خاکپور:فقر حرکتی در جامعه زنان امروزی افزایش پیدا کرده است

شادی دختران دیروز و امروز/جشنواره پرواز بادبادک ها در انزلی برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خاکپور گفت:فقر حرکتی در جامعه زنان امروزی افزایش پیدا کرد و متاسفانه موجب دوری افراد از همدیگر شد تاجایی که دیگر دختران امروزی ما نای راه رفتن هم ندارند که این زنگ خطر بزرگی است برای جامعه ما است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فخرالسادات خاکپور مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان بندر انزلی در مورد برگزاری جشنواره پرواز بادبادکها و بازیهای بومی محلی در انزلی گفت: زنان بیش از نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و افرادی هستند که مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده ایران را به عهده دارند.
khakpoornamedبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ,خاکپور تصریح کرد: روند توسعه زندگی شهری و همچنین صنعتی شدن موجب تغییر الگوهای حرکتی بویژه در بانوان شده است و این فقر حرکتی سبب شده تا بدنشان درمعرض خطر جدی کم تحرکی و ضعفهای جسمانی قرار گیرد.
عضو شورای شهر بندرانزلی برای مقابله با این معضل اظهار داشت : برای پیشگیری از چنین عارضه ای بایستی ورزش را بصورت همگانی در بین افراد رایج کرد و این کاری است که امروز ما با همیاری مربیان و هیاتهای ورزشی به نمایش گذاشته ایم.
وی در مورد دختران قدیم گفت: آنها هیچ وسیله بازی مدرنی نداشتند اما درکنار همدیگر و با داشتن خلاقیت و اعتماد به نفس ، پویا و وفعال بودند اما امروزه با پیشرفت صنعت و رشد زندگی ماشینی، فقر حرکتی در جامعه زنان امروزی افزایش پیدا کرد و متاسفانه موجب دوری افراد از همدیگر شد تاجایی که دیگر دختران امروزی ما نای راه رفتن هم ندارند که این زنگ خطر بزرگی است برای جامعه ما است.
مسئول امور ورزش بانوان انزلی اظهار داشت: ما امروز خواستیم مادر و دختر در کنار هم باشند و در بازیهای قدیم و جدید باهم شریک باشند و احساسات خودشان را باهم تقسیم کنند و با استفاده از این فضای ورزشی و همگانی به شادی و نشاط که بخشی از اهدف ورزش همگانی است برسند.
فخرالسادات خاکپور در پایان عنوان کرد: اگر به فکر سلامت زنان جامعه مان هستیم واگر باور داشته باشیم که این زنان هستند که می‌توانند نسل آینده را بسازند و می‌توانند درکنار مردان در تمامی عرصه ها باشند بایستی چنین فضاهایی را فراهم کنیم و این کار زمانی میسر میشود که هم مسئولین و  هم مردم در کنار هم باشند تا فضایی صمیمی و شادی بخش مثل امروز به وجود آید و شادی و آرامش را به همگان هدیه کنیم.
وی در پایان گفت:از هیتهای ورزشی و انجمن های ورزش های همگانی, اصحاب رسانه ,شهردار محترم و همکارانشان و بخصوص از مردم و جامعه ورزشی زنان که در این راه به ما یاری رسانند تشکر میکنم وامیدوارم خداوند به ما توفیق خدمت گذاری به مردم را بدهد.

Share