لاهوتی اشکوری در مراسم روز صنایع کوچک و تجلیل از خبرنگاران عنوان کرد:

طراحی تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت/سال گذشته عملکرد موفقی داشته ایم/آمادگی گیلان برای صنعتی شدن+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از طراحی تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت خبر داد و افزد:پیش بینی می شود در چند ماه آینده عملیات اجرایی تصفیه خانه آغاز شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طهمورث لاهوتی‌ اشکوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان عصر امروز به مناسبت ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک و تجلیل از خبرنگاران گیلان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: عملکرد خبرنگاران و رسالت عظیم آنها در امر اطلاع‌رسانی قابل قدردانی است.

lahooti_3496به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت,لاهوتی با اشاره به تاثیرگذاری کارآفرینان صنایع کوچک در تحرک چرخ اقتصاد کشور گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان دارای ۳۵ شهرک و نواحی صنعتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از طراحی تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت خبر داد و افزد:پیش بینی می شود در چند ماه آینده عملیات اجرایی تصفیه خانه آغاز شود که احداث این تصفیه خانه بر اساس برآورد اولیه نیازمند حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار است.

لاهوتی اشکوری در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا در خصوص میزان آورده لازم برای سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک گفت:نمی توان سرمایه اولیه مشخصی را ذکر کرد اما میزان سرمایه اولیه با توجه به نوع فعالیت متقاضی متفاوت است.در شهرک های صنعتی گیلان هم اکنون صنایع خرد و کوچک حضور دارند و با توجه به نوع فعالیت آنها عرصه در اختیارشان قرار می گیرد.
وی به در اختیار کذاشتن زمین برای فعالیت صنعتی در نواحی کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت:در این مناطق زمین مورد نیاز به صورت نقد و اقساط در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان بر لزوم مشاوره با افراد متخصص قبل از شروع یک فعالیت صنعتی کوچک تاکید کرد و گفت:هم اکنون شرکت های تولیدی وجود دارند که عرصه برای ساخت سوله در اختیار آنها قرار گرفته و آنها بعد از تولید و سودآوری نسبت به تکمیل ساختمان های اداری خود اقدام کرده اند.

لاهوتی اشکوری بر ضرورت تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی سفیدرود تاکید کرد و با اشاره به وسعت ۲۰۰ هزار هکتاری آن گفت:تکمیل زیرساختها نظیر جمع آوری آبهای سطحی,آسفالت و راه اندازی تصفیه خانه فاز به فاز انجام می شود.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی گیلان در بخش اعطای تسهیلات تاثیرگذار نیست اظهار کرد:باید در نوع , شکل و توزیع تسهیلات تغییراتی صورت پذیرد.

لاهوتی اشکوری به اختصاصی بودجه ۱۳ میلیارد تومانی طی سالهای ۸۸ الی ۹۴ به شرکت شهرک های صنعتی گیلان اشاره کرد و گفت:بخشی از این منابع در اختیار صنایع کوچک برای بهبود فضای کار , خرید ماشین آلات به کار رفته است.

وی به نمونه شدن شهرک صنعتی لاهیجان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: صادرات , پایداری تولید و اشتغال,استفاده از سوخت پاک سبب شده شهرک صنعتی لاهیجان در مقایسه با دیگر شرکت ها نمونه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به فراهم بودن بستر صنعتی شدن استان اشاره کرد و گفت:برای واگذاری عرصه و ارائه خدمات زیربنایی هیچ مشکلی نداریم و به دنبال سرمایه گذاران جدید هستیم .

لاهوتی اشکوری به کمبود زمین برای واگذاری در شهرک صنعتی آستارا اشاره کرد و افزود:به دلیل بافت طبیعی گیلان ملاحظات زیست محیطی را باید همواره لحاظ نماییم.
وی به عملکرد موفقیت آمیز شرکت شهرک های صنعتی گیلان در سال گذشته اشاره کرد و با یادآوری افتتاح شرکت «تالک ایرانیان» گفت:این شرکت یکی از موفق ترین طرح ها بوده است و نیاز ما به واردات قوطی نوشابه را تا حد زیادی کاهش داده است.

این مسئول درادامه از افتتاح خط تولید نئوپان در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به صندوق ضمانت صنایع کوچک از ارتقای این صندوق و ورود آن به بحث ضمانت تامین منابع مالی ترانزیت کالا ,ترخیص موقت گفت:تا سقف ۳ میلیارد تومان برای تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که ۸۰ درصد آن توسط بانک مربوطه ضمانت شده و ۲۰ درصد باقیمانده توسط سرمایه گذار در بانک تامین می شود.
گفتنی است در پایان از خبرنگاران حاضر در این نشست توسط شرکت شهرکهای صنعتی گیلان تجلیل به عمل آمد.

Share