از گوشه کنار سیاست گیلان

فرمان حمله به عضو شورای شهر صادر شد/گرازی که در شفت نجات یافت/طرح ترافیکی که به سد ترافیکی منجر شد!/استعفای اعتراض آمیز عضو شورای شهر فومن از عضویت در شورای شهرستان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

فرمان حمله به عضو شورای شهر صادر شد

NIKOO_3933گیل نگاه نوشت:به نظر می رسد رسانه های نزدیک به یک عضو هیات رییسه شورای شهر رشت، پس از آن که نتوانستند در فضاسازی رسانه ای و تلاش برای همراه سازی مظفر نیکومنش،رییس کمیسیون فرهنگی شورا برای استیضاح شهردار و پوشاندن اختلافات عمیق این عضو هیات رییسه در گذشته که حتی با درگیری و حملات کلامی وی به نیکومنش نیز همراه شده بود موفق عمل کنند، عصبانیت خود را از عقلانیت و تصمیمات این عضو مستقل شورای شهر با حملات هدفمند رسانه ای نشان می دهند.

در چند روز منتهی به جلسه سوال از شهردار رشت، برخی رسانه ها تلاش کردند تاثیر و مقبولیت این عضو هیات رییسه در شورا را مساوی با نقش مظفر نیکومنش نشان دهند و این دو را هم نظر و همسو در استیضاح شهردار معرفی نمایند که نطق نیکومنش در روز جلسه طرح سوال خط بطلانی بر این فضاسازی بود که با استقبال شهروندان و فعالین اجتماعی حامی توسعه شهر مواجه شد. به نظر می رسد انتشار یادداشت ها و مطالبی در تهدید و تخریب نیکومنش در روزهای اخیر در چند سایت خبری در همین راستا باشد.

طرح ترافیکی که به سد ترافیکی منجر شد!

 ۱۴۹گیل خبر نوشت:مدتی است که ترافیک خیابان زرجوب به سمت میدان صیقلان با گذاشتن مانع و در طرحی جدید به خیابان ایت الله احسانبخش (خیابانی که صیقلان را به تختی متصل میکند) منتقل میشود و بار ترافیک ورودی به میدان صیقلان برای ادامه مسیر مجبور به طی تمام مسیر بلوار دور زدن در انتهای آن می باشد.

لازم به ذکر است که در انتهای بلوار چراغ راهنمایی  وجود دارد حال وقتی چراغ قرمز باشد با بسته شدن راه توسط خودرو های جلویی بار ترافیکی قفل میشود و در صورتی که  دور زدن خودرو ها هنگامی که چراغ قرمز باشد  صورت پذیرد باعث بند امدن مسیر خودروهای عبوری از سمت چهاراه گلسار به سمت دهانه تختی و صیقلان میگردد، همچنین طرح اجرا شده باعث ایجاد ترافیک سنگین در خیابان زرجوب و رسیدن ترافیک به میدان زرجوب نیز میگردد که باعث ایجاد مزاحمت و ناراحتی مغازه دارن خیابان زرجوب نیز شده اشت

از دیگر نکات منفی اجرای این طرح و عدم اجرای درست ان به دور زدن خودرو ها در ابتدا بلوار احسانبخش و قبل از میدان صیقلان می توان اشاره کرد که حتی مامورین راهنمایی و رانندگی مستقر در میدان نقش شاهد را داشته و عکس العملی چندانی به این امر نشان نمی دهند. متاسفانه وجود ایستگاه تاکسی در ابتدای  بلوار احسانبخش و پارک دوبل اینخودروها برای پیاده و سوار کردن مسافر  نیز بر بار ترافیکی افزوده و باعث شده تا طرح ترافیکی به سد ترافیکی تبدیل شود پدیده ای که در نقاط دیگر شهر نیز گاهی در ساعات اوج ترافیک به چشم میخورد و این سوال را در ذهن هر شهروندی با دیدن عدم برخورد با ای

حال جواب این سوال با مسئولین و قضاوت با شهروندان است که ایا این طرح با کارشناسی و مشورت با مشاورین و متخصصین امر ترافیک بوده یا طرحی است بی برنامه و بی هدف که توسط مجری آن به جهت رفع مقطعی معضلی که گریبانگیر اکثر میادین شهر رشت است انجام می گیرد؟!

استعفای اعتراض آمیز عضو شورای شهر فومن از عضویت در شورای شهرستان

به گزارش ایلنا ،نورالدین نعمتی به دنبال عدم دریافت پاسخ اعتراضات خود به قانون شکنی یک عضو شورای شهر فومن، از شورای شهرستان استعفا داد.

متن کامل استعفای سردار نعمتی به شرح ذیل می‌باشد:

جناب آقای علیدوست ریاست محترم شورای اسلامی شهر فومن

با سلام و تحیات الهی

احتراما بدین وسیله به استحضار می‌رساند اینجانب نورالدین نعمتی نماینده شورای اسلامی شهر فومن در شورای اسلامی شهرستان فومن، به دلیل عدم اجرای نامه به شماره ۷۵۲۳۸ مورخ ۹۳/۴/۲۴ ریاست محترم سازمان بازرسی استان گیلان به علت عدم سکونت احد از اعضای شورای اسلامی شهرستان فومن (نماینده محترم شورای اسلامی شهر ماسوله آقای دارایی) در حوزه انتخابیه و حتی شهرستان فومن که بر خلاف تبصره ۲ ماده ۲۶ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ می‌باشد از عضویت در شورای اسلامی شهرستان فومن استعفای خود را اعلام می‌دارم.

لذا خواهشمند است با قبول استعفای اینجانب نماینده جدید شورای اسلامی شهر فومن انتخاب و معرفی شود.

آخرین وضعیت ۵ پایگاه خبری پربازدید استان گیلان

photo_2015-08-20_20-00-46

گرازی که در شفت نجات یافت

علی فرهی در گفتگو با صبح شفت، اظهار کرد: براساس گزارش دهیار روستای علیسرا شفت باخبر شدیم یک گراز وحشی در حاشیه روستا دچار آسیب شده است.

وی افزود: به همراه مأمورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و حیات وحش استان به محل اعزام تا از صحت گزارش آگاهی یابیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: گراز وحشی مورد نظر بر اثر افتادن از کوه دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا شده بود که با کمک همکاران به وسیله مواد بی هوش کننده زنده گیری و پس از اقدامات اولیه برای ادامه مداوا به مرکز دامپزشکی استان انتقال یافت.

وی از همه همشهریان شفتی درخواست که به محض مشاهده چنین صحنه های با مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تماس حاصل نمایند.
photo_2015-08-19_16-46-06

Share