فرماندار رودبار در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه

رودبار دومین شهرستان صنعتی در گیلان است و با دارا بودن منابع الهی آینده‌ خوبی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رودبار گفت:توفیقات نسبتا خوبی را در بخش کشاورزی کسب کرده‌ایم، در بخش توریسم و گردشگری باید بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمد احمدی در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی که در سالن اجتماعات فرمانداری رودبار، اظهار کرد: خبرنگاران ساعی می‌توانند در کنار انعکاس اخبار، با تحلیل وضعیت، نقد منصفانه و حتی ارائه راهکار مسئولان و مدیران را در ارائه خدمات یاری نمایند.

ahmadirticleوی نقش خبرنگاران را در اطلاع رسانی صحیح، دقیق و مهم دانست و افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها با انعکاس تحقق تمام وعده‌های واقعی،کارشناسی و به دور از احساس می‌توانند امید را در مردم تداوم بخشند.

فرماندار رودبار با تاکید بر اینکه در هر فرصتی باید از فضای رسانه‌ها استفاده کرد، گفت: استراتژی و سیاست‌های شهرستان را در کمیته برنامه ریزی تدوین می‌کنیم لذا گزارش امور انجام گرفته به معنای توجیه عملکرد نیست بلکه ارائه عملکرد بیانگر صداقت در اجرای امور است.

احمدی با بیان اینکه مشکلات ما به دو دسته ساختاری و عملکردی تقسیم می‌شود، ادامه داد: بخشی از مشکلات ما ساختاری است که به حوزه اشتغال مربوط است؛ برخی امور باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا بتوانیم معضل بیکاری را حل کنیم، برای اینکه بتوانیم مشکلات بیکاری را بطور ساختارمند حل کنیم نیاز داریم تا فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم که این امر به همت استاندار محترم در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه توفیقات نسبتا خوبی را در بخش کشاورزی کسب کرده‌ایم، در بخش توریسم و گردشگری باید بیشتر کار کنیم، اضافه کرد: رودبار دومین شهرستان صنعتی استان گیلان است، بسیاری از ظرفیت‌های ما در نوع خودش بی‌نظیر است و نمونه آن در هیچ کجای کشور یافت نمی‌شود، بطور مثال در هیچ کجای کشور نمی‌توانید بصورت همزمان از یک واحد به ۴ روش برق تولید کنید در حالیکه در رودبار در هر ساعت ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه رودخانه سپیدرود موتور محرک در حوزه آبیاری کشاورزی است، گفت: بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری شهرستان را از همین رودخانه سپیدرود تامین می‌کنیم و قطره‌ای از این آب صرفا آشامیدن مردم شهرستان نمی‌شود.

فرماندار رودبار با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی رودبار زیر کشت محصول بادام زمینی رفته است، گفت: طبق برآوردی که داریم می‌توانیم حدود ۶۰ تن محصول بادام زمینی برداشت کنیم که این افتخار ارزشمندی برای شهرستان است.

وی با بیان اینکه رودبار پهناورترین شهرستان در استان است، گفت: ۱۸ درصد از خاک استان متعلق به رودبار است اما تراکم ما در هر کیلومتر ۴۰ نفر است در حالیکه میانگین تراکم در استان در هر کیلومتر تقریبا ۱۷۴ است، اگر از لحاظ فنی این موضوع را بررسی کنیم با این تراکم در ارائه خدمات‌‌رسانی به مشکل برمی‌خوریم. با اینکه در شاخصها قدری عقب هستیم اما با تلاشی که داریم سعی در رفع مشکلات داریم.

احمدی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ما در سال گذشته قریب به ۵۰ درصد بود، تصریح کرد: ولی با وجود چنین مشکلی بازهم پروژه‌های بلند مدت و هزینه‌بر نظیر گاز علی آباد، گاز جیرنده و بره‌سر و … را به بهره‌برداری رساندیم که در وعده‌های ۶ الی ۷ ساله هنوز به نتیجه نرسیده بود.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه چرا باید در اذهان عمومی تصور شود که به رودبار توجهی نمی‌کنند، بیان کرد: در صورتیکه اصلا اینطور نیست چرا که رودبار با دارا بودن منابع عظیم الهی آینده‌ خوبی دارد لذا باید دیدگاه‌ها عوض شود که این امر به همت اصحاب رسانه محقق می‌شود.

وی یادآور شد: پروژه‌ای در لوشان وجود دارد که ۲۹۹ میلیون یور سرمایه گذاری نیاز دارد و بنا بر آینده‌ای که دارد بالغ بر صد نفر اشتغالزایی دارد، طول مدت اجرای پروژه‌ هم ۳۶ ماه است همچنین سد دیورش که امروز فاز اول اجرایش با انتخاب پیمانکار آغاز می‌شود که طبق برآوردها امیدواریم کمتر از ۳ سال به بهره‌برداری برسد.

احمدی تاکید کرد: از اصحاب رسانه کمک می‌خواهم تا رودبار را آنطور که هست ببینند و انعکاس دهند، با توجه به تراکم جمعیتی که بعنوان بزرگترین شهرستان داریم بسیاری از هزینه‌های تمام شده در مباحث عمرانی زیادتر از شهرستان‌های دیگر است و حتی قابل مقایسه با آنان نیست.

احمدی با اشاره به اینکه باید به رودبار طبق شاخص‌های اعتباری کمک شود، گفت: از ظرفیت بخش خصوصی حمایت می‌کنیم، بسیاری از موضوعاتی که در شهرستان به مرحله اجرا می‌رسد با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود.

فرماندار رودبار تصریح کرد: در تعریف بهره‌وری، باید برآیندی از اثربخشی داشته باشیم؛ کمیت و کیفیت در خدمت به بهره‌وری خواهد بود.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم با یاری خدا و همفکری و تلاش‌هایی که شماها برای برجسته کردن امورات در تمام زمینه‌ها دارید به پیشرفت‌های عظیمی دست یابیم؛ در این مسیر ایراداتی که در اجرای کار می‌بیند از ارائه پیشنهادات و انتقادات استقبال می‌کنیم زیرا تصمیمات ما بر اساس منطق و به مصلحت مردم و جامعه است. دیگر زمان برای آزمون و خطا نداریم چراکه ۳۶ سال از انقلاب می‌گذرد و نباید شاهد این باشیم که روستایی از ما تقاضای آب، راه و گاز کند بلکه باید ازما ابزار تکنولوژی روز را مطالبه کنند.

/ایسنا

Share