دستاوردهای مذاکرات هسته ای از دیدگاه امام جمعه موقت رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در فرصت ۹۰ روزه برای جمع‌بندی مفاد وین عجله‌ای وجود ندارد، گفت: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد خللی در آرمان‌های انقلاب اسلامی وارد نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده‌پاشاکی امروز در نماز جمعه رشت اظهار کرد: خداوند در سوره شمس یازده بار قسم یاد کرده و پس از آن موضوع اصلی و اساسی اخلاق انسانی و اسلامی در زندگی انسان‌ها را بیان کرده است.

وی افزود: اگر انسان‌ها اخلاق انسانی و اسلامی را رعایت کنند رستگار می‌شوند و زندگی با برکت خواهند داشت.pashaki0090_PhotoA

خطیب موقت جمعه رشت آلودگی به گناه را موجب محروم شدن از رستگاری دانست و گفت: تمام انبیا مبعوث شدند تا تهذیب نفس کنند و اخلاق انسان‌ها را بالا ببرند.

وی خوش‌اخلاقی را موجب خوشبختی انسان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در آخرت افراد خوش‌اخلاق به سعادت می‌رسند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی تصریح کرد: تحقق رابطه اسلامی در بین خانواده‌ها موجب کاهش طلاق و بزهکاری در جامعه می‌شود.

وی در ادامه با گرامیداشت نخستین اقامه نماز جمعه در سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران گفت: دست‌اندرکاران بسیاری برای تشکیل نماز جمعه تلاش می‌کنند و این افراد عضو افتخاری نماز جمعه هستند.

امام جمعه موقت رشت به روز اهدای خون و حیات اشاره کرد و افزود: اهدای خون فرهنگ خوبی بوده و موجب احیای حیات انسان‌ها می‌شود و اهدای اعضای بدن به دلیل مرگ مغزی نیز سنت خوبی است.

وی با بیان اینکه در سه مقطع در جامعه ایرانی بیداری داشتیم، اظهار کرد: این مقاطع شامل مشروعیت، نهضت ملی و انقلاب اسلامی است.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی با اشاره به اینکه مقاطع مشروعیت و نهضت ملی به دلیل بی‌بصیرتی و دلسردی علما با شکست مواجه شد، اضافه کرد: پدیده انقلاب اسلامی با بصیرت مردم و هوشیاری امام راحل توانست به پیروزی برسد.

وی در ادامه به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: در فرصت ۹۰ روزه برای جمع‌بندی مفاد وین عجله‌ای وجود ندارد و نباید ذوق‌زده و نگران باشیم.

امام جمعه موقت رشت اضافه کرد: جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای باید کارشناسی شود و نقدها با متانت باشد.

وی با بیان اینکه مذاکرات مذکور تنها درباره مسایل هسته‌ای ایران است، خاطرنشان کرد: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد خللی در آرمان‌های انقلاب اسلامی وارد نمی‌شود.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای برای ایران دستاوردهایی داشته است، متذکر شد: یکی از دستاوردها این است که شش قدرت بزرگ جهانی برای مذاکره با ایران بسیج شدند.

وی افزایش اقتدار ایران اسلامی در جهان را دومین دستاورد مذاکرات هسته‌ای برشمرد و تصریح کرد: سرخوردگی کشورهایی که با سرسپردگی با شیطان بزرگ آمریکا گمان می‌کردند می‌توانند با ایران مقابله کنند از جمله دستاورد دیگر این مذاکرات است.

خطیب موقت رشت به رسمیت شناختن غنی‌سازی در ایران را از دیگر دستاورد مذاکرات مذکور عنوان کرد و یادآور شد: دنیا بداند تهدید اتمی، محاصره اقتصادی و تهدید و همدست شدن علیه ایران اثری ندارد.

/فارس

Share