با حضور سردار جلائی

رونمایی از کتاب «خسته نباشی،پا»در فومن/روایت مادر شهید از دیدار با پیکر فرزندنش

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین رونمایی از کتاب «خسته نباشی ،پا» شامگاه دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد بالامحله فومن با حضور خانواده شهید و مادر شهید و روحانیون و خانواده شهدا و جوانان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین رونمایی از کتاب «خسته نباشی ،پا» شامگاه دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد بالامحله فومن با حضور خانواده شهید و مادر شهید و روحانیون و خانواده شهدا و جوانان برگزار شد.
b7kmnvznبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,سردار رسول جلائی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه راهیابی به قرب الهی در سایه مجاهدت است, گفت:شهید مجید مرآت با مجاهدت در راه خدا به استان خداوند نزدیک شد و پاداش مجاهدتش شخصیت پایدار او بود.
وی با بیان اینکه شما جوانان حاضر در این مجلس که هنگامی که ما از شهید مرآت یاد می کنیم رفتار و کردار او را ندیدید و همرزمانش هم شاید به شخصیت او پی نبردند گفت:من سال ۶۱ در مریوان مجید را دیدم و قبل از شهادتش در سال ۶۶نیز او را دوباره دیدم.
جلائی شخصیت وجودی مرآت را در طی این سالها بسیار متفاوت خواند و گفت: مجید سال ۶۱ با مجید سال ۶۶ بسیار متفاوت بود که نشان از پاداش مجاهدتش در راه خدا از خداوند بود که او را به خدا نزدیکتر می کرد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه شهید مرآت شخصیت پایدار داشت و از حیث اعتقادی از ادمهایی بود که رفتارش نشات گرفته از اعتقادش بود گفت:مجید اعتقاد محکم از درک دین داشت.
جلائی شهید مرآت را از فرماندهان خوب دوران دفاع مقدس خواند و گفت:او نقش رهبری اش در جبهه از فرماندهی اش بیشتر بود و این توانایی او را به سمت و سوی اهدافش می رساند.
این مقام مسئول یکی از رازهای رهبران را در تماس با زیر مجموعه شان صمیمی بودنشان خواند و اظهار کرد:سادگی و بی آلایشی در رفتار رهبران موفق فرصت خدمت گزاری به دیگران را برایشان فراهم می کند و این افراد فرصت خدمت گزاری را برای شخص خودشان نمی بینند.
وی توجه مدیران را امروز به این سمت و سو خواستار شد و گفت:مدیران برای خدمت گزاری باید ایده داشته و در راس امور باشند و پستها را با پشتوانه بپزیرند.
سردار جلائی با بیان اینکه سردار مرآت یکی از گردانها را در جنگ به من سپرد گفت:؛شهید مرآت قبل از سپردن گردان به من تاکید کرد : باید مسئولیت را بدانید و اگر بپذیری مسئول و اگر نپذیری مسئول می باشی.
مادر شهید مجید مرآت حقی در این مراسم رونمایی در حالی که از کلیپ پخش شده از تصاویر فرزندش اشک در چشمانش جاری بود گفت:من امشب آمده ام که از شما جوانان تشکر و تقدیر کنم و امیدوارم به شما که زحمت می کشید و خاطرات شهد را زنده می کنید خداوند توفیق دهد و این کتابها برای جوانان نسل جدید و آینده منشاء خیر و برکت شود.
مادر به آرامی در جمع پر شور جوانان گفت:روزی که خبر شهادت مجید را شنیدم و وقتی او را در سپاه دیدم در کنارش نشستم و به آرامی جورابش را از پاهایش بیرون اوردم و گفتم تو چمران من هستی مجید باور نمی کردم سربلندم کنی. پاهایش را بوسیدم و گفتم خسته نباشی ای پا. زیرا سالها سختی کشیدی و مجید من بدون کفن و غسل با کمربندی که بسته بود به میهمانی خدا رفت.
کتاب خسته نباشی ،پا! گوشه هایی از زندگی سردار شهید مجید مرآت حقی با مصاحبه و فراهم آوری اسناد از طرف سمیه اقدامی سندی و با تدوین و نگارش مصطفی مصیب زاده با سرمایه گذاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان و با همکاری مادر و برادر و خواهران و تعدادی از راویان که خاطرات شهید را نقل نمودند در ۲۳۳ صفحه ای با تصاویری از شهید به چاپ رسیده است.

Share