فرماندهی انتظامی استان گیلان در نشست خبری

دستگیری باند ۱۳ نفره سارقان طلای زنان گیلانی/ آمار زورگیری و راه زنی صفر است

اختصاصی پایگاه اختصاصی دیارمیرزا ،فرمانده انتظامی استان گیلان آمار جرایم مهم نظیر زورگیری و راه زنی را در استان گیلان صفر درصد دانست و افزود :اما متاسفانه در بحث نزاع و درگیری فردی شاهد افزایش آمار هستیم که باید راه حلی برای بالا بردن آستانه تحمل مردم پیدا کرد زیرا گیلان استانی توریستی است و در بیشتر فصول با مهمان مواجه می شود.

اختصاصی پایگاه اختصاصی دیارمیرزا نشست خبری فرماندهی انتضامی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار صبح امروز برگزار شد.

IMG_5782به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت,سردار قائدرحمتی فرمانده انتظامی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در فرماندهی انتظامی استان گیلان در ستاد رازی رشت برگزار شد با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و تشکر از اصحاب رسانه گفت :امنیت جامعه دارای ۲ جنبه عینی و ذهنی می باشد که جنبه عینی آن بر عهده دستگاههای دست اندرکار و نیروی انتظامی می باشد که ملموس و قابل اندازه گیری خواهد بود اما جنبه ذهنی امنیت جامعه ،احساس امنیتی است که افراد باید در سطح محل زندگی خود حس نمایند و در این عرصه وسایل ارتباط جمعی و خبرنگاران نقش ویژه ای دارند و باید بسیار برجسته عمل کنند.

سردار قائد رحمتی بحث آرامش و وفاق جامعه را امری مهم و اساسی برشمرد و افزود :زمانی که برخی رسانه ها یک وقایع انتظامی را به عنوان جرایم مهم انتظامی بیان می کنند بدون آن که از صحت خبر آگاهی داشته باشند باعث ایجاد نا امنی در استان می شوند.

وی اعتبار یک رسانه را علاوه بر سرعت در نشر خبر دقت و صداقت دانست و گفت :باید مواظب باشیم خبری که می‌دهیم چه بازخوردی در استان خواهد داشت زیرا استان گیلان استانی توریستی محسوب می شود و اگر در زیباترین مکان ها هم اگر نا امنی وجود داشته باشد مردم تمایلی برای حضور در آن جا نخواهند داشت .

فرمانده انتظامی استان گیلان اصلی ترین سرمایه پلیس را مردم برشمرد و افزود :اصلی ترین سرمایه اجتماعی پلیس مردم است و این اعتماد فقط در صدق در گفتار و رفتار به وقوع می پیوندد.

سردار قائد رحمتی در بخشی دیگر از سخنان خود بسیاری از سرقت های به وقوع پیوسته در استان گیلان را توسط سارقین دیگر استان ها عنوان کرد و تصریح نمود:این سارقین تحت عنوان مسافر در مسافر کاشانه ها یا ویلاهای شخصی مورد اسکان قرار می گیرند.

وی همچنین از دستگیری یک باند ۱۳ نفره از سارقان طلای زنان در استان گیلان خبر داد و گفت :تمامی اعضای این باند از سایر استان ها بوده تا هم اکنون به ۱۶ فقره از سرقت های خود اعتراف کرده اند.

این مقام مسوول شیوه سرقت این افراد را تحت عنوان پرسیدن آدرس یا فردی مورد اعتماد جلوه دادن عنوان نموده و اضافه کرد :طعمه اصلی این سارقان عموما زنان میانسال می باشند که از رافت قلب بیشتری برخوردار بوده اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان آمار جرایم مهم نظیر زورگیری و راه زنی را در استان گیلان صفر درصد دانست و افزود :اما متاسفانه در بحث نزاع و درگیری فردی شاهد افزایش آمارهستیم  که باید راه حلی برای بالا بردن آستانه تحمل مردم پیدا کرد زیرا گیلان استانی توریستی است و در بیشتر فصول با مهمان مواجه می شود.

وی میانگین تماس های عملیاتی با مرکز ۱۱۰ را در هر یک دقیقه یک تماس عنوان کرد و گفت :در تحقیقی که در ارتباط با صحت عملکرد همکاران درمرکز فوریتهای پلیس از مردم داشته ایم خوشبختانه با رضایت ۸۲ درصدی مردم مواجه شدیم .

Share