با حضور مسئولان ارشد حراست گیلان

سرپرست حراست شهرداری رشت معارفه شد/ظهیری:تعامل عالی با مدیران آری,تغافل هرگز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه شورای اداری عصر سه شنبه شهرداری رشت ، رضا حق جو به سمت سرپرست حراست شهرداری رشت منصوب و از خدمات مجید پورجعفری سرپرست سابق حراست قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه شورای اداری عصر سه شنبه شهرداری رشت ، رضا حق جو به سمت سرپرست حراست شهرداری رشت منصوب و از خدمات مجید پورجعفری سرپرست سابق حراست قدردانی شد.

در جلسه شورای اداری شهرداری رشت که عصر سه شنبه با حضور ظهیری مدیر کل حراست استان ، پناهی مدیر کل حراست استانداری گیلان ، قربانی رییس حراست فرمانداری رشت ، دکتر ثابت قدم شهردار رشت ، دکتر جباری مشاور عالی شهردار و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری رشت در سالن اجتماعات ساختمان تاریخی شهرداری برگزار شد ، رضا حق جو به سمت سرپرست حراست شهرداری رشت منصوب و از خدمات مجید پور جعفری قدر دانی شد .

مشاور عالی شهردار رشت : سرعت ، تحول و اثر گذاری سه عامل کلیدی موفقیت مدیریت شهری است

۰۶۵۹در این جلسه دکتر مختار جباری مشاور عالی شهردار رشت با اشاره به سه عامل کلیدی در پیشبرد اهداف مدیریت شهری اظهار داشت :  سرعت ، تحول و اثر گذاری کلید واژه هایی هستند که اغلب مدیران در بیانیه های خود می بایست مد نظر قرار  دهند و در کنار این سه اصل مهم ، انضباط اداری و مالی هم بسیار مهم است .

وی افزود : مجموعه حراست در هر سازمان و اداره ای از اثر گذارترین بخش ها محسوب می شود و وظیفه حراست این است همان طور که از نامش پیداست از اطلاعات شخصی افراد حراست نموده و در مسائل و مشکلات شتابزده عمل ننماید .

مشاور عالی شهردار رشت ضمن قدردانی از زحمات بی وقفه پورجعفری تصریح کرد : امیدواریم با حضور حق جو که از ایثارگران عرصه جنگ و جهاد هستند بیش ار پیش انظباط اداری ومالی در مجموعه شهرداری رشت محقق شود .

مدیر کل حراست استان گیلان : تعامل عالی با مدیران اما تغافل هرگز ، شعار اصلی حراست است

۰۶۶۰ در ادامه ظهیری ، مدیر کل حراست استان گیلان با اشاره به نامگذاری سال جاری براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان سال همدلی و هم زبانی مابین دولت و ملت گفت : مقام معظم رهبری نه تنها به دنبال همدلی و هم زبانی در بین دولت مردان هستند بلکه لازمه آن را همدل شدن وهم زبان شدن با مردم می دانند و این امر جز با وحدت محقق نمی شود .

ظهیری یاد آور شد : مقام معظم رهبری با پیش بینی دو اتفاق بزرگ انتخابات و توافق هسته ای شعار استراتژیک امسال را همدلی و هم زبانی بین دولت وملت عنوان نمودند که خوشبختانه توافق هسته ای که دغدغه ۱۲ ساله نظام جمهوری اسلامی بود به نتیجه رسید و بنا بر اصل مذاکره از برخی امور گذر می شود و برخی دیگر دریافت می شود .

 مدیر کل حراست استان گیلان ضمن قدردانی از زحمات حراست اسبق شهرداری رشت اظهار داشت : پور جعفری در اوج حوادث و فراز و نشیب هایی که درشورا و شهرداری رشت وجود داشت بسیار خوش درخشید و زحمات زیادی کشید.

وی در ادامه در خصوص وظایف حراست و نحوه تعامل با مدیران و کارکنان گفت : حراست افراد کارآمد را در مجموعه های کاری حفظ می کند و افراد ناکارآمد را به سوی کارآمد شدن هدایت می کند. تعامل عالی با مدیران اما تغافل هرگز ، این شعاری است که می باید در حراست به شعور تبدیل شود .

مدیر کل حراست استان خاطرنشان کرد : حراست باید براساس استراتژی تعیین شده در چهارچوب شرع ، قانون واخلاق عمل نماید و خارج از این چهارچوب هیچ وظیفه ای ندارد .

وی افزود : حراست در سازمان ها هرگز به معنی مچ گیری نبوده و نباید باشد بلکه مجموعه حراست در هر سازمانی براساس استراتژی پیشگیری قبل از وقوع واقعه باید عمل نماید .

ظهیری متذکر شد : فردی که به عنوان مسئول حراست انتخاب می شود باید بیش از دیگران مراقب رفتار وکردار خود باشد .

مدیر کل حراست استان گیلان تصریح کرد : مقام معظم رهبری به خود یابی وخود کنترلی دستگاه های نظارتی تاکید ویژه دارند و همچنین می فرمایند تا زمانی که مسئول هستید کار اقتصادی نکنید و از مصادیق تهمت دوری نمایید .

وی همچنین خطاب به مجموعه مدیریت شهری گفت : مرکز هر شهری نماد افتخار آن شهر محسوب می شود اما در چهار طرف میدان اصلی شهر وارد هر خیابانی شویم در طبقه دوم مغازه ها شاهد بناهای مخروبه ای هستیم که از زیبایی شهر کاسته اند و نیاز است برای این ساختمان های فرسوده فکر اساسی شود .

مدیرکل حراست استانداری گیلان : افتخار ما خدمتگذاری به مردم شریف است

۰۶۵۷همچنین در ادامه این جلسه مدیرکل حراست استانداری گیلان نیز با اشاره به زحمات مجموعه های حراستی در کل استان اظهار داشت : کار در حراست کار سختی است زیرا افرادی که در حراست هستند باید حوصله و سعه صدر داشته باشند .

علی پناهی ادامه داد : اساس حراست پیشگیری است ؛ در حراست با متخلفین نیز باید بر اساس قانون برخورد شود و به همه دوستان خودم در مجموعه حراست توصیه می کنم تا راز دار بوده و با همه کارکنان و مدیران دستگاه ها تعامل داشته باشند و در هر اداره و سازمانی که حضور دارند با مجموعه افراد به عنوان یک عضو از خانواده خود روبرو شوند .

 پور جعفری : هر امانتی که بر عهده ماست نوعی امتحان الهی است

در این نشست مجید پور جعفری سرپرست اسبق حراست شهرداری رشت نیز تصریح کرد  : هر امانتی که برعهده ماست در واقع نوعی امتحان است و بنده خوشحالم که پس از ۳۱ ماه خدمت این بار سنگین و این امانت بزرگ را به آقای حق جو می سپارم  وامیدوارم ایشان نیز موفق وسربلند باشند .

وی در ادامه خطاب به مجموعه مدیران شهری با اشاره به روزهای خوب همکاری گفت : امید است که همدلی مجموعه شهرداری باعث پیشبرد بهتر امور شود .

سرپرست جدید حراست شهرداری : حراست را محرم خود بدانید

۰۶۶۱در ادامه رضا حق جو ، سرپرست جدید حراست شهرداری  نیز ضمن قدر دانی از همه کسانی که به او اعتماد نمودند و تشکر از زحمات پورجعفری  اظهار داشت : رسالت اصلی حراست ، اهتمام و پایداری از دستاوردهای نظام است و باید در مجموعه حراست انحصارطلبی ممنوع باشد .

وی ادامه داد : اطلاعات شخصی افراد به هیچ عنوان نباید از حراست خارج شود و حراست باید طوری رفتار نماید که همه آن را محرم خود بدانند .

وی همچنین از مدیران و کارکنان شهرداری رشت خواست تا حراست را محرم خود بدانند و  به درخواست های غیر قانونی ونامشروع در صورت وجود ، پاسخ منفی داده و موارد را به حراست انتقال دهند و در پیشبرد اهداف این مجموعه ارتباط تنگاتنگی را با حراست برقرار کنند تا شاهد سالم سازی  هر چه بیشتر و کامل تر محیط کار واداری به دور از هرگونه سوء ظن باشیم .

در پایان این نشست  رضا حق جو به عنوان سرپرست حراست شهرداری رشت معرفی شد.

Share