مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خبرداد

افتتاح پروژه برق رسانی خورشیدی به سه روستای رضوانشهر در هفته دولت+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طالبی با بیان اینکه گیلان با دو هزار و ۵۳۵ روستای برق دار از پراکندگی مشترکین بسیار بالایی برخوردار است تصریح کرد: از لحاظ پراکندگی مشترکین در کل کشور گیلان مقام اول را دارا است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری مدیران شرکت توزیع برق استان گیلان به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار ظهر امروز برگزار شد.IMG_4131

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، در این نشست که در سالن کنفرانس اداره توزیع برق رشت برگزار شد، جمشید طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)  و تهنیت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را جزو مشاغل سخت عنوان کرد و افزود: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند، کسانی که با نقد ها، اطلاع رسانی ها، آگاه سازی های خود ما را متوجه نقایص، کمبود ها یا نقاط قوت مسئولان می کنند، و این چراغ راه آن ها به عنوان خدمت گزاران مردم است.

وی در ادامه افزود: شرکت توزیع برق استان گیلان یک میلیون و ۲۸۰ هزار مشترک دارد که ۷۸ درصد این مشترکان را کاربران خانگی تشکیل می دهند و از لحاظ مصرف ۴۷ درصد برق را مصرف می کنند و بقیه به کاربران عمومی مانند نهاد های تجاری و دولتی، صنعتی و کشاورزی مربوط می شود.این مشترکان توسط ۲۷ هزار کیلومتر شبکه متوسط ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف و بیش از ۱۷۰۰ پست برق خدمات رسانی می شوند.

رتبه اول گیلان در پراکندگی مشترکین

طالبی با بیان اینکه گیلان با دو هزار و ۵۳۵ روستای برق دار از پراکندگی مشترکین بسیار بالایی برخوردار است تصریح کرد: از لحاظ پراکندگی مشترکین در کل کشور گیلان مقام اول را دارا است و همین موضوع کار خدمات رسانی را بسیار مشکل می کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرtalebi_4176عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از دیگر مشکلات استان را رطوبت بالا نام برد و گفت:این مسئله باعث خورندگی تجهیزات و کاهش عمر آن ها می شود که متعاقب آن نیاز به اعتبارات بیشتری برای اصلاح و بهینه سازی شبکه وجود دارد.

وی بدهی بالای این شرکت به فروشندگان تجهیزات و پیمانکاران را مشکل دیگر شرکت توزیع برق دانست و افزود: علی رغم مشکلات ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و استانی پرداخت شد. طالبی بدهی مشترکین به این شرکت را نیز ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

طالبی آسیب ناشی از تغییرات اقلیمی گیلان را مشکل دیگر پیش روی شرکت توزیع برق استان گیلان دانست و گفت: از جمله این تغییرات برف سال های ۸۳ و ۸۶ و عدم جذب اعتبار مورد نیاز برای اصلاح تجهیزات ناشی از آن بود که برخی از این شبکه ها به طور موقت برقدار شده اند.

وی اشاره کرد: گرم شدن بی سابقه هوا نیز موجب افزایش بی رویه مصرف برق می شود که زحمتکشان این حوزه در گرما و سرما در پست های اجرایی و عملیاتی روی تیرهای فشار قوی و پست های برق، پاسخگویی به مشترکان، رفع خاموشی، ترمیم سیم ها و گسترش شبکه و غیره به خدمتگزاری مشغولند و حمایت های معنوی خبرنگاران و رسانه به عنوان بارقه هایی از امید در دل آن ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از افتتاح ۳۸۷ پروژه با بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه شامل برق رسانی خورشیدی به سه روستای رضوانشهر در هفته دولت خبر داد.

در این جلسه حسنعلی بستانی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق گیلان و محمد اسماعیل هنرمند معاون فروش و خدمات مشترکین فعالیت های فنی و خدماتی این شرکت مانند سامانه خدمات پرداخت غیر حضوری ۱۵۲۱ ، شماره اعلام قطعی برق ۱۲۱ و سامانه اعلام قبوض پیامکی ۱۰۰۰۱۳۱۱۲۱ را تشریح کردند که مشترکین با ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی از میزان قبض برق خود مطلع می شوند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران تجلیل شد.

Share