اخبار امروز پلیس گیلان

دستگیری مامور قلابی شبکه های اجتماعی موبایلی/دستگیری ۳ شرور در شهرستان رشت/کشف یک کیلو حشیش از یک قاچاقچی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فردی که خود را در شبکه های اجتماعی موبایلی، مامور یک نهاد دولتی جا زده بود، توسط پلیس فتا استان گیلان در رشت شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فردی که خود را در شبکه های اجتماعی موبایلی، مامور یک نهاد دولتی جا زده بود، توسط پلیس فتا استان گیلان در رشت شناسایی و دستگیر شد.
DSCF5846سرهنگ محمدخانی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح این خبر گفت: کارشناسان تیم رصد این پلیس، پروفایلی را در شبکه های اجتماعی موبایلی با بیش از ۷۰۰ نفر عضو شناسایی کردند که گرداننده آن با جعل عنوان مامور یک نهاد دولتی، در فضای مجازی فعالیت می کرد .
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، مدیر پروفایل جعلی شبکه های اجتماعی موبایلی که مردی ۲۵ ساله اهل و ساکن رشت بودشناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
ایرج محمد خانی خاطر نشان کرد: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود و اینکه از حدود ۴ ماه پیش به انگیزه جلب اعتماد کاربران عنوان مامور نیروی انتظامی را در شبکه های اجتماعی موبایلی جعل کرده، اعتراف نمود که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.
سرهنگ محمدخانی افزود: پلیس فتا، ضمن شناسایی و برخورد شدید با جاعلان عناوین، هرگونه ایجاد ارتباط با کاربران فضای مجازی را با عناوین و هویت رسمی و طبق اطلاعیه‌های قبلی پلیس انجام خواهد داد و پلیس در حال حاضر به هیچ عنوان در فضای سرویس‌های اینترنت با هیچ یک از کاربران تماس برقرار نخواهد کرد.
این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده‌ی هرگونه جعل عنوان پلیس و یا هرگونه درخواست یا ایجاد مزاحمت با نام و نشان پلیس در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند.

دستگیری ۳ شرور در شهرستان رشت

۶۴۵۹۷رئیس پلیس امنیت عمومی استان گیلان از دستگیری ۳ شرور که برای مردم ایجاد مزاحمت می کردند، در شهرستان رشت خبر داد.
سرهنگ سید رسول صمدی  رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی اظهار نگرانی مردمی مبنی بر اینکه شخصی معروف به مهیار دیوانه با همکاری دو نفر دیگر در یکی از محلات شهرستان رشت، با ایجاد درگیری و شرارت برای مردم ایجاد مزاحمت می کنند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران عملیاتی قرار گرفت.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان گیلان با بیان اینکه ماموران عملیاتی از مقام قضایی دستور بازداشت متهمان را اخذ کردند، افزود: ماموران بعد از چند روز تحقیقات نامحسوس، سرانجام مخفیگاه این متهمان را شناسایی و این ۳ شرور را دستگیر کردند.
سرهنگ صمدی در پایان با بیان اینکه متهمان سابقه دار بوده و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد، از شهروندان گیلانی خواست، با تماس با شماره ستاد خبری پلیس امنیت عمومی به شماره ۲۱۸۳۵۰۰ هرگونه ناهنجاری را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سابقه دار با ۱۰ فقره سرقت در رشت

۲۲۲۲۲۲۲فرمانده انتظامی شهرستان رشت استان گیلان از دستگیری سارق سابقه دار داخل خودرو با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ” رحیم شعبانی” فرمانده انتظامی شهرستان رشت در مصاحبه با پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت اموال داخل خودرو که به کلانتری ۱۲ این شهرستان مراجعه نموده بودند، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران انتظامی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت افزود: ماموران انتظامی با شگردهای خاص پلیسی در پی دستگیری سارق یا سارقان بوده که به فردی مظنون شده و وی را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی اولیه از متهم یک دستگاه لپ تاب مسروقه کشف شد، بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و اموال مسروقه نیز از مخفیگاه وی کشف گردید.

کشف یک کیلو حشیش از یک قاچاقچی

یک کیلو گرم حشیش در شهرستان رشت استان گیلان از یک تهیه و توزیع کننده مواد مخدر کشف شد.
سرهنگ رحیم شعبانی فرمانده انتظامی شهرستان رشت در تشریح این خبرگفت:در پی گزارشات مردمی مبنی بر اینکه فردی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان رشت فعالیت دارد، ماموران انتظامی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت افزود: ماموران انتظامی پس از اطمینان از این موضوع و اینکه متهم در حال حمل مواد افیونی است، این قاچاقچی را دستگیر و از بسته همراه وی، یک کیلو گرم حشیش کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت در پایان با اعلام اینکه متهم پس از تشکیل پرونده قضایی به پلیس مواد مخدراستان تحویل داده شد از شهروندان خواست، درصورت اطلاع از قاچاق مواد مخدر مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا مجرمان به سزای اعمالشان برسند.

Share