ثابت قدم در افتتاح سرای محله خمیران چهلتن رشت

ریشه مشکلات شهرهای بزرگ در نگاه مدیریت از بالا به پایین و دولتی است/نمی شود شهر را با حرف و بدون مشارکت شهروندان اداره کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم گفت : مردم باید خروجی ها را در زندگی خود ببینید و نمی شود شهر را با حرف و بدون مشارکت شهروندان اداره کرد و از طرفی هم مردم باید ببینند هزینه هایی که برای شهر می پردازند به ازای چیزی که بدست می آورند چقدر است و این خیلی واضح است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح محله خمیران چهل تن رشت گفت: امروزه دیگر مدیریت از بالا به پایین نیست و تجربه عملی نشان می دهد که مدیریت از پایین به بالا است ، شما تمامی مشکلاتی را که امروزه در سطح شهرهای بزرگ می بینید ، ریشه اش در نگاه مدیریت از بالا به پایین و دولتی است و علی رغم اینکه دولت ها اعتقاد دارند که وظائف مردم باید به خود مردم داده شود ، عملاً اقتصاد ما در ۸۵ درصد زندگی مردم دولتی است .

sabet_3258وی اضافه کرد:مردم ما همه دوست دارند کارمند دولت باشند و امنیت شغلی خود را با دولتی شدن بدست بیاورند ، در حالی که دولت خودش می گوید که شما کار را به بخش خصوصی واگذار کنید و در این میان نهادهای عمومی غیر دولتی نقش پررنگی دارند .

ثابت قدم در ادامه گفت :مردم باید خروجی ها را در زندگی خود ببینید و نمی شود شهر را با حرف و بدون مشارکت شهروندان اداره کرد و از طرفی هم مردم باید ببینند هزینه هایی که برای شهر می پردازند به ازای چیزی که بدست می آورند چقدر است و این خیلی واضح است .

 شهردار رشت ادامه داد : امروزه با توسعه شهری ، محلاتی که در گذشته در محدوده شهری رشت قرار نداشته اند امروز از گران ترین محلات این شهر هستند ، بخاطر اینکه ما در محلات قدیمی شهر به محله خود اهمیت ندادیم . بنابر این ما باید برای اینکه بتوانیم به محله خود هویت دهیم قبول کنیم که یک انسجام محلی می تواند این قضیه را هویت دهد و اصل اساسی توسعه را که خانواده است ، می توانیم از همین میان بیرون بیاوریم .

Share