با حضور مسئولان:

سرپرست کتابخانه های عمومی املش و لنگرود معارفه شدند/فرماندار املش:افراد موفق سرمایه های نظام هستند/فرماندار لنگرود:عرصه فرهنگی محل نزاع های سیاسی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در احکام جداگانه ای از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستانهای املش و لنگرود منصوب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در احکام جداگانه ای از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستانهای املش و لنگرود منصوب شدند.
آیین معارفه سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستانهای املش و لنگرود صبح دیروز چهارشنبه ۱۴مردادماه و بصورت جداگانه با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و فرمانداران این شهرستانها و نیز مسئولین ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

محمدپور: ایجاد کتابخانه های روستایی و راه اندازی کتابخانه سیار را ه حل مناسبی برای ترویج کتابخوانی
DSC_0377 امیر محمدپور در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان املش که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان عالم پرور املش در زمینه رشد شاخصهای مطالعه نیازمند توجه جدی تری از سوی مسئولین این شهرستان است گفت: انتظار داریم با رویکرد فرهنگی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و نیز مسئولین املش کتابخانه ای مستقل و در شان مردم فرهیخته این دیار ایجاد و این هدیه فرهنگی را به مردم و علاقمندان به کتاب اهدا کنیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان یکی از موثرترین و کارآمدترین راههای ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها و مناطق دور افتاده استان را راه اندازی کتابخانه سیار دانست و با اشاره به مزایای بسیار زیاد این طرح گفت: امیدواریم با حضور سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان املش و تعامل بیشتر با متولیان امر و نیز خلاقیت بیشتر در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه شاهد راه اندازی کتابخانه سیار در مناطق روستایی این شهرستان باشیم.

معیار انتخاب افراد بر اساس شایستگی هاست

وی همچنین از فاطمه اسماعیل پور، رئیس سابق اداره کتابخانه های عمومی شهرستان املش بعنوان مدیری خستگی ناپذیر و دغدغه مند یاد و از تلاشهای وی در طول مدت ۲۱سال حضور در مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان قدردانی کرد.
محمدپور مسئولیت در نظام اسلامی را بسیار سنگین و در جهت جلب رضای خدا و مردم عنوان کرد و تلاش در عرصه فرهنگی را نیازمند همت مضاعف و نیز پشتکار فراوان و نیز تعامل با متولیان امر دانست. وی اضافه کرد: ما مدیر و رئیس نیستیم بلکه مسئولیم در برابر آنچه به انجام می رسانیم و در قبال عملکردمان باید پاسخگو باشیم. محمدپور همچنین اظهار داشت: بر اساس این رویکرد در تغییراتی که در مجموعه کتابخانه ها انجام می شود معیار و ملاک اصلی انتخاب افراد براساس شایستگی و تجربه لازم در این حوزه است .

فرماندار املش: افراد موفق سرمایه های نظام اسلامی هستند

DSC_0375فرماندار شهرستان املش نیز در این جلسه با اذعان به اقدامات ارزشمند فاطمه اسماعیل پور در رشد و توسعه کیفی کتابخانه های عمومی این شهرستان، عملکرد وی را خوب و در خدمت فرهنگ املش عنوان کرد. مهدی جعفری افراد موفق در نظام اسلامی را سرمایه های ارزشمند عنوان و تربیت ایشان را حاصل مشی و منش فرهنگی دانست. وی همچنین در خصوص انتظارات خود از سرپرست جدید مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان املش نیز خاطر نشان کرد: تعامل با متولیان امر، پیگیری مشکلات کتابخانه های عمومی، کتابداران و نیز اعضای کتابخانه ها و نیز عدم داشتن نگاه سیاسی به مسائل فرهنگی از انتظارات مردم از مسئول مجموعه کتابخانه های شهرستان املش است.
سید مهدی علوی املشی سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان املش نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات ارزشمند فاطمه اسماعیل پور در کتابخانه های عمومی شهرستان املش گفت: امیدوارم حاصل این اعتماد پویایی و توسعه فرهنگی شهرستان املش در حوزه کتابخانه های عمومی و نیز ارتقاء جایگاه و شاخصای مطالعه در این شهرستان باشد و بتوانم با همدلی و همفکری مسئولین شهرستان و استان گامهایی عملی در این خصوص بردارم.
در پایان این جلسه طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سید مهدی علوی املشی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان املش معارفه و از تلاشهای فاطمه اسماعیل پور در مدت حضور در این شهرستان قدردانی شد.

محمدپور: پویایی کتابخانه ها از اولویتهای اصلی و از برنامه های فرهنگی مورد توجه نهاد کتابخانه هاست

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان لنگرود که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد فاطمه اسماعیل پور را به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود منصوب کرد.
در این مراسم امیر محمدپور با اشاره به نیاز جامعه به افراد خلاق و نیز استفاده از فرهیختگان به عنوان پیشگامان عرصه فرهنگی خاطر نشان کردامروز پویایی و شادابی کتابخانه ها از اولویتهای اصلی و از برنامه های فرهنگی مورد توجه نهاد کتابخانه های عمومی است و این موضوع نشان دهنده اهمیت کتابخانه های عمومی بعنوان یکی از مهمترین مراکز پرورش افراد در نظام اسلامی می باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با برشمردن ویژگیهای مدیر و مسئولین موفق تعامل با مردم، داشتن روحیه خدمت و تهذیب نفس را از جمله این ویژگیها برشمرد. وی در خصوص کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود نیز گفت: در این شهرستان و در دوره مسئولیت مهرداد پازوکی اقدامات ارزنده ای به انجام رسید که امیدواریم با پیگیری های جدی سرپرست جدید این مجموعه گامهای عملی بیشتری در این حوزه برداشته شود. وی توسعه کتابخانه عمومی شمس گیلانی لنگرود، و نیز پیگیری عملیات احداث کتابخانه های عمومی شلمان، چاف و چمخاله و نیز ایجاد کتابخانه های روستایی را از مهمترین انتظارات از وی عنوان کرد.

فرماندار لنگرود: عرصه فرهنگی محل نزاع های سیاسی نیست/ عدم گرایش سیاسی عامل توسعه فرهنگی

DSC_0451فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این مراسم عرصه کتابخانه ها را عرصه رشد و تلاش و خدمت در مسیر تعالی کتاب را امری مقدس عنوان کرد. سید رضا جوادپور با بیان اینکه عرصه فرهنگی محل نزاع های سیاسی نیست اظهار داشت حضور در عرصه فرهنگی علی رغم وجود سلایق مختلف سیاسی می تواند بدون گرایش سیاسی منجر به پیشرفتهای خوبی در این عرصه شود و اگر بر خلاف این باشد حوزه فرهنگی دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.
وی تغییرات در حوزه های مختلف مدیریتی را منجر به پیشرفت افراد دانست و کسب تجربه را از مزیتهای این تغییرات عنوان کرد. جوادپور با قدردانی از تلاشهای ارزنده مهرداد پازوکی از وی بعنوان یاور کتاب در شهرستان لنگرود یاد و برای وی آرزوی موفقیت کرد. وی همچنین رویکرد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نسبت به مسائل کتابخانه های استان را سازنده خواند.
در پایان این جلسه نیز طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فاطمه اسماعیل پور به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود معرفی و از تلاشهای مهرداد پازوکی در مدت ۱۰سال حضور در این شهرستان قدردانی شد.
گفتنی است در پایان جلسات معرفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان های املش و لنگرود احکام فرمانداران این شهرستانها نیز به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستانهای املش و لنگرود بر اساس ماده ۶قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با امضای استاندار گیلان به ایشان اعطا شد.

ثبت نام بیش از۲۰۰نفر در مرحله نخست نشست کتاب خوان در استان گیلان
DSC_0473در حاشیه معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستانهای املش و لنگرود امیر محمدپور ضمن حضور در کتابخانه های عمومی آیت الله ربانی املشی املش و شمس گیلانی لنگرود با کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستانهای املش و لنگرود نیز دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان یکی از عناصر مهم توسعه کیفی خدمات در کتابخانه ها را نیروهای خلاق و توانمند در عرصه کتابخانه ها عنوان کرد و از کتابداران خواست ضمن ایجاد فضایی صمیمانه و نیز ایجاد روحیه همدلی، در پویایی کتابخانه ها سهمی مهم ایفا کنند. وی مطالعه، تحقیق و نیز پرورش خلاقیت را از جمله مهمترین معیارهای موفقیت کتابداران دانست.
محمد پور در این دیدار همچنین از پایان ثبت نام مرحله نخست طرح ملی نشست کتاب خوان در استان گیلان و ثبت نام بیش از۲۰۰نفر برای ارائه کتاب های خوانده شده خویش خبرداد. وی با ابراز خوخشنودی از استقبال بینظیر علاقمندان به مطالعه در استان گیلان از طرح نشست کتاب خوان گفت: از این تعداد، کتابداران استان گیلان بیشترین سهم را در این طرح بخود اختصاص داده اند که این نشاندهنده توجه کتابداران به مطالعه است. افتتاح بخش مستقل کودک کتابخانه آیت الله ربانی املشی املش نیز از دیگر برنامه های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در شهرستان املش بود.

دیدار مدیرکل کتابخانه ها با ائمه جمعه املش و لنگرود
DSC_0379دیدار محمدپور با ائمه جمعه املش و لنگرود پایان بخش سفر وی به شهرستان های املش و لنگرود بود. وی در دیدارهای جداگانه ای با حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی امام جمعه املش و نیز حجت الاسلام و المسلمین مهدی صدیق امام جمعه لنگرود نیز دیدار کرد. وی در این دیدارها که با همراهی فرماندار شهرستان املش، روسای سابق و نیز سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستانهای املش و لنگرود انجام شد در خصوص استفاده از ظرفیت تریبون نماز جمعه برای جذب خیرین و نیز حمایت ایشان از کتابخانه های عمومی مطالبی بیان داشت. ائمه جمعه املش و لنگرود نیز با موفق دانست اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه با ابراز امیدواری نسبت به اثرات مثبت این اقدامات بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید و از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پیگیری و حل مشکلات کتابخانه ها، کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی قدردانی کردند.

Share