مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در جمع خبرنگاران خبرداد:

ساخت اسکله مجزای اختصاصی غله و مجهزترین ترمینال مسافری حاشیه خزر در انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه اسکله مسافری اختصاصی ویژگی های خاصی دارد که نمونه آن در هیچ یک از بنادر حاشیه دریای خزر وجود ندارد تصریح کرد: ترمینال مسافری انزلی مجهزترین ترمینال مسافری حاشیه خزر است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدعلی نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه بندر انزلی بندر معین هفت استان است اظهار داشت : اداره کل بنادر مطابق زمان بندی دو برنامه توسعه ۵ ساله، باید به ۲۴ پست اسکله ارتقاء یابد.

naeimi0169به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , نعیمی اضافه کرد: تا پایان امسال یک پست به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از این پست تعداد پستهای فعال به دوازده خواهد رسید و مطابق برنامه ریزی ،  ۴پست بعدی نیز در ۳۰ ماه آینده باید به مرحله بهره برداری برسد .

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۰پست اسکله تجاری و یک پست مسافری در انزلی وجود دارد, گفت: در همین راستا درحال اجرای ۳ پست اسکله تجاری و  ۲پست اسکله نفتی هستیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه اسکله مسافری اختصاصی ویژگی های خاصی دارد که نمونه آن در هیچ یک از بنادر حاشیه دریای خزر وجود ندارد تصریح کرد: ترمینال مسافری انزلی مجهزترین ترمینال مسافری حاشیه خزر است و با ایجاد زیرساختهای مناسب منتظر حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی می باشیم.

وی با بیان اینکه کمبودهایی را در بخش سیلوهای غلات و تجهیزات مربوط به وجود دارد عنوان کرد: با توجه به توجهات و اجازه مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی کشور و همچنین بهره مندی از اعتبارات سازمان، ساخت اسکله مجزای اختصاصی دربخش غلات درسال جاری انجام خواهد شدکه این اسکله می تواند حدود ۷۰۰هزار تن ظرفیت را تامین کند و با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان بخش ساخت آن آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با تشکر از توجه دکتر آخوندی و رییس جمهور درمورد سیستم حمل و نقل ریلی گفت: درصورت آمدن خط راه آهن به انزلی از ترمینال مسافری شهر می توان استفاده دومنظوره تجاری و مسافری کرد و در همین راستا با شرکت سرمایه گذاری کره ای که یکی از ۴شرکت سرمایه گذاری بندر بوسان می باشد مذاکراتی نیز انجام داده ایم.

وی در پایان گفت: نباید تنها به میزان سود سرمایه گذار توجه کرد بلکه باید تمام تلاش مان را بکار گیریم تا بخش خصوصی ضرر نکند زیرا سرمایه گذار جایی سرمایه گذاری میکند که  قادر به توسعه تجارت باشد.

Share