در کانون فرهنگی‌ تربیتی شهید باهنر لاهیجان عنوان شد

ربیعی:طرحی داریم تا دیگر هیچ فرزند معلولی به دنیا نیاید/ندیمی:یک‌چهارم مردم سیاهکل مددجو هستند/کسرایی:لاهیجان شهر نمونه گردشگری گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ربیعی با اشاره به اینکه باید برای نسل آینده برنامه‌ریزی کنیم، ادامه داد: نباید شادی‌های کوتاه‌مدت به مردم هدیه کرد بلکه باید با تصمیم‌گیری‌های مناسب شادی به ملت بخشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی ربیعی ظهر امروز در جمع بازنشستگان تامین اجتماعی در کانون فرهنگی‌ تربیتی شهید باهنر لاهیجان و جمعی از شالیکاران و مردم این شهرستان اظهار کرد: گیلان و لاهیجان تاکنون انسان‌های بزرگی را در تاریخ سیاسی کشور داشتند که در تحولات بزرگ اجتماعی ایران تاثیرگذار بوده‌اند.

۹۷f5920b-0f51-4f8c-a4eb-38219c985cb3وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری استاندار اسبق گیلان و کریمی معاون عمرانی وی تصریح کرد: ترورهایی که هیچ منطقی نداشت موجب شهادت این عزیزان شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: زمانی که کارمان را آغاز کردیم فضایی توأم با ناامیدی حاکم بود و اشتغال به صفر رسیده و آثار تحریم بر زندگی مردم به وضوح قابل رؤیت بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به‌ کار گرفتیم تا واقعیات را به مردم بگوییم و تمام اقدام‌ها کارشناسانه باشد.

ربیعی با اشاره به اینکه باید برای نسل آینده برنامه‌ریزی کنیم، ادامه داد: نباید شادی‌های کوتاه‌مدت به مردم هدیه کرد بلکه باید با تصمیم‌گیری‌های مناسب شادی به ملت بخشید.

وی با تصریح بر اینکه شهر لاهیجان به صورت ذاتی زیباست، یادآور شد: لاهیجان باید حق بیشتری به لحاظ خدمات و گردشگری داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت چای تصریح کرد: موضوع چای برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاکنون در چهار مرحله این موضوع مطرح و بررسی شده است.

وی اظهار کرد: درباره بیمه سلامت بخش اعظمی از مردم حاشیه لاهیجان زیرپوشش آن قرار گرفته‌اند و سعی داریم بهترین خدمات را بدون دریافت وجهی در بیمارستان‌های کشور ارائه کنیم.

ربیعی به موضوع یارانه اشاره کرد و با بیان اینکه یارانه طبقات پایین حفظ می‌شود، گفت: می‌خواهیم امنیت غذایی را در سفره‌های طبقات پایین جامعه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ سعی داریم تمام خانواده‌های زیر نظر تامین اجتماعی صاحبخانه شوند، یادآور شد: طرحی را دنبال می‌کنیم که در یک یا دو سال آینده هیچ فرزند معلولی به دنیا نیاید.

این مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمات بیمه تکمیلی و سفرهای زیارتی را از جمله خدمات برای بازنشستگان تامین اجتماعی دانست.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم به مردم آمار دروغ دهیم و تلاش می‌کنیم معوقات سال‌های گذشته مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را پرداخت کنیم.

سهم گیلان از تولید ناخالص ملی بسیار اندک است

ایرج ندیمی در مراسم افتتاح کانون فرهنگی‌ـ‌هنری شهید باهنر این شهرستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ربیعی در واقع به دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل آمده است.

وی ادامه داد: ادغام چند وزارتخانه در دوران قبلی موجب ایجاد وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است و اگر بنده در آن زمان در مجلس بودم با این ادغام موافقت نمی‌کردم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از فعالیت دولت و مجلس در اجرای بیمه سلامت قدردانی کرد و گفت: البته اگر ارزش افزوده و یارانه را تبدیل به بیمه می‌کردیم پایداری آن بیشتر بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود بیمه سلامت برای تمام مردم ایران به‌ویژه روستاییان سند درمان تعریف‌شده‌ای باشد.

ندیمی با بیان اینکه سهم گیلان از تولید ناخالص بسیار اندک است، یادآور شد: با این روند تصور نمی‌کنیم در برنامه ششم توسعه نیز بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی درباره اقدام‌های حوزه بهزیستی اظهار کرد: یک‌چهارم مردم سیاهکل مددجو بوده و با کمیته امداد و بهزیستی در ارتباط هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی درباره تأمین اجتماعی گفت: پروژه‌هایی در بخش اداری، درمانی و … تأمین اجتماعی در شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات مالی بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: باید افزایش سرمایه در این بانک انجام شود و با تقویت منابع مالی شرایط توسعه تعاونی‌ها بهتر مهیا می‌شود.

ندیمی در پایان ۶۲ درصد مشکل اقتصادی ایران را کارآفرینی و تأمین سرمایه دانست و در پایان از تمهیدات دولت و مجلس در زمینه خرید تضمینی برگ سبز چای قدردانی کرد.
لاهیجان شهر نمونه گردشگری گیلان است

کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان در این مراسم اظهار کرد: لاهیجان شهر نمونه گردشگری است و در ایام مختلف از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه لاهیجان بالغ بر ۲۵ هزار هکتار اراضی زراعی دارد، افزود: از این میزان، ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ چای است.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه این شهرستان در بخش‌ کشاورزی سهم عمده‌ای در تولید دارد، خاطرنشان کرد: اشتغال، یکی از دغدغه‌های مهم ماست.

وی یادآور شد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید نرخ رشد بیکاری به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

کسرایی متذکر شد: با توجه به نیاز اشتغال، انتظار می‌رود از تشکل‌های تعاونی و سازمان‌های حمایتی از جمله بنیاد شهید و… حمایت شود.

 با توجه به اینکه کانون مذکور گنجایش جمعیت زیادی را نداشت گرمای هوا حاضران را کلافه کرده بود.
/فارس

Share