آیت الله قربانی امام جمعه رشت:

دولت مانع ورود برنج خارجی به بازار شود/به خبرنگاران نان به نرخ روز خور تذکر می‌دهم که رسانه پایگاه خدمتگزاری به مردم است/بیمه،خسارت شالیکاران را به موقع پرداخت کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه رشت با بیان اینکه بیمه خسارت شالیکاران را به موقع پرداخت کند، گفت: دولت مراقبت کند برنج خارجی وارد بازار نشود تا شالیکاران بتوانند محصول خود را به‌فروش برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد: تمام حرکت‌ها و رفتار ائمه دین (ع) برای ما درس است و باید از آن استفاده کنیم.

ghorbani_1216وی یکی از عوامل پیروزی اسلام در دنیا را اخلاق حسنه پیامبر (ص)، یاران ایشان و مسلمانان عنوان کرد و افزود: بخشش و فرو بردن خشم در هنگام عصبانیت از نشانه‌های بزرگواری انسان است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه طبق گزارش مسئولان قضایی گیلان، این استان به لحاظ درگیری فیزیکی رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: انسان باید هنگام خشم خود را کنترل کند.

وی در ادامه به کشتار خونین در دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: داعش با رژیم صهیونیستی و آمریکا کاری ندارد و تکفیری‌ها روزانه مسلمانان و شیعیان را سوریه، لبنان، ترکیه، عربستان، عراق و… می‌کشند و دنیا به آشوب کشیده شده است.

قربانی به فصل برداشت محصول برنج گیلان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۶۰ درصد برنج برداشت شده و ۴۰ درصد باقی‌مانده که در حال برداشت بوده و ۲۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان دچار خشکسالی شده که به محصول برنج آسیب رسانده است.

وی با بیان اینکه بیمه خسارت شالیکاران را به موقع پرداخت کند، خاطرنشان کرد: دولت مراقبت کند برنج خارجی وارد بازار نشود تا شالیکاران بتوانند محصول خود را به‌فروش برسانند.

امام جمعه رشت به روز خبرنگار اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاران چشم بینای نظام، انقلاب و مردم هستند و محاسن و معایب را می‌بینند و در اختیار مردم می‌گذارند.

وی افزود: عده‌ای از خبرنگاران نان را به نرخ روز می‌خورند و به آنها تذکر می‌دهم رسانه پایگاه خدمتگزاری به مردم است.

آغاز پرداخت مطالبات چایکاران

قربانی از اختصاص ۳۸ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: پرداخت مطالبات به چایکاران آغاز شده است.

وی توجه ویژه به کشاورزی را از پایه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزی، صنایع‌دستی و صنایع کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی باید تقویت شود.

امام جمعه رشت آغاز هفته حج را از ۲۵ تا ۳۰ مرداد‌ماه جاری عنوان کرد و یادآور شد: به‌زودی حجاج برای زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه خدا آل‌سعود را لعنت کند که خانه مقدس کعبه را آلت و وسیله‌ایی برای ظلم و ستم خود علیه بندگان خدا قرار داده است، متذکر شد: کارهایی که در آنجا صورت می‌گیرد شرم‌آور است و آنها که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند بیش از ۱۰۰ روز است مردم بی‌گناه یمن را قتل‌عام می‌کنند.

/فارس

Share