در دیدار امام جمعه انزلی با مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان مطرح شد:

رفع وضعیت میدان مرکزی انزلی،حرکت جهادی می‌خواهد/مسئولان شرایط خاص انزلی را در تصمیماتشان لحاظ کنند/حفظ میراث کهن در اولویت قرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه انزلی در دیدار خود با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد : در خصوص وضیعت مرکز شهر انزلی باید یک تصمیم جدی گرفته شود و رفع این مشکل نیازمند یک حرکت جهادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه انزلی در دیدار خود با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد : در خصوص وضعیت مرکز شهر انزلی باید یک تصمیم جدی گرفته شود و رفع این مشکل نیازمند یک حرکت جهادی است.-------IMG_0168 (2)

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با تاکید بر خصوصی سازی و واگذاری بخشی از اماکن میراثی در این دیدار خاطر نشان کرد: لزومی ندارد اداره میراث از امکانات دولتی استفاده کند و خصوصی سازی و واگذاری به مردم در بخش نگهداری و حفظ آثار باستانی میتواند در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.

باید در نظام اسلامی تمدن ساز باشیم

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود : ما باید در نظام اسلامی تمدن ساز باشیم و اداره میراث نیز باید در این راستا برنامه داشته باشد، اگر بنایی نیاز به مرت دارد باید سریعا مرمت شود ، از سبک اسلامی استفاده کنید و به این سمت و سو بروید .
امام جمعه بندرانزلی در خصوص میدان انزلی نیز تصریح کرد : باید در این نقطه از شهر بحث ارتفاع حل شود ، این درست نیست که به این دلیل همه ی مردم را از زیبا سازی شهری محروم کنیم .

تصمیم گیران استانی و کشوری شرایط خاص انزلی را در تصمیماتشان لحاظ کنند

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین همچنین اضافه کرد: مردم این شهر هر روز از این میدان رد میشود و این چهره ی شهر تاثیر خوبی بر روحیه شان ندارد ، تصمیم گیران استانی و کشوری باید این شرایط را درک کنند و در تصمیماتشان این موضوعات را لحاظ کنند.

حفظ میراث کهن در اولویت قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این دیدار به بیان اقدامات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص سفر و میزبانی از گردشگران انزلی پرداخت.
وی شهرستان انزلی را دارای قدمت کهن دانست و افزود: حفظ این میراث کهن باید در اولویت کار همه دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

رضا علیزاده با اشاره نام گذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به “دولت و ملت ،همدلی و همزبانی” اظهار داشت: این شعار انگیزه خدمتگذاری و نیز همت جمعی برای فعالیت های توسعه ای را افزایش می دهد.

ائمه جمعه و روحانیون بهترین مبلغان فرهنگی هستند

این مسئول بر اهمیت بخشی به میراث فرهنگی در سخنرانی ها و گفتگوها تاکید نمود و افزود: ائمه جمعه و روحانیون بهترین مبلغان فرهنگی هستند که عموم مردم با پیروی از آنها در تمامی دوران تاریخ ساز شدند.

علیزاده به برپایی چادرهای نماز و اجرای گشت های نظارتی در مناطق گردشگرپذیر اشاره کرد و گفت: برقراری امنیت اجتماعی و اخلاقی از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بقاع متبرکه انزلی را از دیگر نقاط گردشگرپذیر خواند و تصریح کرد: گردشگران مذهبی بندر انزلی نیز مورد توجه و خدمت رسانی از سوی این اداره کل قرار می گیرند.

Share