از گوشه کنار سیاست در گیلان

عده ای معاند دنبال تعطیلی تئاتر خیابانی لاهیجان هستند/پلاک انزلی پشت پیراهن عزت‌اللهی/سوال یک نماینده:چرا این همه زنان سرپرست خانوار!/«سنجاق بازی‌های عاشقانه»هنرمند خوش‌ذوق گیلانی+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.


رتبه برتر کشوری در انتظار هیات فوتبال گیلان ؟

به گزارش دیارمیرزا مراسم برترین‌های فوتبال ایران در لیگ چهاردهم امشب در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
در این مراسم داور و کمک داور برتر، باشگاه برتر، باشگاه اخلاق‌مدار برتر، بازیکن اخلاق، برترین دروازه‌بان، برترین مدافع، برترین بازیکن میانی، بهترین مهاجم، بهترین هیات برگزار کننده مسابقات، بهترین گلزن( آقای گل)، پدیده مسابقات و مرد سال فوتبال ایران، برترین مربی معرفی و انتخاب می‌شود.
سازمان لیگ از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور،حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور, محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه‌ای ایران، عراقچی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران را به مراسم برترین‌های فوتبال دعوت کرد.
گفتنی است هیات فوتبال استان گیلان که در سال گذشته جزو کاندیدای بهترین هیات برگزار کننده مسابقات بود بر طبق برخی گمانه زنی ها شانس بالایی برای کسب رتبه برترین هیات برگزار کننده مسابقات در لیگ چهاردم را داراست.

پلاک انزلی پشت پیراهن عزت‌اللهی

گیلان فردا نوشت:سعید عزت‌اللهی که علاقه زیادی به شماره شش دارد و در اکثر تیم‌هایی که حاضر بوده از این شماره استفاده کرده است، در تیم روستوف با شماره جدیدی بازی خواهد کرد.
هافبک تیم ملی کشورمان که متولد انزلی بوده و سابقه بازی در ملوان را هم دارد، فصل آینده با پیراهن شماره ۵۶ روستوف به میدان می‌رود که این شماره، پلاک خودروهای شهر انزلی است.

عده ای معاند دنبال تعطیلی تئاتر خیابانی لاهیجان هستند

تئاتر-خیابانی-۱۴به گزارش لاهیجان , جواد نجارتمیزکار سخنگوی شورای شهر در گفتگویی طولانی درباره تئاترخیابانی شهروند گفت:در طول سال های برگزاری جشنواره،عده ای معاند حرکت های فرهنگی،قصد تعطیلی جشنواره را داشته اند که این بهانه ها بدلیل حسادت های ناشی از مخالفت با اشخاص فعالجشنواره بود نه اصل برگزاری آن!!چرا که این جشنواره هیچ بهانه ای برای مخالفت آنان نداشت.
وی با بیان اینکه گاهی برگزارکنندگان تئاتر خیابانی را متهم به کار ضدارزشی و تئاتر خیابانی را کاری بیهوده می پندارند افزود: به لطف خدا پیام ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب بهانه را از دست آنان گرفت و لااقل دیگر نمی توانستند مخالف نظر رهبری چیزی بگویند،زیرا ایشان با بیان ژرف خود چیزی برای بدخواهان باقی نگذاشتند.
جواد تمیزکار افزود:شاید یکی از دلایل مخالفت یا سنگ اندازی برای از بین بردن این جشنواره این است که «دبیرخانه جشنواره شهروند لاهیجان» ،«اعضای شورای اسلامی شهر» و «شهرداری» براین عقیده هستند که با مردم لاهیجان که دارای قرن ها سابقه و قدمت فرهنگی هستند باید با زبان هنر سخن گفت و مردم این شهر لایق چنین روشی هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم نیز در کوچه و خیابان منتظر اجرای سالیانه آن هستند و مسئولین نیز کم کم به جایگاه آن پی می برندگفت:جشنواره تئاتر شهروند همواره در سایه همدلی و وفاقی که در این شهر وجود دارد و با حمایت کلیه مسئولین شهری ،شهروندان فهیم ،شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اجرا می شود و قایل به شخص نیست .
تمیزکار با اشاره به اینکه در جشنواره شهروند لاهیجان برای همه اقشار و سلیقه ها جای کار وجود دارد گفت:با توجه به تنوع سوژه ها جا دارد همه اقشار هنری از بسیج هنرمندان گرفته تا گروه های مذهبی و مستقل دست به دست هم داده و بر اساس نیاز مردم جامعه از این طریق در ایام جشنواره با مردم خود سخن بگویند .

وی با اشاره به اینکه در مقابل بودجه چند ده میلیون تومانی مدیریت شهری (که توسط معاندین به چند صد میلیونی شایعه شده !!) به همان اندازه از بودجه فرهنگی ملی به این جشنواره کمک می شود افزود: این هنر تئاتر شهروند لاهیجان است که پای بودجه فرهنگی ملی را به این شهر بازنموده است و اگر این جشنواره نبود همین بودجه هم به لاهیجان نمی رسید.

سوال یک نماینده:چرا این همه زنان سرپرست خانوار!

ابوذر ندیمی در روزنوشت های خود نوشت:گیلان در میان ده استان با بیشترین زنان سرپرست خانوار چون تهران ، مازندران ، فارس و٠٠٠؟!
چه اتّفاقى افتاده است؟! چرا این همه خانوار سرپرست خانوار!
زندان ، مرگ، طلاق یا عوامل دیگر کدامیک باعث چنین داستانهایى گردیده است؟!
خراسان رضوى ، اصفهان ، اذر شرقى ،سیستان و بلوچستان ، کرمان هم به مانند دیگر استانهاى ذکر شده به چنین مصیبتى گرفتار است!
ریشه هاى فرهنگى ,اقتصادى واجتماعى و خانوادگى این پدیدار چیست؟!
چرا نباید نگران باشیم؟! باید تدبیرى داشت! باید کارى کرد! باید نگران بود!

«سنجاق بازی‌های عاشقانه»هنرمند خوش‌ذوق گیلانی

آستان خبرنوشت: تصاویر زیر مربوط است به آثار مجید صفری سخاوت هنرمند جوان خالق «سنجاق بازی‌های عاشقانه» که با هنر و ذوق خاصی به بیان احساسات درونی خویش از طریق سنجاق قفلی کرده است.

Share