در مراسم تجلیل از خبرنگاران شفت:

عاشوری:مراقب باشیم فضای یاس و نامیدی به جامعه منتقل نشود/محمودی: قلم خبرنگاران قلم قضاوت و معلمی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت از اصحاب قلم خواست: تا بر نکات مثبت جامعه تمرکز داشته و عملکرد مثبت نهادهای دولتی را برای تقویت روحیه امید در مردم خبری کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت روز خبرنگار ،خبرنگاران شهرستان شفت علاوه بر تجلیل و نشست با مسئولان از منطقه زیارتی و گردشگری امامزاده ابراهیم نیز دیدن کردند.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت ,مصباح رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان شفت در جمع خبرنگاران گفت:تصور شهر بدون خبرنگاران هولناک است زیرا اگر مسئولان کار کنند ولی انعکاس پیدا نکند هولناک می شود.
وی اخبار منتشر شده از زبان خبرنگاران را شامل اخباری شرافتمندانه از تصمیمات مسئولین شهر خواند و گفت: این مسئولیت خطیر است.
مصباح معرفی شهرستان شفت را در استان اندک خواند و گفت: شهرستان شفت باید در گیلان بزرگتر و بهتر معرفی شود.

محمودی: قلم خبرنگاران قلم قضاوت و معلمی است

IMG_2478یونس محمودی فرماندار شفت نیز در این نشست گفت: در این روز بزرگ از اصحاب قلم و رسانه تقدیر و تشکر و تبریک ویژه دارم و یاد و خاطره شهدایی که هم سو در پاسداشت قلم و اندیشه خون دادند گرامی می دارم .
وی همچنین از رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان و عاشوری نماینده مردم فومن و شفت و بخشداران که به مناسبت این روز بزرگ در این همنشینی حضور دارند قدردانی کرد و افزود: معتقدم که خبرنگاری خبرسازی است و خبرسازی جزء ذات و ماهیت خبرنگاران است.
وی خبرنگاری را شغل انبیاء دانست و گفت:رسالت پیامبران ابلاغ پیام بود.
محمودی با تاکید بر اینکه هر انچه در جامعه فرهنگی و اندیشه ما واقع می شود خبرنگار باید ناقل و حامل برای تبلیغ این امر باشد گفت: تبیین تفکر و تعامل و تفاهم از وظایف کارگزاران است و تبلیغ وظیفه شما خبرنگاران.
فرماندار شفت خبرنگاران را حاملان فرهنگی دانست و افزود:قلم شما قلم منصفانه و آگاهانه و کارشناسانه و بدور از تخریب باشد.
نماینده عالی دولت در شفت تاکید کرد؛قلم خبرنگار باید از نقش حاکمیتی و قضاوت و داوری داشته و هر آنچه در جامعه ما رخ می دهدبیان کند .
فرماندار شفت به زحمات خبرنگاران در طول نشستها و مذاکرات کارشناسان کشور و ریاست جمهور اشاره کرد وبا یادآوری دیپلماسی قدرتمندانه ظریف ظریف که توانست بار دیگر ایران را از انزوای سیاسی خارج کند گفت:خبرنگاران ما پشت هتلها می خوابیدند تا بتوانند با تدبر عین پیامها را به ملت منتقل کنند.
محمودی حاکمیت و نقش خبرنگاران را بیش از بیش دانست و اظهار نمود:شما سیاست داخلی امریکا را متحول نمودید و توانستید جنگ جویان جمهوری خواهان عضو کنگره را به جان هم بیندازید.
.فرماندار شفت خطاب به خبرنگاران این شهرستان گفت: شما می توانید عالم را متحول و تغییر و جامعه را با قلم اصلاح و به فساد بکشید پس قلم شما قلم قضات و معلمی است.
وی با بیان اینکه من قلم شما را می ستایم و تحسین می کنم زیرا شما چهره های خسته گی ناپذیر هستید گفت:خبرنگاران در اشاعه فرهنگ انقلاب و تدوین آن از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و باعث عبرت آموزی مردم و جامعه می شوند.

عاشوری:مراقب باشیم فضای یاس و نامیدی به جامعه منتقل نشود

IMG_2479 ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در جمع خبرنگاران شهرستان شفت خبرنگاری را شغلی شریف و استرس زا ولی عشق است و گفت:  این هنر را هر کسی نمی تواند داشته باشد و کار عشق را با دل باور کنیم و حرف دل را با ظرافت و زیبایی بنویسیم.
وی خطاب به خبرنگاران گفت:سعی کنید صدق و صفا را به مخاطب انتقال و صداقت و پاکی و درستی را منتقل کنید.
وی تاکید کرد؛در ارائه مطالب بلند پروازی نکنیم و واقعیت را منتقل و سیاه نمایی نکنیم.کم فروشی نکرده و امانت داری کنید. چیزی را که بر آن واقف شده اید منتقل کنید.
وی افزود: برای تحلیل ارزیابی میدانی داشته باشیم و بپذیریم که ما نیاز به دوره آموزشی داریم.
عاشوری با بیان اینکه امانت داری را در جهت ارتقاء جامعه بکار بگیریم گفت:هنگام نقد خبرها و نشان دادن ضعف ها مراقب باشیم که فضای یاس و نا امیدی و بد بینی را تزریق جامعه نکنیم.
وی بیان فسادهای اتفاق افتاده را در حد معمول و منطقی منصفانه خواند و گفت:نگوییم که فساد جامعه را گرفته که این خطرناک است و القای تفکری است که خودمان از آن راضی نیستیم.
عاشوری تقویت نقاط قوت را از طرف خبرنگاران مهم خواند و اظهار نمود:با کسانی که دارای نقاط مثبت فرهنگی و ایثار و گذشت و نوعد وستی هستند توصیف و گفتگو داشته باشید.
وی تاکید کرد: نقاط مثبت را برجسته و منتقل کنیم . مطبوعات و رسانه های ما از این نقاط به راحتی می گذرند و این ضعف است.
نماینده مردم فومن و شفت از اصحاب قلم خواست: تا بر نکات مثبت جامعه تمرکز داشته و عملکرد مثبت نهادهای دولتی را برای تقویت روحیه امید در مردم خبری کنند.

در این نشست صمیمی تعدادی از خبرنگاران به بیان مشکلات این حوزه پرداختند.همچنین خبرنگاران شهرستان شفت به شهرک گردشگری و زیارتی امامزاده ابراهیم رفتند و از آنها علاوه بر پذیرایی تجلیل نیز بعمل آمد.

Share