در برنامه «نگاه یک»

دفاع تمام قد وزیر از دریافتی پزشکان:دریافتی یک متخصص دانشگاه علوم پزشکی تهران ماهانه ۳.۵ میلیون است !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر بهداشت با اعلام اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت پرداختی پزشکان از ۳.۳ میلیون تومان به ۵.۵ میلیون رسیده است، گفت: این رقم برای پزشکان تمام وقت که مطب ندارند، از ۷ میلیون به ۱۲.۸ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دکتر سید حسن هاشمی با حضور در برنامه «نگاه یک» که شب گذشته از شبکه اول سیما روی آنتن رفت، به ابهامات پیرامون طرح تحول نظام سلامت پاسخ داد و گفت: آنچه به عنوان اعتبارات اجرای طرح تحول نظام سلامت دریافت می کنیم، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده است که تا کنون ۲۳۰۰ میلیارد تومان به ما داده اند.

hashem۶۴۹MG_4679 copyوی افزود: همچنین از محل هدفمندی یارانه ها نیز ۴۸۰۰ میلیارد تومان برای ما مصوب شده است که تاکنون ۴۰ درصد آن پرداخت شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مجموع از ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه سلامت تاکنون در حدود ۶۸۰۰ میلیارد دریافت کرده ایم که البته مربوط به سال گذشته است.

هاشمی در ادامه به موضوع کاهش پرداختی از جیب مردم بابت هزینه های درمانی اشاره کرد و افزود: در این بخش رقمی در حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده ایم که سهم مردم از پرداخت هزینه های درمانی کاهش یابد. بطوریکه قبل از اجرای طرح تحول سلامت، مردم در مراجعه به مراکز درمانی ۳۸ درصد هزینه را پرداخت می کردند که در حال حاضر این عدد برای شهرها به ۶ درصد و برای روستاها به ۳ درصد رسیده است.

وزیر بهداشت به ۱۰ میلیون بیمه شده در قالب بیمه سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از محل طرح تحول سلامت به وزارت تعاون دادیم.

وی در ادامه با انتقاد از فضا سازی رسانه ای بر علیه جامعه پزشکی، افزود: هدف این افراد، برای ناکارآمد جلوه دادن طرح تحول سلامت بوده است. آنها می خواهند با منفی بافی، طرح تحول سلامت را کم ارزش نشان بدهند. اما، توجه ما نگاه به مردم است.

هاشمی با عنوان این مطلب که سال هاست رسانه ها از جمله رسانه ملی مسیر اشتباهی را در رابطه با جامعه پزشکی طی می کنند، گفت: من معتقدم که سرمایه های ملی نباید آسیب ببینندو

وی با اشاره به ابهاماتی که در رابطه با پرداختی پزشکان در طرح تحول نظام سلامت وجود دارد، افزود: ما حاضریم ریز هزینه ها را اعلام کنیم. دریافتی یک متخصص دانشگاه علوم پزشکی تهران ماهانه ۳.۵ میلیون است که برای آن سند داریم و دستگاه های نظارتی می توانند، بررسی کنند.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت پرداختی پزشکان از ۳.۳ میلیون تومان به ۵.۵ میلیون رسیده است، گفت: این رقم برای پزشکان تمام وقت که مطب ندارند، از ۷ میلیون به ۱۲.۸ میلیون تومان رسیده است.

هاشمی با انتقاد از اینکه فضای پزشک ستیزی منجر به آسیب سلامت مردم می شود، افزود: اشکال از بیمه است که به موقع به تعهداتش عمل نمی کند.

وی تاکید کرد: حوزه سلامت باید متولی واحد داشته باشد. اگر بیمه سامان پیدا کند، حتما مشکل بهداشت و درمان مردم حل خواهد شد.

/مهر

Share