در افتتاح طرح سالمسازي درياي سحرخيز محله لاهيجان عنوان شد

طرح سالمسازی دریا به آرزوی مردم لاهیجان تبدیل شده بود/طرح جاده بام سبز به دریا نشان داد که لاهیجان برای نوار ساحلی خود برنامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،طرح سالمسازی دریای سحر خیز محله لاهیجان با حضور تنی چند از مسئولین استانی، تیم مدیریت شهری و مسئولین شهرستان لاهیجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،طرح سالمسازی دریای سحر خیز محله لاهیجان با حضور تنی چند از مسئولین استانی، تیم مدیریت شهری و مسئولین شهرستان لاهیجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

IMG_1278ابراهیم مهربان رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در مراسم افتتاح طرح سالمسازی دریای سحرخیز محله لاهیجان اظهار داشت: امروز شاهد راه اندازی طرح سالمسازی دریای سحرخیز محله لاهیجان هستیم که با اجرای شهرداری و مشارکت مجموعه شهرستان به انجام رسیده است.

وی گفت : امیدواریم که در کنار پروژه هایی که در سطح شهر در حال انجام است، بتوانیم خدمات شایسته تری را به شهروندان و گردشگران ارائه نماییم.

مهربان افزود: باید با حفظ طبیعت از مواهب الهی پاسداری نماییم و این نعمت خدادادی را قدر بدانیم، در همین خصوص طرح سالمسازی دریای سحر خیز محله با نیت حفظ طبیعت بکر این منطقه خدماتی را فراهم آورده است که بتوان از این نعمت خدادادی به نحو احسن بهره برد.

در ادامه سعید آگشته شهردار لاهیجان نیز  طی سخنانی اظهار داشت: مدیریت شهری حوزه گسترده ای را در بر می گیرد و صرفاً به ارائه خدمات در چند بخش محدود نمی گردد، از این رو شهرداری هایی که دارای مدیریت شهری وسیع و گسترده ای هستند، سعی می کنند که با استفاده از امکانات قانونی حوزه عملیاتی خود را گسترش دهند.

آگشته افزود: تیم مدیریت شهری با این نیت آغاز به کار نمود که بتواند به تمامی نقاطی که امکان ارائه خدمات وجود دارد، خدمات رسانی نماید و به جای این که یک محور خاص را مورد توجه قرار دهد، خدمات خود را معطوف به نقاطی از شهر نماید که ارائه خدمات در آن حوزه ها سالهای متمادی آنگونه که باید صورت نگرفته است؛ از این رو باید عرض نمایم که در روزهای آتی شاهد آن هستیم که کارهای عمرانی و زیر ساختی محله یوسف آباد لاهیجان که با همین رویکرد آغاز شده بود به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تفکر ما این است که اگر به هسته های متعدد شهری پرداخته شود، درنهایت هر کدام از این ها می تواند موجب ارتقای کیفیت زندگی در شهر شود.

شهردار لاهیجان گفت: طرح سالمسازی دریا به آرزوی مردم لاهیجان تبدیل شده بود که با هماهنگی و همکاری مسئولین استانی و شهرستان این فرصت برای مردم لاهیجان به وجود آمد و این امکان در اختیار شهرداری قرار گرفت که این مکان را جهت ارائه خدمات آماده نماید.

آگشته در پایان سخنان خود اذعان داشت: شهرداری به دنبال صرفه اقتصادی در اجرای پروژه ها و خدمات خود نمی باشد ، اما می توان با ترسیم مدلی اقتصادی، این مکان را به یک مرکز سودآور تبدیل نمود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که خودرو هایی که دارای پلاک انتظامی لاهیجان می باشند می توانند به صورت رایگان از این طرح استفاده نمایند.

در ادامه کسرایی فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در سخنانی گفت: شهرستان لاهیجان این توفیق را دارد که در حدود ۱۰ کیلومتر از نوار ساحلی بهره مند گردد و علیرغم این موضوع، آنچنان که باید اتفاقات خوبی در خصوص بهره برداری از این موهبت الهی صورت نگرفته است.

کسرایی در پایان سخنان خود افزود: خوشبختانه شهرداری با اهتمام ویژه نسبت به نیاز شهرستان مبنی بر بهره مندی از طرح سالمسازی دریا اقدام نمود و ما امروز شاهد افتتاح فاز اول یکی از بارز ترین طرح های سالمسازی دریای خزر هستیم که از محیطی بکر و امکاناتی مناسب بهره مند است.

  ابوذر ندیمی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اذعان داشت: با طرح جاده بام سبز به دریا برای همگان مشخص شد که لاهیجان برای نوار ساحلی خود برنامه های ویژه ای دارد و بخش اعظم پروژه هایی که در روستا و بخش های اطراف صورت گرفته است در همین رابطه بود.

ایرج ندیمی گفت: خداوند تمامی مواهب را به ما ارزانی داشته و ما برای استفاده درست از این موهبت ها به درایت و همت نیاز داریم و از این حیث می توان به تالاب بین المللی امیر کلایه لاهیجان اشاره داشت که پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر نیز دارد.

وی ورود تیم مدیریت شهری به اجرای طرح سالمسازی دریا را بسیار ارزشمند خواند و افزود: یکی از دلایلی که شهرداری ها نمی توانند پاسخگو باشند این است که به دنبال خلق ثروت و درآمد در شهر نیستند و اگر هم باشند به دنبال ایجاد فضا هایی در مراکز شهر می باشند.

گفتنی است در حاشیه مراسم افتتاح طناب بازی (لافند بازی) نیز برای حاضرین به نمایش در آمد و به صورت نمادین عملیات نجات غریق نیز صورت گرفت.

Share