید در نحوه اجرای قانون هدفمندی تجدیدنظر کند

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد تخصیص های سه ماهه اول ۲۲ درصد شده و در هزینه‌های جاری بیش از ۸۸ درصد نتوانستیم تخصیصی داشته باشیم،تصریح کرد: این مسائل به خوبی نشان می دهد که دولت دچار کسری اعتبار بوده و باید در اجرای قانون هدفمندی و پرداخت یارانه نقدی تجدید نظر کند.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: توصیه ما این است که دولت باید اقدام عاجل کند اصلاح نظام پرداخت را در دستور کار قرار دهد.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری نشست های مستمر در کمیسیون متبوعش برای رسیدن به نقطه نظر مشترک درخصوص تسریع در حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه،افزود: جلسات پی درپی برای تغییر شیوه پرداخت یارانه نقدی با مسئولان دولتی خواهیم داشت.

/خانه ملت

Share