وقتی صبر مردم و مسئولین از پیش بینی های غلط هواشناسی به سر می رسد

سایت جهانی هواشناسی پیش بینی ۱۰ روزه و یک ساله ارائه می کند اما سازمان هواشناسی ایران از پیش‌بینی وضعیت هوا طی ۴۸ ساعت آینده عاجز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از قصور سازمان هواشناسی سخن گفت و اعلام کرد این سازمان باید از مردم عذرخواهی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از قصور سازمان هواشناسی سخن گفت و اعلام کرد این سازمان باید از مردم عذرخواهی کند.

۱۵-۵-۹-۱۷۱۴۳img08370756اقبال شاکری در واکنش به سخنان رییس سازمان هواشناسی در گفت‌وگوی ویژه خبری که سخنان شاکری در صحن علنی شورا مبنی بر پیش‌بینی سایت جهانی هواشناسی درخصوص طوفان تهران را رد کرده بود، گفت: سخنان این فرد کاملا خلاف واقع است.

وی با بیان اینکه سایت جهانی هواشناسی پیش‌بینی ۱۰ روزه و حتی یک ساله وضعیت جوی مناطق مختلف جهان را منتشر می‌کند، ادامه داد: جای تاسف است که سایت جهانی هواشناسی آنقدر خدمات ارائه می‌کند اما سازمان هواشناسی کشور از پیش‌بینی وضعیت هوا طی ۴۸ ساعت آینده عاجز است.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان هواشناسی در اعلام حادثه طوفان روز یکشنبه گذشته کوتاهی کرده است، تصریح کرد: بنده پرینت اعلامی وضعیت هوا از سوی سازمان هواشناسی کشور به سازمان مدیریت بحران و شهرداری تهران را رویت کرده و متوجه شدم که سازمان هواشناسی کشور سرعت باد در روز یکشنبه را ۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است؛ این در حالی بود که سرعت باد ۷۷.۸ کیلومتر در ساعت بوده است.

شاکری با بیان اینکه براساس پرینت اعلامی از سوی سازمان هواشناسی کشور، در روز یکشنبه گرد و غبار پراکنده اعلام شده است، گفت: این در حالی است که سایت جهانی هواشناسی به دلیل شدت گرد و غبار، قدرت دید را ۱۰۰ متر اعلام کرده است!

وی افزود: در حالی براساس پرینت سازمان هواشناسی کشور در روز یکشنبه گرد و غبار پراکنده اعلام شده بود که سایت جهانی هواشناسی، در روز یکشنبه برای تهران و مناطق شمالی طوفان پیش‌بینی کرده بود و سازمان هواشناسی کشور در اعلام طوفان کوتاهی کرده و حداقل زحمت چک کردن سایت هواشناسی جهانی را به خود نداده است.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان هواشناسی اصلا شرایط را بحرانی اعلام نکرده است، گفت: قصور سازمان هواشناسی کاملا محرز است و جای سوال است که سازمان جهانی هواشناسی چگونه می‌تواند از آن طرف دنیا وضعیت جوی ایران را پیش‌بینی کند؛ اما سازمان هواشناسی کشور از تشخیص این مهم عاجز است.

شاکری با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی باید از مردم بابت این غافلگیری عذرخواهی کند، افزود: واقعا قصور هواشناسی کشور و عدم آمادگی مدیریت بحران در حادثه سیل و طوفان روز یکشنبه مشخص است و از ریاست شورا درخواست شده است رییس سازمان مدیریت بحران و رییس سازمان هواشناسی درهفته آینده به صحن شورا دعوت شوند تا گزارشی از عملکردشان در این حادثه ارائه کنند و مدیریت شهری بتواند برای مشکلات آنها چاره‌ای بیندیشد.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در پایان افزود: بسیاری از قربانیان این حادثه غافلگیر شده و حداقل سازمان مدیریت بحران و هواشناسی، می‌توانستند بعد از وقوع حادثه، اطلاع‌رسانی دقیقی داشته باشند که این کار را هم نکردند.

/فارس

Share