عاشوری خبرداد

سد لاسک ۴۷ هکتار جنگل هیرکانی شفت را زیرآب می‌برد/بسیاری از سرمایه‌داران شفتی در شهرشان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد لاسک ۴۷ هکتار از جنگل‌های منحصر به‌فرد هیرکانی این شهرستان را به زیر آب می‌برد و ممکن است حساسیت محیط زیست جهانی را در بر داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت:احداث سد لاسک ۴۷ هکتار از جنگل‌های منحصر به‌فرد هیرکانی این شهرستان را به زیر آب می‌برد و ممکن است حساسیت محیط زیست جهانی را در بر داشته باشد.

ashoori-fooman1409 (5)ناصر عاشوری با اشاره به اهمیت احداث جاده شفت‌ـ زنجان اظهار کرد:این پروژه پیوست بودجه شده و در تلاش هستیم با فاینانس «تسهیلات اعتباری خارجی» اجرای آن را سرعت دهیم.

وی با اشاره به روند کند پروژه‌های ملی افزود:اگر پروژه مذکور در ردیف پروژه‌های ملی باشد اجرای آن سال‌ها طول می‌کشد و واگذاری آن به بخش‌خصوصی خارجی یک راه کاربردی برای رفع این مشکل است.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در ادامه  گره محیط زیست را نیز از معضلات جاده شفت‌ ـ‌ زنجان دانست و با بیان مشکلات زیست‌محیطی سد لاسک تصریح کرد: با احداث این سد ۴۷ هکتار جنگل منحصر به‌فرد هیرکانی در شفت زیر آب می‌رود و ممکن است محیط زیست جهانی به آن حساس شود.

عاشوری درباره آسفالت راه‌های روستایی در شفت گفت: امسال ۲۶ کیلومتر راه روستایی در شفت آسفالت شده و در تلاش هستیم این آمار را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به عقب‌ماندگی شهر شفت از توسعه،خاطرنشان کرد: می‌توانیم زیرساخت‌ها را آماده کنیم و این شهروندان هستند که شهر را می‌سازند.

این مسئول به سرمایه‌گذاری‌های شفتی‌ها در شهرهای مجاور مانند رشت اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از سرمایه‌داران شفتی در شهرشان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و باید با کمک یکدیگر این مشکل را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تغییرات مثبت در حوزه گردشگری در مناطقی مانند امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق شفت، افزود: دولت در طول این سال‌ها برای بهبود شرایط در این مناطق سرمایه‌گذاری کرده است.

عاشوری به طرح آبرسانی به امامزاده اسحاق اشاره کرد و گفت: طرح هادی این روستا در حال انجام است و اصلاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب این منطقه نیز به‌زودی پایان می‌یابد.

/فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،
Share